Beste mensen,
Kan iemand aangeven om de hoeveel kilometer het drooggasfilter vervangen dient te worden.
Op diverse sites lees ik diverse kilometer standen, variërend van 20.000 tot 60.000 Km.
Het onderhoud voer ik zelf uit.
Al vast bedankt, een fijne jaarwisseling en een zorgeloos 2024.
LPG filter vervangen Clio Bi-Fuel
-
- forum starter
- Contacteer:
Re: LPG filter vervangen Clio Bi-Fuel
Voel mij altijd wat bezwaard om bij een bedrijf (dealer) informatie op te vragen en het dan ergens anders te kopen.
-
- forum starter
- Contacteer:
Met vragen doe je niks verkeerd lijkt me. Wat garantie betreft : bij een nieuwe wagen zullen ze deze enkel geven als blijkt dat je bij hun op onderhoud kwam.....
Buiten de garantieperiode zal je sowiso de kosten die moeten gemaakt worden zelf moeten ophoesten.
Garantie bij Renault is 2 jaar dacht ik, na die 2 jaar doe je in c wat je wil met het onderhoud.... De clio - cloon van Mitsubishi... De Colt heeft veel meer jaren garantie dacht ik. Dat heeft voor en nadelen : doe je daar zelf iets aan binnen die garantieperiode dan stopt de garantie ook.
Buiten de garantieperiode zal je sowiso de kosten die moeten gemaakt worden zelf moeten ophoesten.
Garantie bij Renault is 2 jaar dacht ik, na die 2 jaar doe je in c wat je wil met het onderhoud.... De clio - cloon van Mitsubishi... De Colt heeft veel meer jaren garantie dacht ik. Dat heeft voor en nadelen : doe je daar zelf iets aan binnen die garantieperiode dan stopt de garantie ook.
Beste mensen,
Wel wat laat, maar beter laat dan nooit.
De Bi-Fuel heeft twee filters in het lpg systeem, een drooggasfilter wat onder de motorkap naast de accu zichtbaar is en een “nat” filter. Het “nat” filter is bereikbaar als de auto op de brug staat, dus vanaf de onderkant.
Het drooggasfilter bij iedere “kleine” beurt vervangen en het filter wat in het vloeibare deel zit wordt om de 60.000 Km vervangen.
Wel wat laat, maar beter laat dan nooit.
De Bi-Fuel heeft twee filters in het lpg systeem, een drooggasfilter wat onder de motorkap naast de accu zichtbaar is en een “nat” filter. Het “nat” filter is bereikbaar als de auto op de brug staat, dus vanaf de onderkant.
Het drooggasfilter bij iedere “kleine” beurt vervangen en het filter wat in het vloeibare deel zit wordt om de 60.000 Km vervangen.
-
- forum starter
- Contacteer: