Olieverbruik Renault Clio 200 edc

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Shenkie001
beginner
Contacteer:

Olieverbruik Renault Clio 200 edc

Bericht door Shenkie001 » 20 jul 2022 13:37

Weet iemand binnen dit forum wat Renault aanhoudt als gemiddeld olieverbruik voor een Clio RS? Ik krijg namelijk een mix aan antwoorden als ik online zoek (sommigen zeggen dat 1 liter op 1000 km nog aanvaardbaar is :? ). Maar nergens een officieel bericht. Ik weet dat sommige Renault modellen uit dezelfde periode problemen hadden met het olieverbruik en dat dit vaak te verhelpen is middels het herprogrammeren van de computer. Mijn Clio RS verbruikt over ongeveer 2500km bijna 1 liter motorolie. Dit is bij gecombineerd gebruik (dwz normaal/sportief gebruik) in combinatie met korte en lange stukken. Omdat ik de auto nog niet lang in bezit heb en hem voor het eerst bijvul heb ik nog geen verdere ervaring. Ter aanvulling: de auto is recentelijk nog bij de Renault dealer geweest voor een algehele controle en hier is niets schokkends uitgekomen. Enkel dat een v-snaar eventueel vervangen zou moeten worden, omdat hier geen onderhoudsgeschiedenis van bekend is. Het R-link systeem geeft daarnaast ook geen vreemde waarden. Graag hoor ik persoonlijke ervaringen bij dit type Clio of cijfers vanuit tests binnen of buiten Renault. Ik kan dan een inschatting maken of mijn verbruik normaal is of dat er verder naar gekeken moet worden.

Plaats reactie

Terug naar “Clio 4 Motorisch (vraag & antwoord)”