Nieuwe (verplichte) systeem update R-Link
- Quirico
- forum member
- Contacteer:
Nieuwe (verplichte) systeem update R-Link
Sinds lange tijd stond er in de rlink store weer eens een verplichte systeem update klaar.
Nu ben ik van 11.342 naar 11.343 gegaan, maar ik kan nog niks bijzonder ontdekken.
Ik las in een ander topic dat na de laatste systeem update nu ook android auto / mirrorlink schijnt te werken?.
Het duurde wel 20 minuten, ik weet nog steeds niet wat er anders is, maar misschien heeft iemand anders dit wel ontdekt?.
Nu ben ik van 11.342 naar 11.343 gegaan, maar ik kan nog niks bijzonder ontdekken.
Ik las in een ander topic dat na de laatste systeem update nu ook android auto / mirrorlink schijnt te werken?.
Het duurde wel 20 minuten, ik weet nog steeds niet wat er anders is, maar misschien heeft iemand anders dit wel ontdekt?.
In bezit sinds 19-11-2016: Clio IV phase2 Intens GT-line Blue Iron
Re: Nieuwe (verplichte) systeem update R-Link
Kan ik niet bevestigen, want ik had het allebei al. Support voor Android Auto merk je pas zodra je je telefoon aansluit via USB. Uiteraard moet je de AA-app op je telefoon geinstalleerd hebben. Midden onderin beeld moet dan direct een knopje met het AA-logo verschijnen. Support voor MirrorLink is, ook zonder aangesloten telefoon, herkenbaar aan een nieuw knopje "Smartphone spiegelen" in het menu "Systeeminstellingen" van R-link.Quirico schreef: Ik las in een ander topic dat na de laatste systeem update nu ook android auto / mirrorlink schijnt te werken?
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
- Quirico
- forum member
- Contacteer:
Welke app heb je met je iphone nodig dan? en hoe maakt r-link de verbinding?.
Android Auto is voor Android, niet voor iPhone... Je moet je telefoon persé via USB met R-link verbinden, vermoedelijk omdat bluetooth niet over de benodigde fuctionaliteit en/of bandbreedte beschikt.
Android Auto is in Nederland vooralsnog niet rechtstreeks uit de playstore te halen, maar kan je vinden op https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/
De tegenhanger op de iPhone is volgens mij Apple Carplay. Ik heb daar totaal geen ervaring mee.
Android Auto is in Nederland vooralsnog niet rechtstreeks uit de playstore te halen, maar kan je vinden op https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/
De tegenhanger op de iPhone is volgens mij Apple Carplay. Ik heb daar totaal geen ervaring mee.
- Quirico
- forum member
- Contacteer:
Nee, extra optie van "Smartphone spiegelen" staat er helaas niet bij.
Wel is het systeem wat sneller geworden, maar verder nog niks bijzonders kunnen ontdekken.
Wel is het systeem wat sneller geworden, maar verder nog niks bijzonders kunnen ontdekken.
Met de oude Rlink (rlink 1) is er net de laatste update een verborgen android auto functie bijgekomen. Die is middels een obd2 apparaat aan te zetten. Er staat een handleiding op het forum.
Ik heb het zelf geactiveerd en het werkt. Het is niet voor iphone. Carplay werkt alleen op Rlink 2.
Ik heb het zelf geactiveerd en het werkt. Het is niet voor iphone. Carplay werkt alleen op Rlink 2.
Hi bokkomam,
Bedoel je met de oude R-Link 1 de variant van voor de uitrol van AA omstreeks april 2017? Wat is er met deze update verschillend t.o.v. voorheen? Ik begreep namelijk tot dusverre dat Android Auto uitsluitend via een OBD2 apparaat aangezet kan worden.
Bedoel je met de oude R-Link 1 de variant van voor de uitrol van AA omstreeks april 2017? Wat is er met deze update verschillend t.o.v. voorheen? Ik begreep namelijk tot dusverre dat Android Auto uitsluitend via een OBD2 apparaat aangezet kan worden.
Renault Clio IV ph. 2 Intens | Okt. 2016 | Rouge Intense | TCe 120 | R-Link 1
Klopt. En ik weet bijna zeker dat ook bij de laatste uitrol (medio april) nog steeds geldt dat je AA alleen via OBD2/ddt4all aan kunt zetten. AA support zit al vanaf het begin "verborgen" in R-link 1, want ik lees in andere forums berichten van mensen met een R-link uit 2012 die AA hebben weten in te schakelen.
Klopt inderdaad. Ik heb zo'n aangepaste obd2 apparaat om het te activeren en bij mij werkt het uitstekend!
- abdurakhman
- beginner
- Contacteer:
Ik heb AA van apknite geïnstalleerd vanwege regiobeperking. Soms is er een probleem waarvan we denken dat het door software wordt veroorzaakt, maar eigenlijk komt het van de kabel.
Voor mijn Galaxy S22 kon ik AA gewoon in de playstore vinden. Ik gebruik in de auto zo'n magnetisch USB-kabeltje en dat werkt uit de kunst.