Vaste hik na 20 minuten rijden

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Hetty007
beginner
Contacteer:

Vaste hik na 20 minuten rijden

Bericht door Hetty007 » 28 sep 2024 10:54

Ik heb een hopelijk een klein probleempje met de Renault Clio 1.5 dci van 2015. Ik woon in Hellendoorn en rij regelmatig naar de haven in Ketelhaven. 9 op de 10 keer hikt de auto 1 keer na ongeveer 20 minuten. Net voor aanvang Zwolle. Hij houd gewoon even kort in. Ik rij op dat moment 100 km per uur en in course controle, maar doet het ook als course controle uit heb. bij de eerst volgende stoplicht bij Zwolle loopt hij stationair wat hoger en start en stop doet het niet. 1 a 2 stoplichten verder en start en stop werkt weer en draait stationair weer normaal. (Start en stop even uitgezet)
Je kan de klok erop gelijk zetten dat hij het doet. Ook andere langere ritten hikt hij na 20 minuten. Andere momenten nog niet meegemaakt. De auto heeft drie dagen een grote beurt gehad en de riemen met waterpomp zijn vervangen. Probleem blijft, garage weet het niet. Er waren geen foutmeldingen in het systeem. Wie weet misschien het probleem, of waar ik naar kan kijken?
Groetjes Hetty

Scarface450
forum starter
Contacteer:

Re: Vaste hik na 20 minuten rijden

Bericht door Scarface450 » 03 okt 2024 00:00

Een injector ? Heb dat meegemaakt met mijn 1.5 DCI en niet veel later was het zover...Mocht dit zijn , best alle 4 vervangen...dure reparatie 😚

Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Motorisch (vraag & antwoord)”