Net mijn allereerste auto gekocht! Een Clio uit 2014, 22 maart kan ik hem ophalen! Heel blij mee, heb hem gekocht omdat door een andere baan de leaseauto terug moet. Nou had ik in de lease altijd Apple Carplay, waar ik veel gebruik van maakte. Dit zou ik ook graag in de Clio hebben en toen ik dit forum tegenkwam, dacht ik terug te lezen dat dat mogelijk zou moeten zijn (met een nieuwe versie MediaNav of een Pioneer / Ali?).
Nu ben ik zelf geen sleutelwonder, dus dacht ik informeer even bij een garage (Renault Nieuwendijk) wat zij daarvoor zouden rekenen. De garage informeerde me toen dat dit bij mijn Clio nooit mogelijk is.
Ik heb toen gevraagd of dit gewoon een dienst is die zij niet leveren, of dat het simpelweg onmogelijk is om ooit Carplay in mijn Clio te installeren en daarop reageerden zeZoals in de chat besproken laat ik u weten dat het achteraf inbouwen van de Navigatie met Carplay voor uw auto niet mogelijk is.
Nu ben ik helemaal nieuw in de wereld van de eigen auto, maar dit lijkt haaks te staan op wat iedereen hier weet in te bouwen! Is dit omdat ze het officieel niet mogen doen, maar je het dus wel zelf kan doen? Of zijn er inderdaad Clio's waarbij dit simpelweg niet kan?Klopt, het is niet mogelijk om dit later in te bouwen.
Alvast bedankt!