Achter speakers doen het niet

Van tweeter tot Woofer
Plaats reactie
Wiebou
beginner
Contacteer:

Achter speakers doen het niet

Bericht door Wiebou » 23 okt 2017 16:49

Goedemiddag allen,

Ik ben sinds kort trotse eigenaar van een clio estate dci uit 2013. Toch heb ik wat kleine dingen met de audio.
Mijn achterspeakers geven helemaal geen geluid, ook al doe ik de balans helemaal naar achteren. Het wordt dan helemaal stil in de auto.
En Bluetooth valt vaak weg. Soms paar dagen goed en daarna weer ruk.
Iemand enig idee wat er met de speakers aan de hand kan zijn?
En eventueel Bluetooth?

Alvast bedankt,

Mvg Wietze

jeroen33
über forummer
Contacteer:

Re: Achter speakers doen het niet

Bericht door jeroen33 » 23 okt 2017 18:41

Heb je al gekeken of er überhaupt wel speakers in je achterdeuren zitten? Weet niet of dat altijd standaard is. Mijn Estate uit 2013 heeft ze overigens wel. (Expression uitvoering met Medianav)
Bluetooth deed het toevallig vanavond voor het eerst niet. Verder nog geen problemen mee gehad
Ex Clio IV estate 1.5DCI rijder.
Nu Peugeot 308 1.6 Blue HDI

Wiebou
beginner
Contacteer:

Bericht door Wiebou » 23 okt 2017 19:29

Bedankt voor je reactie!.Ja er zitten speakers in en heb toevallig ook de expression met medianav. Misschien dat er iets los zit ofzo, maar dacht misschien bekend probleem...

jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 » 23 okt 2017 19:33

Ik heb wel eens gelezen over het activeren van de achterspeakers in de Medianav. Maar dat was bedoeld voor auto's die zonder speakers achter geleverd zijn.
Misschien hebben ze bij jou wel nooit gewerkt.

Op eigen risico;
https://medianav.tk/mn1reverse-cam-rear ... ctivation/

Wiebou
beginner
Contacteer:

Bericht door Wiebou » 23 okt 2017 21:43

Oeh dat klinkt erg ingewikkeld en kan me haast niet voorstellen dat ze uit staan. Maarja zou kunnen natuurlijk. Is het misschien ook mogelijk dat de uitgang op de versterker kapot is naar achteren. Misschien toch eens deurpaneel eruit of naar de garage brengen waar ik de auto met 3 maand garantie gekocht heb

jeroen33
über forummer
Contacteer:

Bericht door jeroen33 » 23 okt 2017 22:32

Als je nog garantie hebt zou ik zeker terug gaan.
Ik heb de auto recent gekocht met 24 maanden garantie en ook al voor een paar kleine dingen terug geweest. Het moet gewoon goed zijn als je zo veel geld uitgeeft.
Zo zijn de rubbers van de stabilisatorstangen al vervangen en staan er nieuwe raamlijsten in bestelling. Ik ga daar echt niet voor betalen nu die gebreken zo snel aan het licht zijn gekomen.

De kans dat de uitgang van je radio stuk is lijkt mij klein. Tenzij er wellicht door de vorige eigenaar gerommeld is met extra speakers ofzo op dezelfde uitgang.

Vespaman
forum starter
Contacteer:

Bericht door Vespaman » 24 okt 2017 20:18

Zou inderdaad maar even terug gaan. Zeker als je garantie heb, kan je hun beter laten klooien dan zelf klooien. Roosters in de deuren wil niet zeggen dat er speakers in zitten hoor....

clioestate2014
beginner
Contacteer:

Bericht door clioestate2014 » 29 aug 2024 09:30

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem, achter speakers doen niets, ik heb het paneel van de deur gehaald en er zitten wel degelijk speakers en deze zijn aangesloten (ik zie de stekker er in zitten).
Heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen? ik heb in de medianav het geluid naar achter verplaatst en dan hoor ik niets.

Plaats reactie

Terug naar “In Car Entertainment / ICE (vraag & antwoord)”