Dimlichten en ruitenwissers
-
- beginner
- Contacteer:
Dimlichten en ruitenwissers
Goeiemorgen,
Ben nieuw op dit forum.
Heb voor mijn zoon een Clio 3 gekocht uit 2008.
Helemaal blij maar op een avond bleven de koplampen branden terwijl de auto uit stond. Zekeringen uit het kastje onder de motorkap gehaald en volgende dag naar de garage. Daar werd min of meer vastgesteld dat het probleem de computer zou zijn ( in de auto ). Zou 700 kosten maar hij stelde een bypass voor zodat de lichten aan zouden gaan bij starten en uit als het contact uit zou zijn. Hiermee ingestemd, ..auto naar garage gebracht en toen bleek dat de ruitenwissers het niet deden. We krijgen ze aan de praat middels de knipperlicht schakelaar te bewegen maar ik ben bang dat dit van kwaad tot erger gaat. Dus toch maar toegestemd met nieuwe computer, blijkt deze niet te bestellen....help. Zou het zoiets simpels als een nieuwe licht- knipperlichtschakelaar kunnen zijn ?
Ben nieuw op dit forum.
Heb voor mijn zoon een Clio 3 gekocht uit 2008.
Helemaal blij maar op een avond bleven de koplampen branden terwijl de auto uit stond. Zekeringen uit het kastje onder de motorkap gehaald en volgende dag naar de garage. Daar werd min of meer vastgesteld dat het probleem de computer zou zijn ( in de auto ). Zou 700 kosten maar hij stelde een bypass voor zodat de lichten aan zouden gaan bij starten en uit als het contact uit zou zijn. Hiermee ingestemd, ..auto naar garage gebracht en toen bleek dat de ruitenwissers het niet deden. We krijgen ze aan de praat middels de knipperlicht schakelaar te bewegen maar ik ben bang dat dit van kwaad tot erger gaat. Dus toch maar toegestemd met nieuwe computer, blijkt deze niet te bestellen....help. Zou het zoiets simpels als een nieuwe licht- knipperlichtschakelaar kunnen zijn ?
Re: Dimlichten en ruitenwissers
Heel bekend probleem bij de clio 3. Ik heb exact hetzelfde probleem gehad. Lichten bleven altijd aan en de ruitenwissers deden het niet, tenzij ik de linker schakelaar op een bepaald punt zette. Heeft in 99 van de 100 gevallen met de schakelaar zelf te maken (bevestigde mijn garage later tijdens de apk ook toen we het er over hadden). De kabeltjes zijn nogal fragiel en ik had er dus ook een kabelbreuk inzitten. Zelf een nieuwe schakelaar besteld en erin gezet (is echt heel makkelijk als je ook maar een beetje met een schroevendraaier om kan gaan) en ik heb het probleem niet meer gehad. Zowel verlichting als ruitenwissers werken weer zoals ze horen te doen. Ik denk dat het niks met de computer te maken heeft, maar kan natuurlijk niet in je auto kijken vanaf hier... Mocht je een idee willen hebben hoe het moet:
-
- beginner
- Contacteer:
Dat bied perspectief, bedankt.
Gister contact gehad met garage hierover, hij had de rechterhendel er al afgehaald en dat stekkertje doorgemeten....gaf gewoon 3 standen aan voor het licht....
Nieuwe hendel toch maar besteld, deze week toch maar proberen anders op zoek naar andere auto of proberen die printplaat te vinden, op zoek naar los contact. Geen idee waar die computer zich bevind. Bedankt voor het filmpje
Gister contact gehad met garage hierover, hij had de rechterhendel er al afgehaald en dat stekkertje doorgemeten....gaf gewoon 3 standen aan voor het licht....
Nieuwe hendel toch maar besteld, deze week toch maar proberen anders op zoek naar andere auto of proberen die printplaat te vinden, op zoek naar los contact. Geen idee waar die computer zich bevind. Bedankt voor het filmpje
Succes met het proberen! Mocht jet filmpje nket afdoende zijn is er onder het kopje "clio 3 how to" ook een handleiding te vinden hoe het werkt. Dit is de link: https://clioclub.info/forum/viewtopic.php?f=104&t=16416
-
- beginner
- Contacteer:
Dank je, zal blij zijn als dat werkt, anders andere auto zoeken.... Kom toch nog even terug op de printplaat, mocht het niet in de schakelaar zitten. Weet iemand waar ik die uch moet zoeken bij een Clio 3 ?
-
- beginner
- Contacteer:
Knipperlichtprobleem opgelost. Nieuwe schakelaar werkt prima. Dimlicht had nog kuren. Nadat ik de bekende plasticgeur rook het relais geprobeerd uit te halen maar was al gesmolten. Er uit gehaald en dimlichten gingen uit dus dat was hopelijk de oorzaak. Vanmiddag nieuwe zekeringenkast bestellen en hopen dat alles weer naar behoren werkt
-
- beginner
- Contacteer:
-
- beginner
- Contacteer: