Clio bj 2000 hulp bij opsporen probleem / reparatie ?

Voor algemene Clio II vragen van aankoopadvies tot schaalmodel
Plaats reactie
Liz
beginner
Contacteer:

Clio bj 2000 hulp bij opsporen probleem / reparatie ?

Bericht door Liz » 04 jan 2024 20:32

hoi beste lezers,

Ik rijd met plezier in een Clio, bj 2000. Net weer apk-gekeurd, voorzien van nieuwe voorbanden ;-). Hij rijdt als een zonnetje, op de snelweg en in de stad.
Er is echter een probleem dat ervoor zorgt dat ik hem misschien def naar de sloop moet brengen:
geratel/getik gevolgd door uitval van ruitenwissers en richtingaanwijzer. Ik weet dat het te maken heeft met het relais, maar is dat wel zeker ook de oorzaak van het probleem? Ook als ik zonder licht, zonder radio en met de verwarming uit rijd, gaat het mis. Dat is te gevaarlijk met deze zware regenbuien.
Ik kan zelf niet klussen aan de auto, maar wil hem graag nog laten doorrijden. Wie kan ons helpen?
Een relais heb ik geprobeerd te vinden via de onderdelenlijn.nl, zonder resultaat k(november + december). Ik zoek iemand die kan onderzoeken wat het probleem is en ons kan aansturen op het regelen van de juiste onderdelen. Als ik het elektronikaforum zo lees, dan kan het ook meer zijn dan alleen het relais.
Welke opties zijn er nog ? We wonen in ARNHEM. Dank voor je reactie en groetjes van Liz.

Scarface450
forum starter
Contacteer:

Re: Clio bj 2000 hulp bij opsporen probleem / reparatie ?

Bericht door Scarface450 » 05 jan 2024 00:47

Als niemand je hier kan helpen is er altijd nog het renault. nl forum..
🤔

Atzuuh
forum starter
Contacteer:

Re: Clio bj 2000 hulp bij opsporen probleem / reparatie ?

Bericht door Atzuuh » 19 jan 2024 16:24

Klinkt als iets elektronisch inderdaad, erg lastig zo te zeggen. Een garage kan wel uitkomst bieden.
Clio II Ph I - RNA - 1.2 8V - Boréal
Clio II Ph I - Initiale - 1.6 16v - Xérus
Clio II Ph I - RS - 2.0 16V - Rouge de Feu

Plaats reactie

Terug naar “Clio 2 Algemeen (vraag & antwoord)”