CLIO MK3 - Aliexpress Radio Sat/Nav nieuwe Head-units - Meningen

Voor alles op gebied van elektra en elektronica, van lampjes tot zekeringen
Plaats reactie
ilcaccillo
beginner
Contacteer:

CLIO MK3 - Aliexpress Radio Sat/Nav nieuwe Head-units - Meningen

Bericht door ilcaccillo » 13 jul 2023 19:39

Hallo,
Ik heb gezien dat er nieuwe/moderne Sat/Nav en Radio Head Units voor de CLIO MK3 worden verkocht op AliExpress.

Deze Modules vervangen volledig de oude en achterhaalde unit in de Clio 3.

Heeft iemand een van deze eenheden geprobeerd?

Afbeelding

Afbeelding

https://pt.aliexpress.com/item/1005...4 ... !757814645

https://pt.aliexpress.com/item/1005...4 ... !757814645

jor74
beginner
Contacteer:

Re: CLIO MK3 - Aliexpress Radio Sat/Nav nieuwe Head-units - Meningen

Bericht door jor74 » 14 jul 2023 06:13

Heb dat wel eens willen proberen maar nooit aan toe gezet om in te bouwen cq uit te proberen.

ilcaccillo
beginner
Contacteer:

Bericht door ilcaccillo » 16 jul 2023 04:03

Ken je iemand die het heeft gedaan?

Dank

jor74
beginner
Contacteer:

Bericht door jor74 » 16 jul 2023 09:34

Niet dat ik weet. Ik weet ook niet of de stekkers plug & play zijn. Maar omdat jij origineel navigatie en radio hebt lijkt me het eenvoudiger te vervangen dan zonder navigatie zoals ik. Wel heb ik een donor navigatieset nog liggen met behuizing van scherm. Als het formaat van Ali past in de behuizing zou ik het ook wel eens willen proberen. Gr Jor74

ilcaccillo
beginner
Contacteer:

Bericht door ilcaccillo » 17 jul 2023 01:57

Het is speciaal gemaakt voor de Clio 3, dus het past precies in het bovenste deel van het dashboard, zoals op de foto hierboven.

Het maakt niet uit of uw Clio 3 navigatie heeft of niet, het gat en de routing zijn hetzelfde

jor74
beginner
Contacteer:

Bericht door jor74 » 17 jul 2023 06:36

Dan zou ik dat ook kunnen overwegen om dat te gaan inbouwen.

ghoulli
beginner
Contacteer:

Bericht door ghoulli » 17 jul 2023 13:01

Hey Ilcacillo,

Ik heb toevallig deze headunit in mij Clio 3 ingebouwd. In principe zijn de kabels die zij meeleveren plug-and-play en het frame wat zij mee opsturen past precies op wat er origineel in zit. Ik raad aan om te zoeken op Aliexpress naar Navistart. Zij hebben wel meer van deze headunit met andere frames, bij hen heb ik het ook gekocht (omdat er veel reviews bijzaten). Wel heb ik momenteel dat bij het stuur de sound-up en down, en mute knoppen achter het stuur niet werken. Dit komt, volgens Navistart, omdat het originele kleine scherm nog aangesloten moet blijven alleen heb ik nog geen tijd gehad om dit te testen.
Clio III 1.6 16v Ripcurl

ilcaccillo
beginner
Contacteer:

Bericht door ilcaccillo » 18 jul 2023 05:15

Hoi,
heel erg bedankt voor je antwoord.

De bedieningselementen aan het stuur zijn best handig.
Ik weet niet hoe ik ze moet laten werken met het nieuwe apparaat, maar ik heb een aantal video's op YouTube gezien waarin dit apparaat op een Clio 3 wordt getoond en ze laten zien dat die knoppen werken voor het verhogen en verlagen van het volume in het nieuwe apparaat. Er moet dus een manier zijn om het te laten werken

Bedankt

ghoulli
beginner
Contacteer:

Bericht door ghoulli » 18 jul 2023 08:32

De stuurbediening zou geregeld moeten worden door een canbus box die zij meeleveren. Alleen krijg ik het daarmee niet gefixt (het is er een van HiWorld). Dit komt misschien omdat de Clio 3 geen optie in en zij zeggen dat je gebruik moet maken van de settings van de Megane 2. Als jij het voor elkaar krijgt, laat het me vooral weten!
Clio III 1.6 16v Ripcurl

ilcaccillo
beginner
Contacteer:

