Apple Carplay in Clio uit 2015?

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
Levikats
beginner
Contacteer:

Apple Carplay in Clio uit 2015?

Bericht door Levikats » 22 nov 2023 16:09

Ha mensen,

Allereerst ben ik blij te zeggen dat ik nieuw ben op het forum. Ik heb een Clio uit november 2015 gekocht(benzine). Nu zou ik enorm graag Apple Carplay in mijn auto hebben. Zoals de meeste wel zullen weten zit dit niet standaard in de auto. Nu ben ik benieuwd wat de makkelijkste optie is om dit toch te kunnen bereiken. Moet ik dan een compleet nieuwe radio? Of kan ik op het huidige scherm wellicht ook Apple Carplay installeren via een bepaalde weg. Ik ben benieuwd of jullie mij hier meer over kunnen zeggen.
Dank alvast!

Groeten,

Levi

Dopey
beginner
Contacteer:

Re: Apple Carplay in Clio uit 2015?

Bericht door Dopey » 23 nov 2023 21:36

- Mocht je een Rlink hebben zijn er zover mij bekend geen opties.
- Mocht je een Medianav hebben, deze zou je kunnen (laten) vervangen voor een Pioneer > die leveren een pasklare kit (Niet mogelijk met een Rlink).
- Via ome Ali zijn ook vervangingsunits te krijgen, geen idee hoe de kwaliteit ervan is en of dit fatsoenlijk werkt.

Verder zijn er op het forum wel berichten te vinden over de Medianav Evolution. Daarbij zijn mogelijkheden voor CarPlay, maar ben je met simpelweg alleen het vervangen niet klaar en
zal een en ander gecodeerd/geprogrammeerd moeten worden.
'05 ph3 Community 1.6 16V Noir Nacré
'12 ph2 Night & Day 1.5 dCi Noir Nacré
'16 ph1 Dynamique 1.5 dCi Rouge Flammé

Mees120
forum member
Contacteer:

Bericht door Mees120 » 26 nov 2023 19:38

Dopey schreef:
23 nov 2023 21:36
- Mocht je een Rlink hebben zijn er zover mij bekend geen opties.
- Mocht je een Medianav hebben, deze zou je kunnen (laten) vervangen voor een Pioneer > die leveren een pasklare kit (Niet mogelijk met een Rlink).
- Via ome Ali zijn ook vervangingsunits te krijgen, geen idee hoe de kwaliteit ervan is en of dit fatsoenlijk werkt.

Verder zijn er op het forum wel berichten te vinden over de Medianav Evolution. Daarbij zijn mogelijkheden voor CarPlay, maar ben je met simpelweg alleen het vervangen niet klaar en
zal een en ander gecodeerd/geprogrammeerd moeten worden.
Er hoeft niks gecodeerd te worden bij een originele MediaNav! Het kan zijn dat je in Micom wat moet verandere maar dat is met het forum simpel op te lossen.
Renault Clio TCe 90 ENERGY NIGHT & DAY 2014 (verkocht)
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK Automaat

Dopey
beginner
Contacteer:

Bericht door Dopey » 26 nov 2023 19:47

Dan heb ik dat verkeerd begrepen, weer wat geleerd.
'05 ph3 Community 1.6 16V Noir Nacré
'12 ph2 Night & Day 1.5 dCi Noir Nacré
'16 ph1 Dynamique 1.5 dCi Rouge Flammé

Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”