Azur91 schreef: 06 jan 2021 16:46
Ben ik weer.
De garage heeft na lang zoeken ontdekt dat het scherm stuk is. Hier rekenen ze nu het magistrale bedrag van €1.500,- voor incl. alle onderzoekskosten en vervangen van de TCU en scherm.
Vervelende is alleen dat ze nu al zolang bezig zijn dat de teller al over de €1.000,- staat voor de TCU en diagnose. Daarnaast probeerde ze de oorzaak ook te schuiven op een DSP versterker die al 4,5 jaar inzit en nooit storing heeft gegeven.
Al met al best een vervelende situatie, zeker omdat ik de Clio eigenlijk wilde gaan verkopen.
@dutchkliko Begrijp ik uit jouw verhaal dat je een "nieuw" scherm kan herprogrammeren? Aangezien ik van mijn Clio af wil omdat ik al een paar jaar een auto van de zaak heb, heb ik geen zin meer om me helemaal te verdiepen in het ddt4all. Hier staat natuurlijk wel een vergoeding tegenover hoor!
Ouch Azur91.. dat is best wel een pittige rekening die ze vragen voor alles.
Maar ik kan daar wel mee helpen desnoods.
Als jij een Rlink1 scherm weet te vinden dan kan deze weer geconfigureerd worden voor de clio. (Via bijv onderdelenlijn, xdalys.lt, ebay of andere 2dehands sites. Deze zouden vanaf 70 euro tot zelfs 350 euro kunnen gaan... Wat ook nog mogelijk is is om te kijken naar een model waar bijvoorbeeld het scherm gebarsten is, zolang de main board werkt kun je alles overzetten. Dit heb ik namelijk ook al eens moeten doen.)
Zolang het R-link1 is dan maakt het niet uit of die uit een Clio,Megane,Kadjar, Opel Monaro, transit, zoe etc etc komt. Het is namelijk allemaal het zelfde systeem alleen dan met andere instellingen.
Als deze rlink unit nog geen camera gekoppeld had. Dan kan het zijn dat deze pas zichtbaar word nadat de accu pool los is geweest (Deze change pakt het rlink systeem niet meteen op namelijk.)
Let wel op dat als je de rlinkstore wilt gebruiken, de VIN nummer van het nieuwe scherm gebruikt moet worden (Die kan ik uitlezen en meegeven bijv)
Verder lijkt het me sterk dat dit door zo,n dsp versterker kan gebeuren. Want die speelt enkel met de geluidssignalen ipv met het scherm zelf.
Als we geluk hebben dan kunnen we de oude rlink unit nog benaderen voor alles specifieke settings. Anders heb ik nog oude fotos van hoe ik het vorige scherm had geconfigureerd.
Mocht je meer info willen, stuur me dan een pbtje

Gr Robin.