Hallo. Ik ben nieuw hier, want vorige week hebben wij een Renault Clio V gekocht (van 10-22). Ik ben bezig met het monteren van aan trekhaak. De 'hardware' is gemonteerd.
Maar bij het aansluiten van de elektra stuit ik op het volgende probleem: ik moet bijvoorbeeld een verbinding maken met de bruine draad, maar er is dus een bruine draad mét en een bruine draad zonder extra zilveren stippelmarkeringen. Weet iemand hoe het zit met die kleurcodes? Ik ben benieuwd. alvast.
kleuren bedrading
-
- beginner
- Contacteer:
- NicoK
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Re: kleuren bedrading
Een bruine draad is volledig bruin. Anders staat het er op een andere manier op bij het schema.
Als je blijft twijfelen, meten is weten!
Als je blijft twijfelen, meten is weten!
-
- forum starter
- Contacteer:
-
- beginner
- Contacteer:
Re: kleuren bedrading
Bedankt voor de reacties. Ja, dat meten was ik al van plan. Maar ik ben er inmiddels achter, dat in deze auto de aansluiting wél voor trekhaak was voorbereid. De bijgeleverde handleiding gaf aan, dat dat wel of niet het geval kon zijn. Er hoefde dus practisch niet in draadjes geknipt te worden. Ik kon gebruikmaken van een reeds aanwezige stekker bij het linker achterlicht. De boel werkt inmiddels naar behoren. Maar ik ben nog wel benieuwd, wat het verschil tussen de draden mét (waar er veel meer van zijn) en zonder die extra zilverkleurige aanduiding is.