Bericht door ilcaccillo » 19 jul 2023 03:24

Ik zal proberen terug te rapporteren

Ik weet alleen nog steeds niet zeker welke optie ik moet kopen, er zijn eenheden met 4 kernen en andere met 8 kernen.
En dan zijn er nog verschillende RAM-formaten. Ik weet echt niet welk model bij mijn gebruik past

jor74
beginner
Contacteer:

Bericht door jor74 » 19 jul 2023 06:14

Vorig jaar nog een navigatie set aangeschaft origineel uit de Clio 3. Zat ook de originele radio bij. Nooit aan begonnen omdat ik er geen juiste kabelboom voor heb kunnen vinden. 🫢🤔🤔

ghoulli
beginner
Contacteer:

Bericht door ghoulli » 19 jul 2023 13:15

ilcaccillo schreef:
19 jul 2023 03:24
Ik zal proberen terug te rapporteren

Ik weet alleen nog steeds niet zeker welke optie ik moet kopen, er zijn eenheden met 4 kernen en andere met 8 kernen.
En dan zijn er nog verschillende RAM-formaten. Ik weet echt niet welk model bij mijn gebruik past
Ik denk dat je niet meer dan 4 kernen wilt. Meer dan dat is overbodig voor bijna alle gebruikers. Als je alleen Carplay/Android Auto wilt gebruiken hoef je helemaal niet de sterkere versies te hebben, aangezien het rekenwerk grotendeels door jouw telefoon gedaan word.
Clio III 1.6 16v Ripcurl

ilcaccillo
beginner
Contacteer:

Bericht door ilcaccillo » 20 jul 2023 04:00

Ik ga hem vooral gebruiken met Apple Carplay.
Waze en spotify op mijn telefoon

Bedankt

jor74
beginner
Contacteer:

Bericht door jor74 » 21 jul 2023 06:06

Ik heb nu alleen een Bluetooth adapter gekoppeld aan de originele radio. Helaas nog zonder navigatie en het navigeren via de iPhone. maar ga toch maar eens kijken waar ik de kabels kan vinden om ook navigatie te kunnen gebruiken zonder de telefoon. Of Ali setje aanschaffen. Het scherm en alles heb ik al. Bedankt voor het opzetje ilcaccillo.👍

Kimosabi
beginner
Contacteer:

Bericht door Kimosabi » 11 jan 2024 20:06

Hallo allemaal,

Ik heb zo'n Android radio gekocht op Aliexpress. Ik kreeg de verkeerde canbus box en kabelboom meegeleverd. De HIWORLD LNF1.10 canbus box is geschikt voor de Clio4 en Megane3, etc.
Na veel gechat met de verkoper kreeg ik uiteindelijk de HIWORLD LN06.20 canbus box opgestuurd. Dit is de juiste canbus box voor de Clio3, echter moet je dan wel de juiste kabelboom erbij hebben, want de bedrading is anders dan voor de Clio4 kabelboom die ik bij mijn aankoop had ontvangen. Ik heb toen op de Aliexpress de juiste kabelboom besteld voor de Megane2 en deze aangesloten met de HIWORLD LN06.20 canbus box.
Om het echter werkend te krijgen, dien je ook het originele radio display van de Clio3 aan te sluiten op de meegeleverde kabel, anders gaat de stuurkolom bediening niet werken. Ik heb het display uit de originele dashboard houder gehaald en met de juiste kabel onder de radio geplaatst. Stuurwiel bediening voor de radio werkt nu bij mij. :D
Ik heb alle bekabeling inclusief de GPS antenne en het originele clio3 radio display onder de headunit ruimte weten te krijgen. Op de DAB+ antenne na. ;)
Indien iemand wil weten hoe ik het gedaan heb, wat ik heb gekocht en waar, dan hoor ik het wel. Ik heb begrepen dat je geen URLs mag delen hier.

Groeten,
Kim

elemental
beginner
Contacteer:

Bericht door elemental » 11 feb 2024 18:57

Hi allemaal!

Ik heb bij Navistart een unit gekocht, heel blij mee (afgezien van een op het moment rattelende fan), maar inderdaad de nieuwere Canbus erbij gekregen, dus wheel controls werken niet.

Hebben jullie enig idee of ik gewoon enige kabelset met HIWORLD LN06.20 voor een clio 3 kan kopen en dan werkt het met de Navistart unit? Of zijn alle merken net wat anders?

