Heren en dames,
Mijn Clio RS uit 2000 (dus phase 1) start prima, maar smoort en slaat soms af bij gasgeven als je weg wilt rijden. Dit doet zich ongeveer 30 seconden voor, waarna hij opeens wakker wordt en voorruit schiet. Daarna rijdt hij prima. Geen andere problemen. Hij doet het alleen bij koude start. Lambdasensor vervangen, helpt niet. Geen foutcodes.
Ik zat zelf nog aan vuil gasklephuis, kapotte temperatuur- of BDP sensor, vuile of kapotte stationair regelaar of vuil brandstoffilter te denken.
Iemand die dit herkent of ideeen heeft?
Smoren na koude start
Re: Smoren na koude start
Brandstofilter is het bijna nooit. Ik denk in eerst instantie inderdaad ook richting gasklephuis en stappenmotor. Bij een defecte sensor verwacht je niet dat het na een paar seconden verbeterd.
-
disciple
Sinds vandaag een probleem erbij: Licht inhouden bij accelereren op de snelweg op gas, niet op benzine. Gasboer denkt aan temperatuursensor.
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Ik heb hetzelfde met de rs. Alleen slaat hij nooit af. Eerste stukje even wat rustiger en dan opeens komt de power beschikbaar. Hebben sowieso veel meer benzine renaults last van, van 1.2 tot 2.0. Ik heb er mee leren leven.
-
disciple
Temperatuursensor en de bobine vervangen: helpt allemaal niets. Het inhouden op gas is snel erger geworden. Misschien toch toevallig ook een apart probleem met de gasinstallatie? Woensdag gaat hij naar de garage. Ben er wel goed ziek van dat die .......temp sensor het dus niet was.
-
disciple
Neen, het is een LPI systeem, die spuit vloeibaar gas de cilinder in. Ik heb wel ooit wat gestotter gehad, hetgeen een bougiekabel bleek te zijn. Wellicht is er toch een bougie kapot gegaan door die rotte kabel.
-
disciple
Inmiddels heb ik ook de stappenmotor schoongemaakt, en dat lost het probleem van smoren op, al dan niet icm de nieuwe temperatuursensor. Slecht lopen op gas blijft. Dinsdag gaat hij naar de gasboer.
-
disciple
Verdict gasboer: pomp kapot. Vervangen onder garantie van Vialle. Rijdt nu weer als vanouds. Het waren dus twee separatie problemen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 2385 Weergaves
-
Laatste bericht door ClioRichard
-
- 13 Reacties