herkent iemand deze velgen toevallig??
herkent iemand deze velgen toevallig??
Ik ben al een poos opzoek naar nieuwe velgen voor mijn clio'tje (1.8 16v)
maar ik ben ooit deze foto tegen gekomen:
en sinds dien vind ik geen enkele velg meer mooi staan, ik wil gewoon die velg! (eigenlijk die auto, maar mijn portemonnee is niet zo zwaar )
maar ik heb echt lopen zoeken zoeken en zoeken maar ik kan niet vinden waar hij zijn velgen vandaan heeft/ welk merk het is
(Of dat het echte spaken zijn, maar dat lijkt me niet.. Persoonlijk lijkt het me BBS, maar ik heb deze nog nooit gevonden)
AUB HELP!!!
ze staan echt zooi mooi onder die clio...
(en ik ben nu toe aan nieuwe banden :lol:)
maar ik ben ooit deze foto tegen gekomen:
en sinds dien vind ik geen enkele velg meer mooi staan, ik wil gewoon die velg! (eigenlijk die auto, maar mijn portemonnee is niet zo zwaar )
maar ik heb echt lopen zoeken zoeken en zoeken maar ik kan niet vinden waar hij zijn velgen vandaan heeft/ welk merk het is
(Of dat het echte spaken zijn, maar dat lijkt me niet.. Persoonlijk lijkt het me BBS, maar ik heb deze nog nooit gevonden)
AUB HELP!!!
ze staan echt zooi mooi onder die clio...
(en ik ben nu toe aan nieuwe banden :lol:)
Re: herkent iemand deze velgen toevallig??
Als ik me niet zijn dat BBS le mans velgen of replica's.
Bij nader inzien gok ik op BBS RM
http://www.volksforum.com/albums/showim ... =popimages" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij nader inzien gok ik op BBS RM
http://www.volksforum.com/albums/showim ... =popimages" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Tzijn wel dure velgen denk dat je voor 1k niet klaar bent
Tzijn wel dure velgen denk dat je voor 1k niet klaar bent
Zijn volgens mij vintage RS velgen, jaren '70-'80. Meer voorkomend op VW en Porsches uit die tijd.
@ frikandel
ik had wel verwacht dat het rond de 1K gaat kosten..
maar ik heb nu een lastige maat kwa banden (205/40/17 en die zijn dus vrij duur +- € 600 voor 4)
en een van mijn velgen is een beetje krom, dus zodra ik m door de apk heb (ik heb andere banden voor de apk :P => 15")
ga ik (voor de rest) sparen voor een setje van die velgen + banden
en dan stap ik ook over op 16" met een iets bredere band voor de wegligging (205/45/16 ofzo)
@ steef
bedankt, ik ga daar ook nog even op zoeken, want ik vind deze echt mooi onder de clio :D
ik had wel verwacht dat het rond de 1K gaat kosten..
maar ik heb nu een lastige maat kwa banden (205/40/17 en die zijn dus vrij duur +- € 600 voor 4)
en een van mijn velgen is een beetje krom, dus zodra ik m door de apk heb (ik heb andere banden voor de apk :P => 15")
ga ik (voor de rest) sparen voor een setje van die velgen + banden
en dan stap ik ook over op 16" met een iets bredere band voor de wegligging (205/45/16 ofzo)
@ steef
bedankt, ik ga daar ook nog even op zoeken, want ik vind deze echt mooi onder de clio :D
ik heb hier nog een mooi plaatje gevonden van een rm & een RS velg van bbs
maar als ik die vergelijk met de foto, lijkt het er toch op dat het andere zijn..
kijk maar eens goed naar het hart van de velg, die van op de foto hebben nog zwarte gaten bij het hart
en die van bbs zijn dicht in het hart (zilver kleurig zeg maar)
@ steef
ik denk dat je gelijk hebt:
ze lijken wel op deze http://www.rs-velgen.nl/rs12.html
zijn wel +- 3K met band erom :S
maar als ik die vergelijk met de foto, lijkt het er toch op dat het andere zijn..
kijk maar eens goed naar het hart van de velg, die van op de foto hebben nog zwarte gaten bij het hart
en die van bbs zijn dicht in het hart (zilver kleurig zeg maar)
@ steef
ik denk dat je gelijk hebt:
ze lijken wel op deze http://www.rs-velgen.nl/rs12.html
zijn wel +- 3K met band erom :S
of ze kunnen het zo gedaan hebben..