Kimosabi
beginner
Contacteer:

Bericht door Kimosabi » 23 feb 2024 19:22

Hi Elemental,

Ik heb de LN06.20 en kabelboom gekocht bij de Skyframe Official Store op Ali. "Skyfame Auto 16pin Kabelboom Adapter Canbus Box Decoder Voor Renault Megane 2"
Afbeelding

Groet,
Kim

Kimosabi
beginner
Contacteer:

Bericht door Kimosabi » 05 mar 2024 02:34

elemental schreef:
11 feb 2024 18:57
Hi allemaal!

Ik heb bij Navistart een unit gekocht, heel blij mee (afgezien van een op het moment rattelende fan), maar inderdaad de nieuwere Canbus erbij gekregen, dus wheel controls werken niet.

Hebben jullie enig idee of ik gewoon enige kabelset met HIWORLD LN06.20 voor een clio 3 kan kopen en dan werkt het met de Navistart unit? Of zijn alle merken net wat anders?
Dat gaat gewoon werken.

VIP lemon
beginner
Contacteer:

Bericht door VIP lemon » 17 mei 2024 01:00

Kimosabi schreef:
11 jan 2024 20:06
Hallo allemaal,

Ik heb zo'n Android radio gekocht op Aliexpress. Ik kreeg de verkeerde canbus box en kabelboom meegeleverd. De HIWORLD LNF1.10 canbus box is geschikt voor de Clio4 en Megane3, etc.
Na veel gechat met de verkoper kreeg ik uiteindelijk de HIWORLD LN06.20 canbus box opgestuurd. Dit is de juiste canbus box voor de Clio3, echter moet je dan wel de juiste kabelboom erbij hebben, want de bedrading is anders dan voor de Clio4 kabelboom die ik bij mijn aankoop had ontvangen. Ik heb toen op de Aliexpress de juiste kabelboom besteld voor de Megane2 en deze aangesloten met de HIWORLD LN06.20 canbus box.
Om het echter werkend te krijgen, dien je ook het originele radio display van de Clio3 aan te sluiten op de meegeleverde kabel, anders gaat de stuurkolom bediening niet werken. Ik heb het display uit de originele dashboard houder gehaald en met de juiste kabel onder de radio geplaatst. Stuurwiel bediening voor de radio werkt nu bij mij. :D
Ik heb alle bekabeling inclusief de GPS antenne en het originele clio3 radio display onder de headunit ruimte weten te krijgen. Op de DAB+ antenne na. ;)
Indien iemand wil weten hoe ik het gedaan heb, wat ik heb gekocht en waar, dan hoor ik het wel. Ik heb begrepen dat je geen URLs mag delen hier.

Groeten,
Kim
Hallo kim!

Net als jij ben ik nu ook in bezit van een head-unit. De beste upgrade wat je aan je clio kan geven IMO en het is zeer schappelijk geprijst voor alles wat je krijgt.

Installeren ging mij opzich wel goed af alleen stuiterde ik op hetzelfde probleem met de stuurwielbediening. Ik heb serieus het hele internet doorgespit en gek genoeg ben jij de enige met een oplossing. Enorm bedankt voor je post :)

Ik zou je graag willen vragen over hoe je dit hebt gedaan, betreft de bekabeling. Ik raak daar nogal in de war en een voorbeeld foto van de stekker bekabeling zou zeer op prijs worden gesteld.

Groetjes,
Lemon

Kimosabi
beginner
Contacteer:

Bericht door Kimosabi » 10 jun 2024 16:50

Hoi Lemon,

Ik heb afgelopen vrijdag mijn Clio 3, met de originele radio teruggebouwd, ingeruild voor een 2016 Talisman Grandtour Initiale Paris. :D
De Android unit geef ik aan een vriend. Ik zal hem helpen met inbouwen en dan wat foto's maken.
Ik plaats de foto's zodra ik ze heb gemaakt. Nog even geduld aub. ;)

Groeten,
Kim

Petare
forum member
Contacteer:

Bericht door Petare » 24 aug 2024 10:23

Mijn vrouw rijdt een Clio III met het Carminat systeem. Nu wil ik in haar auto een AA/Carplay systeem plaatsen maar zie door de bomen het bos niet met welke componenten ik nodig heb.

Wie wil/kan mij helpen?
Vereisten: AA&Carplay, werkende stuurwielbediening en voor de leuk een achteruitrij camera.

Daarnaast, ik zie dat de originele radio blijft zitten, wat doet die nog?
Vrouw: '09 Clio III Dynamique 1.2TCE (Good old D4Ft)
Ikke: '17 Talisman Initiale Paris 1.6TCE 7EDC (M5M)

Plaats reactie

Terug naar “Clio 3 Elektronica (vraag & antwoord)”