Infotainment freeze

Voor algemene Clio 5 vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
Nutty1975
beginner
Contacteer:

Infotainment freeze

Bericht door Nutty1975 » 24 mei 2024 20:55

Hopelijk goede sectie van het forum.. antwoord zowieso niet kunnen vinden.

Sinds een aantal maanden rij ik Clio E-tech Full Hybrid Esprit Alpine (04-2024)
Zeer tevreden, maar vanavond ineens scherm bevroren. (Midden/grote scherm). Geen geluid radio meer, geen camera’s, geen park assist, niets.. scherm zelf reageert nergens op.

Nu heb ik geprobeerd de zichtbare powerknop vast te houden, maar scherm reageert dus nergens meer op. Dat helpt dus niet.

Auto uit en opnieuw “starten” geen oplossing. Zelfs tijdens vergrendelen blijft scherm “aan” in de bevroren stand.

Nu dacht ik zelf nog dat het loskoppelen van de accu misschien een oplossing zou geven, maar dat lijkt bij Hybride nog niet zo gemakkelijk.

Garage LIJKT de enige oplossing, maar nu net in de avond voor het weekend. Iemand tips wat ik evt nog zou kunnen proberen?

Rijden e.d. werkt gewoon naar behoren, het lijkt alleen het display waardoor ik niets kan gebruiken.

Alvast dank!!

Scarface450
forum starter
Contacteer:

Re: Infotainment freeze

Bericht door Scarface450 » 24 mei 2024 22:03

Euh...heb je bvb geen assistance ? Ik neem aan dat er dan iemand de auto toch deels kan uitlezen en is het mogelijk tijdelijk opgelost ?
Rijdt de wagen nog voor de rest ? Edit , ja dus...
Mail sturen naar je dealer en gelijk bellen wanneer terug open.. in c is na 3 maand een gratis controle van de dealer.
Waar leg je de kaartjes van je auto....minstens op 5 meter afstand bewaren of accu loopt leeg.

Nutty1975
beginner
Contacteer:

Bericht door Nutty1975 » 24 mei 2024 22:13

Zeker wel assistence.. maar lijkt me meer voor als je niet meer kan rijden. Niet voor wanneer je infotainment en bepaalde dingen vwb park assist en camera’s niet meer werken… rest doet het gewoon.
Snap niet helemaal wat er bedoeld wordt met “waar leg je de kaartjes van je auto”… heb deze in mijn jaszak, of op de plek die in de middencosole aanwezig is.. moet zowieso, anders zou ik niet kunnen starten.

Probleem is dus uitsluitend dat de display in het midden niet werkt, bevroren is. Geen navigatie, geen mysense, geen camera’s, niet mogelijk om instellingen te wijzigen, etc.

Dank overigens voor de moeite die je neemt om een reactie te geven.
Dealer is zeker een optie, zullen het vast oplossen.. maar hoop zelf (met wat hulp van hier) een oplossing te vinden om eea weer aan de praat te krijgen zodat ik niet het weekend zonder alles zit

Scarface450
forum starter
Contacteer:

Bericht door Scarface450 » 25 mei 2024 00:21

Wat de kaarten betreft : ik heb gelezen dat je die best niet dichter dan +- 5 meter bewaard , anders gaat de auto continue denken dat je deze gaat starten en gaat de batterij af. Om te rijden : meenemen 😎

Plaats reactie

Terug naar “Clio 5 Algemeen”