Hallo,
Ik zit met het volgende:
Al 8 jaar rijd ik naar volle tevredenheid in een clio 1.5Dci. in die periode heb ik 2 clio's gehad die ik kocht met ongeveer een ton op de teller. ik rij zo'n 35.000 km per jaar en heb beide clio's 4 jaar gehad, en zi'n 160000 km mee gereden.
Mijn huidige clio heeft nu ook bijna 260.000 km op de teller dus ik wil naar een andere auto gaan kijken.
De clio 5 wordt niet meer in dieseluitvoering gemaakt, en denk nu aan een clio 5, 1.0 Tce bi-fuel.
nou vraag ik mij af of je met zo'n motor ook dat aantal km kan rijden, haalt zo'n motortje ook de 2,5 ton?
Heeft iemand hier ervaring mee?
alvast dank!
Vraag over Clio bi-fuel
- ForceMaple
- beginner
- Contacteer:
-
- forum starter
- Contacteer:
Re: Vraag over Clio bi-fuel
Alles staat of valt bij goed onderhoud zou ik zeggen.
Jaarlijks of met veel km's 2 x / jaar een oliewissel zal veel helpen... En waarom geen E-tech?
Spaart toch wel wat brandstof en zou in c dus ook zuinig moeten zijn.
Jaarlijks of met veel km's 2 x / jaar een oliewissel zal veel helpen... En waarom geen E-tech?
Spaart toch wel wat brandstof en zou in c dus ook zuinig moeten zijn.
-
- beginner
- Contacteer:
Mijn Clio 5 bifuel heeft per 1 dec 2024 APK nodig, en is, gezien de ca 60.000 verreden km’s, volgende de dealer toe aan een A en B beurt, bougies, luchtfilter, remvloeistof, LPG gas fase en LPG vloeibare fase, waarvoor hij desgevraagd liefst € 929 vraagt.
Hetgeen ik nogal fors vind, o.a. in vergelijking met een zg merkbeurt bij Kwikfit, die met garantiebehoud hier voor € 650 wordt aangeboden.
Eerder kreeg mijn Clio bij 20.000 km een A beurt voor € 149 en bij ca 35.000 km een B beurt voor € 384, incl LPG filter.
Iemand ervaring hiermee? Tips zijn welkom! BVD
Hetgeen ik nogal fors vind, o.a. in vergelijking met een zg merkbeurt bij Kwikfit, die met garantiebehoud hier voor € 650 wordt aangeboden.
Eerder kreeg mijn Clio bij 20.000 km een A beurt voor € 149 en bij ca 35.000 km een B beurt voor € 384, incl LPG filter.
Iemand ervaring hiermee? Tips zijn welkom! BVD
-
- forum starter
- Contacteer:
Goedkoper gaat het idd nooit zijn bij de originele merk-dealers . Heb laatst mijn GSIII ook naar Auto 5 gebracht voor een onderhoud wegens idem aan olie en filter ...
Of zoek een kleine garage waar de baas meewerkt of zelfs alleen werkt.
Of zoek een kleine garage waar de baas meewerkt of zelfs alleen werkt.
Een onderhoudsbeurt van meer dan €900,00 voor een jonge auto is een fors bedrag. Een onafhankelijke garage of een garage die aangesloten is bij bv autovakmeester kan prima het onderhoud uitvoeren. Let wel op dat ze de juiste motorolie gebruiken, die moet voldoen aan de specificatie RN17 deze letter en cijfer combinatie moet zichtbaar op de verpakking staan. Bovendien moeten juiste bougies gemonteerd worden te weten de NGK ILKAR7Q7. Original Renault bougies NGK ILKAR7Q7 OE-nummer224015145R.