(binnenkant gepolijst en de vakjes zwart geverfd)
(binnenkant gepolijst en de vakjes zwart geverfd)
mmm net maar eens naar de velgenboer gegaan
hij had de lenzo bsx'jes liggen en hij had ze ook nog onder een bmwtje zitten (kon ik ff spieken)
dat is ongeveer zo:
en dan had hij dit bedacht:
voor 7,5 x 16 met 195/45/16 eromheen
achter 9.0 x 16 met 215/40/16 eromheen
(voor de lenzo alleen in 7,5 of 9 J verkrijgbaar)
en dan ben ik voor het hele zaakje net geen €1000,- kwijt (met monteren & vredesteintjes rondom)
mijn vraag nu zal dat gaan passen (die 9J achter dan)
want dan zou ik ze evt. kunnen laten polijsten en dan zelf die kleine "gaatjes" en de binnenranden van het hart zwart kunnen spuiten..
ik ga ondertussen lekker verder zoeken, maar mocht iemand het zo weten, dan graag
en na een beetje zoeken ben ik op deze website gekomen: http://www.velgenexpert.nl/prijzen.html
en hun adverteren dan hiermee:
4 velgen Professioneel overspuiten Hyper silver, Black chrome, Mirror chroomlook zonder binnenkant meespuiten.
v.a. € 350,-
kent iemand dit?? of toevallig slecht/goede verhalen over gehoord???
als ik het zo zou laten doen, kost het me rond de 1300/1500 euro en denk ik zelf dat ik ze het dichtstbij deze kan laten komen:
of iemand anders moet een briljant plannetje hebben hoe het nog goedkoper/ beter kan??
hij had de lenzo bsx'jes liggen en hij had ze ook nog onder een bmwtje zitten (kon ik ff spieken)
dat is ongeveer zo:
en dan had hij dit bedacht:
voor 7,5 x 16 met 195/45/16 eromheen
achter 9.0 x 16 met 215/40/16 eromheen
(voor de lenzo alleen in 7,5 of 9 J verkrijgbaar)
en dan ben ik voor het hele zaakje net geen €1000,- kwijt (met monteren & vredesteintjes rondom)
mijn vraag nu zal dat gaan passen (die 9J achter dan)
want dan zou ik ze evt. kunnen laten polijsten en dan zelf die kleine "gaatjes" en de binnenranden van het hart zwart kunnen spuiten..
ik ga ondertussen lekker verder zoeken, maar mocht iemand het zo weten, dan graag
en na een beetje zoeken ben ik op deze website gekomen: http://www.velgenexpert.nl/prijzen.html
en hun adverteren dan hiermee:
4 velgen Professioneel overspuiten Hyper silver, Black chrome, Mirror chroomlook zonder binnenkant meespuiten.
v.a. € 350,-
kent iemand dit?? of toevallig slecht/goede verhalen over gehoord???
als ik het zo zou laten doen, kost het me rond de 1300/1500 euro en denk ik zelf dat ik ze het dichtstbij deze kan laten komen:
of iemand anders moet een briljant plannetje hebben hoe het nog goedkoper/ beter kan??
Laatst gewijzigd door raver op 10 aug 2012 20:55, 2 keer totaal gewijzigd.
zijn inderdaad heel zeker 3-delige BBS RS velgen met bovenvlak van harten gepolijst
als je 1000 euro moet geven voor die lenso imitatietroep waar je het verschil van ver al ziet, zou je zot zijn ...
weet niet of je 15" of 15" wil
setje bbs rs 001 (15" vind je al wel voor een 1000 euro met banden)
setje bbs rs 003 (16" zit je tegenwoordig rond de 1500 euro)
voordeel is, als je ooit borduurschade hebt, dan kan je enkel de ring vervangen he
als je 1000 euro moet geven voor die lenso imitatietroep waar je het verschil van ver al ziet, zou je zot zijn ...
weet niet of je 15" of 15" wil
setje bbs rs 001 (15" vind je al wel voor een 1000 euro met banden)
setje bbs rs 003 (16" zit je tegenwoordig rond de 1500 euro)
voordeel is, als je ooit borduurschade hebt, dan kan je enkel de ring vervangen he
Als ik jou was zou ik gewoon voor een opknap setje kijken want die zijn rond de 400e en dan laat je het hart spuiten met nieuwe randen erop.
misschien een opknap setje wel een goed idee..
maar zo makkelijk zijn die ook niet te vinden...
en als ik nieuwe bbs'en zou halen zouden die ook nog gespoten/ gepolijst moeten worden
origineel vind ik ze dan weer niet mooi staan en anders zouden ze nog naar zo iets moeten:
http://www.stanceworks.com/forums/showt ... hp?t=27282
Wel erruuuuuug mooi :D maar dan kom ik toch weer uit op een 2,5 á 3K :S
(ik vind het niet erg als het een paar honderd scheelt (paar is 2), maar een paar duizend is wat anders)
en als ik zo een beetje logisch nadenk passen die 9J's niet dus zou ik dan ook weer minder gaan betalen voor die lenzo's..
ff rekenen...... +- €850,- en dan nog wat voor het spuiten zit ik op zeg €1200 max. voor custom setje lenzo bsx met vredesteintjes rondom
.... valt mee
en een 2e hand setje echte bbs rs die passen (met nog niet de goede J waarde, maar de enigste in 16"....)
