Tuning Clio GT
Tuning Clio GT
Update afspraak met garage over verbruik. Nog geen resultaat.
Wederom contact gezocht met Unlimited Tuning en zie antwoord. Mijn GT is op 2 mei 2016 geleverd en schijnt de laatste Renault&Nissan Qashqai computer te hebben. Heb andere Tuners gemaild of zij wel de auto kunnen tunen.
Goedemiddag Martin,
Als er vanuit ons nog geen bericht is verzonden dan betekent het helaas dat wij nog geen oplossing hebben.
Er is nog altijd een probleem met de nieuwe computers van Renault.
Ik ben bang dat dit ook niet zo 1,2,3 opgelost zal worden.
Met vriendelijke groet,
Dave Snijders
Sales manager
Unlimited Tuning
Uraniumweg 47
3812 RJ Amersfoort
The Netherlands
Wederom contact gezocht met Unlimited Tuning en zie antwoord. Mijn GT is op 2 mei 2016 geleverd en schijnt de laatste Renault&Nissan Qashqai computer te hebben. Heb andere Tuners gemaild of zij wel de auto kunnen tunen.
Goedemiddag Martin,
Als er vanuit ons nog geen bericht is verzonden dan betekent het helaas dat wij nog geen oplossing hebben.
Er is nog altijd een probleem met de nieuwe computers van Renault.
Ik ben bang dat dit ook niet zo 1,2,3 opgelost zal worden.
Met vriendelijke groet,
Dave Snijders
Sales manager
Unlimited Tuning
Uraniumweg 47
3812 RJ Amersfoort
The Netherlands
- klmklmklmklm
- spammer
- Contacteer:
Re: Tuning Clio GT
Clio GT verbruikt geweldig veel en dit is steeds van in het begin zo geweest.
renault clio IV Dynamique Cassiopeia 90DCI met RLINK
Een even oude GT loopt bij zelfde afstand/snelheid 1 op 17 dat lijkt me toch normaler dan de 1 op 10-12 die ik haal. Verder vind ik het niet normaal dat mijn 250 pk s2000 even zuinig en op lange ritten zelfs zuiniger is.
Dat is inderdaad wel wat aan de hoge kant. Voor korte afstanden haal ik meestal 1 op 13-14 en voor lange afstanden 1 op 15-16
mijn GT Estate TCe 120 (03/2015) gebruikte het eerste jaar (veel snelweg, lekker doorrijden) 1 op 18, tweede jaar stad/snelweg 50/50 1 op 16
Ben inmiddels bij 4 tuners geweest en geen van allen was in staat mijn clio te tunen. De boordcomputer is voor hen niet toegankelijk. Het type nummer van de computer eindigt op 35 en deze wordt ook door Nissan gebruikt.
Ik vind sowieso het verbruik van Clio 4 GT en RS erg tegenvallen. Turbomotoren moeten veel zuiniger zijn. 1 op 9-10 is normaal voor een Clio 4 RS.... Ik vind dat het totaal niet in verhouding staat met het lage koppel dat die motoren leveren.
- Wilbee
- forum starter
- Contacteer:
Myn 2013 GT doet over het algemeen ook rond de 1:12 - 1:13. Zou het ook wel leuker en fyner vinden als hy zuiniger zou kunnen zyn. Maargoed, ik kom van een leon af die 1:10 deed dus ry zoiezo al zuiniger.
Miss ook eens by U.T. is informeren wat ze kunnen betekenen.
Miss ook eens by U.T. is informeren wat ze kunnen betekenen.
Phase 1.2 Clio IV-GT Malte Blue
Van 'chippen' gaat een auto niet zuiniger lopen, wat ze je ook wijs maken, dat is simpelweg niet waar. Zeker niet met de universele software die in elke auto geschreven wordt
Voor de niet te chippen GT heb ik 5 auto's laten chippen (ford focus, VW passat en golf) en alle 5 waren beduidend zuiniger geworden bij normaal gebruik en uiteraard veel sneller indien gewenst.
update 14-09-2017. Ben gebeld door Unlimited Tuning dat mijn GT nu wel te tunen zou zijn en een afspraak voor 20-09-2017 gemaakt. Ben benieuwd of het deze keer wel lukt.
Ben ook benieuwd , heb net een Clio estate GT 2014, en wou net contact openemen met unlimited tuning. Wacht even jouw ervaring af...
Deze keer is het gelukt. Met de laatste computers kan het niet meer via de OBD stekker en moet de computer uit de auto verwijderd worden. De accu eruit vervolgens luchtinlaat gedeelte en na paar minuten is de computer toegankelijk. Het maken van een back-up en het terugschrijven van de code neemt ongeveer een uur in beslag dus na 1 1/2 uur sta je weer buiten als je geen dyno testen laat uitvoeren. Ik heb dat niet laten doen als je verschil niet merkt is het weggegooid geld en of die nu 142 of 145 pk levert boeit me ook niet. Via de RS monitor zelf wat testjes gedaan en de korte sprint ging van 3.8 naar 3.3 seconden, meer vermogen is duidelijk merkbaar en de banden piepen tegenwoordig ook bij vol wegtrekken. Wat tevens opvalt is het duidelijk voelen van de krachten in het stuur en het anders schakelen van de automaat door het hogere koppel. Over verbruik kan ik nog niets zeggen voor mij is de clio een boodschappen auto en rij niet veel, derhalve ook nog niet getankt. De meeste lol na de tuning beleef je door RS-Drive te gebruiken de schakel momenten komen dan beter tot hun recht en gaat die redelijk van zijn plaats bij het stoplicht.
Ben nog wel nieuwsgierig naar het verbruik na tuning.
Rij nu ongeveer 1:12 zonder iets geks te doen. Dat is meer dan mijn oude Zafira met 140 pk
Maar als tunen iets positiefs doet, ben ik meteen van de partij.
Rij nu ongeveer 1:12 zonder iets geks te doen. Dat is meer dan mijn oude Zafira met 140 pk
Maar als tunen iets positiefs doet, ben ik meteen van de partij.
Om een ieder uit de droom te helpen, van tuning bij elke willekeurige tuner gaat je auto niet zuiniger lopen. Eerder het tegenovergestelde!
Heb nog geen afstanden gereden die een vergelijk mogelijk maken het is en blijft een boodschappen auto met 95% stad kilometers. Ik heb redelijk veel ervaring met diesel tuning en al mijn auto's ( 5 x Ford en VW) waren zuiniger na de tuning bij gelijke omstandigheden. Dat waren allemaal lease auto's met minimaal 50.00 per jaar vandaar dat het verbruik makkelijker te vergelijken was ook met gelijke niet van een tuning voorzien auto's. Overigens lijkt het me niet dat verbruik een reden voor tuning zou moeten zijn als je de waarden uit de folder wilt halen zul je eerst de test omstandigheden moeten nabootsen dus zet de smalst mogelijk banden op je auto haal de rechter spiegel eraf en vervangen de linker door een zo klein mogelijk exemplaar en wacht op de juiste temperatuur en luchtdruk en vraag bij de overheid even de rolweerstand van het asfalt op.
Na wat metingen heb ik het volgende resultaat. Voor snelweg kilometers maakt het vrijwel niets uit blijft zo rond de 1 op 15. Bij alleen stads verkeer wel groot verschil nooit meer 1 op 8 nu altijd boven de 1 op 12.
ik zou graag mijn renault clio 4 gt 1.2 120pk wille. chippen maar ik ben bang dat ik later problemen ga krijgen later, weet iemand hier of het verstandig is om het te doen of niet.