Hoi,
Zaterdag kreeg ik een Media Nav Evolution 2 binnen, met CarPlay. Deze er vandaag ingezet. Klein halfuurtje werk inclusief instellen en opruimen.
Is 1 op 1 over te zetten als je ook de code erbij hebt. Frame is met de hand los te trekken. Daarna heb ik een plastic spatel erbij gepakt om hem er verder af te halen.
Stekkertje van de clima los.
4x inbusschroeven los draaien.
Radio eruit trekken. Alle connectors (op kleur) los getrokken, clipje indrukken en je trekt ze los.
Stekkertjes in de nieuwe radio gedrukt en de radio er weer ingezet. Eerst uitproberen, dan schroeven weer vast en frame erop drukken.
Alles werkt direct. Scherm is veel sensitiever en reageert sneller op aanrakingen. Apparaat is ook veel sneller en helderder.
Geweldige aankoop, kan nu gewoon GMaps of andere navi gebruiken zonder eerst 150,- euro’s meer te leggen voor oude kaarten.
Media Nav evolution 2 geplaatst
-
- beginner
- Contacteer:
Re: Media Nav evolution 2 geplaatst
Hoi,
Even een vraagje,
Waar heb je de radio gekocht als ik vragen mag?
Ik ben zelf ook op zoek naar een media nav evolution 2.
Vriendelijke groet.
Even een vraagje,
Waar heb je de radio gekocht als ik vragen mag?
Ik ben zelf ook op zoek naar een media nav evolution 2.
Vriendelijke groet.
-
- beginner
- Contacteer:
Ik ben ook wel benieuwd waar je deze vandaan hebt.
Overigens welke versie had je die hebt vervangen?
Groeten
Overigens welke versie had je die hebt vervangen?
Groeten
Ik pak even dit topic op omdat ik ook en media nav heb gekocht en vanavond geïnstalleerd maar hij werkt nog niet optimaal. Het is een media nav met DAB+ maar mijn Clio heeft nog geen DAB+ antenne. De Media Nav komt uit een Renault Master van 2020 dus hij herkent de achterportierboxen niet.
Wat ik ook raar vind is dat hij niet aangaat als ik de sleutel in het contact steekt. Druk ik op de knop dan gaat hij wel aan. Muziek afspelen werkt al wel.
Kan ik de Media Nav instellen (4 boxen, FM antenne en automatisch opstarten bij startrn auto) of is er een softwareupdate nodig?
Oh het startscherm zegt nu "Renault Trucks"
Ik heb hem al terug gezet naar fabrieksinstellingen.
Wat ik ook raar vind is dat hij niet aangaat als ik de sleutel in het contact steekt. Druk ik op de knop dan gaat hij wel aan. Muziek afspelen werkt al wel.
Kan ik de Media Nav instellen (4 boxen, FM antenne en automatisch opstarten bij startrn auto) of is er een softwareupdate nodig?
Oh het startscherm zegt nu "Renault Trucks"
Ik heb hem al terug gezet naar fabrieksinstellingen.
Je kan in het Micom menu (zie een aantal posts op dit forum) het een en ander aanpassen. Alles behalve de boxen weet ik 100% zeker dat je dat aan kan passen in het Micom menu, het is heel lang geleden dat ik dat ik daar iets aan gedaan heb. Ik vermoed dat je de instellingen van de boxen daar ook gewoon aan kan passen.
Renault Clio TCe 90 ENERGY NIGHT & DAY 2014 (verkocht)
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK EAT8 (Ex Auto v/d zaak)
Peugeot 508SW PSE 2024
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK EAT8 (Ex Auto v/d zaak)
Peugeot 508SW PSE 2024
Het is me inderdaad gelukt via Micom. Helaas moet de Evolution terug naar het autodemontage bedrijf omdat het beeldscherm raar doet. Het beeld flikkert en draait soms om in spiegelbeeld. Vooral als het koud is in de auto. Dus moet ik op zoek naar een andere Evolution.
Ik heb intussen een andere media nav evolution die wel goed werkt. Zojuist enkele instellingen zoals "wake off" en "tweeters off" ingesteld omdat ik geen tweeters heb zover ik weet in mijn Night & Day. Nou heb ik nog geen DAB antenne dus wil voorlopig nog even FM luisteren. In de vorige Evolution kon in in het radioscherm link boven kiezen tussen DAB+ en FM. Bij deze is de keuze beperkt tot DAB+. Ik kon in Micom niet zo snel vinden welke functies ik aan en/of uit moest zetten. De knop "RAD A(A)" (=FM band) staat op Active dus begrijp eigenlijk niet waarom ik die niet kan selecteren in het radioscherm links boven. Moet ik een andere DAB knop op passive zetten misschien? Er zijn meerdere knoppen in Micom met "DAB".
Voorlopig installeren we even een radio app zodat we via androidauto radio kunnen luisteren.
Ik wens jullie allemaal veel fijne en veilige kilometers in de Clio.
Voorlopig installeren we even een radio app zodat we via androidauto radio kunnen luisteren.
Ik wens jullie allemaal veel fijne en veilige kilometers in de Clio.