€ 1500,- (zien er wel netjes uit maar geen garantie)
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/b ... 4x100.html
en dan nog laten spuiten ben ik toch minimaal 1850 kwijt en dan kan het uitlopen tot 2500
(staat nog niks anders, zelfs niet op ebay)
tja.. ik ga morgen wel eens praten met een velg spuiter kijken wat hij er van zegt...
(of het zou kunnen zeg maar en of het mooi zou worden als ik dat laat doen..)
(vergeet niet die velgen van het plaatje met dat zwart van binnen zag ik ergens te koop (al verkocht) staan voor 3500 (ik geloof in ponden of dollar) en dan zijn ze ook nog 2e hands... )
maar zo makkelijk zijn die ook niet te vinden...
en als ik nieuwe bbs'en zou halen zouden die ook nog gespoten/ gepolijst moeten worden
origineel vind ik ze dan weer niet mooi staan en anders zouden ze nog naar zo iets moeten:
http://www.stanceworks.com/forums/showt ... hp?t=27282
Wel erruuuuuug mooi :D maar dan kom ik toch weer uit op een 2,5 á 3K :S
(ik vind het niet erg als het een paar honderd scheelt (paar is 2), maar een paar duizend is wat anders)
en als ik zo een beetje logisch nadenk passen die 9J's niet dus zou ik dan ook weer minder gaan betalen voor die lenzo's..
ff rekenen...... +- €850,- en dan nog wat voor het spuiten zit ik op zeg €1200 max. voor custom setje lenzo bsx met vredesteintjes rondom
.... valt mee
en een 2e hand setje echte bbs rs die passen (met nog niet de goede J waarde, maar de enigste in 16"....)
€ 1500,- (zien er wel netjes uit maar geen garantie)
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/b ... 4x100.html
en dan nog laten spuiten ben ik toch minimaal 1850 kwijt en dan kan het uitlopen tot 2500
(staat nog niks anders, zelfs niet op ebay)
tja.. ik ga morgen wel eens praten met een velg spuiter kijken wat hij er van zegt...
(of het zou kunnen zeg maar en of het mooi zou worden als ik dat laat doen..)
(vergeet niet die velgen van het plaatje met dat zwart van binnen zag ik ergens te koop (al verkocht) staan voor 3500 (ik geloof in ponden of dollar) en dan zijn ze ook nog 2e hands... )
Ik zou eerst je kasten laten rollen en misschien nog wielkastverbreders erop zetten
verbreders heb ik een keer gezien op een clio
ziet er niet uit als op een saxo'tje (waar ze tot hun recht komen).. vond het zelf erg lelijk..
maar kan iemand niet inschatten wat hier onder ligt??
persoonlijk dacht ik aan 17" maar dan wel wat breder dan wat ik nu heb..
of zou dat toch 16" wezen ???
ziet er niet uit als op een saxo'tje (waar ze tot hun recht komen).. vond het zelf erg lelijk..
maar kan iemand niet inschatten wat hier onder ligt??
persoonlijk dacht ik aan 17" maar dan wel wat breder dan wat ik nu heb..
of zou dat toch 16" wezen ???
mmm na even zoeken ook onderstaande foto gevonden
dit zijn 2 lenzo's 16" 7,5 J (en bedenk ze dan ff strak chroom gespoten met zwarte schaduwen & onder de clio )
en na 5 sec paint (wel meer 19" dan 16 :P)
dit zijn 2 lenzo's 16" 7,5 J (en bedenk ze dan ff strak chroom gespoten met zwarte schaduwen & onder de clio )
en na 5 sec paint (wel meer 19" dan 16 :P)
nou vandaag bij die velgenman geweest...
hij zou het evt. wel kunnen maar hij wil het niet doen...
(komt het op neer)
dus nog maar ff verder zoeken op internet
nou als het doorgaat koop ik de velgen van jean-paul-s
(en dan ben ik voorlopig weer voorzien)
ik loop nu op voor 2x 15" orgi staal
en achter mijn 17" alu velgen
reed m links voor lek onderweg naar de apk keurder , kon er nog wel net heen kruipen...
toeval was dat ik mijn 2 stalen 15" winterbandjes mee had voor de keuring :P (17" loopt aan in de wielkasten)
kon ik ze zo ff snel bij de monteur om wisselen :lol:
en dan komen de foto'tjes nog wel mocht ik ze eenmaal kunnen ophalen..
(en dan ben ik voorlopig weer voorzien)
ik loop nu op voor 2x 15" orgi staal
en achter mijn 17" alu velgen
reed m links voor lek onderweg naar de apk keurder , kon er nog wel net heen kruipen...
toeval was dat ik mijn 2 stalen 15" winterbandjes mee had voor de keuring :P (17" loopt aan in de wielkasten)
kon ik ze zo ff snel bij de monteur om wisselen :lol:
en dan komen de foto'tjes nog wel mocht ik ze eenmaal kunnen ophalen..
- Lolke Wagenaar
- beginner
- Contacteer: