Hi Allemaal,
Ik heb onlangs een Clio IV gekocht met trekhaak en daar zit een 7-polige stekker op.
Nu zit ik te denken om daar een 13-polige stekker van te maken zodat ik ook een 12V draad in de stekker heb.
Heeft iemand er ervaring mee of dit makkelijk te doen is, of welke draden er achterin de clio beschikbaar zijn en welke er bij zouden moeten?
Ik hoor graag!
- Jordo
Trekhaak 7-polig naar 13-polig ombouwen
Trekhaak 7-polig naar 13-polig ombouwen
Renault Clio V - Intens (Gris Titanium)
Renault Clio IV - Dynamique (Rouge Flamme)
Re: Trekhaak 7-polig naar 13-polig ombouwen
Hierbij 2 foto's met de verschillen zodat je weet wat je extra nodig hebt. Het is geen rocket science gelukkig.
7 polig: 13 polig:
7 polig: 13 polig:
Renault Clio TCe 90 ENERGY NIGHT & DAY 2014 (verkocht)
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK Automaat
Peugeut Partner 1.5 HDI 130PK Automaat
Hi Mees,
Bedankt voor de fotos! Die had ik inderdaad ook gevonden. Maar ik kon er niet helemaal duidelijk uit worden welke kabels er nou wel en niet achterin mijn Clio liggen.
Ik kan bijvoorbeeld wel een 12v aansluiting vinden (permanent) maar dit lijkt een heel dunne ader. Dus ik was benieuwd of er ergens een overzichtje was met wat er aan kabels achterin de Clio ligt.
Groeten,
Jordi
Bedankt voor de fotos! Die had ik inderdaad ook gevonden. Maar ik kon er niet helemaal duidelijk uit worden welke kabels er nou wel en niet achterin mijn Clio liggen.
Ik kan bijvoorbeeld wel een 12v aansluiting vinden (permanent) maar dit lijkt een heel dunne ader. Dus ik was benieuwd of er ergens een overzichtje was met wat er aan kabels achterin de Clio ligt.
Groeten,
Jordi
Op https://www.tech-accessoires.renault.com is een overzicht te vinden van alle mogelijke Renault-accessoires, inclusief montagehandleiding in PDF. Misschien staat daar de info in die je zoekt. Zoeken naar tow-bar.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
Bedankt voor de info Mox!
Ik ga even zoeken
Ik ga even zoeken