Water onder de achterbank
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Re: Water onder de achterbank
Dat komt via je achterlichten geloof ik. Doe je kofferklep maar eens open als het geregend heeft. Dan stroomt het water naar binnen.
Kan ook een zwart dopje zijn onder je achterlichten die niet helemaal goed meer afsluit.
Ik heb hetzelfde probleem gehad
Even ervoor gezorgd dat het weer goed afsluit en weg is het probleem
Dat dacht ik dus ook ;-) Bij mij lag het dus ook aan dat dopje en had ook geen zwembad in me kofferbak.
Probeer het anders eens met 1 iemand in de auto met bank eruit en de ander met een tuinslang op de achterzijde stralen.
Probeer het anders eens met 1 iemand in de auto met bank eruit en de ander met een tuinslang op de achterzijde stralen.
- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
Ik voel weer een projectje aankomen... :lol: wanneer gaan we de slang erop zetten Tom?... je zoekt het werk ook wel op he
Clio RS 172 (verkocht)
Megane GT tce180 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane GT tce180 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Haal de bodem van je kofferbak er eens uit. Misschien die je daar ook sporen van water...en misschien bij je reservewiel?
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
- Frank [Factory]
- Oud-beheerder
- Contacteer:
Ik weet niet precies of het die doppen zijn. Het water kan ook achter je achterlichten komen. Maar pak anders een stukje ducktape en tape ze tijdelijk dicht. Eerst de rubbers en daarna de naad van de lampen eventueel. Dan kun je de oorzaak vinden en een blijvende oplossing zoeken. Bij mijn Clio was het maar heel weinig water. Dus had gewoon een doekje onder de achterbank gelegd en ben nooit toegekomen aan het verhelpen ervan.
@ Ackten:
De 2 ronde doppen die jij hebt omcirkeld waren bij mij ook het probleem.
Bij mij was het de linkerdop, deze losgehaald, kit ertussen gedaan en probleem was verholpen
De 2 ronde doppen die jij hebt omcirkeld waren bij mij ook het probleem.
Bij mij was het de linkerdop, deze losgehaald, kit ertussen gedaan en probleem was verholpen
- alfasud1972
- forum starter
- Contacteer:
Is het mogelijk om deze foto's nogmaals te plaatsen? Ze zijn niet meer zichtbaar en ik heb ook een lekkage, vermoedelijk ook via m'n achterlichten, alvast bedankt !
- alfasud1972
- forum starter
- Contacteer:
Okay, kan iemand mij dan vertellen om welke ronde doppen het precies gaat?
Oud topic met een stevig gebrek aan foto's.....
Ik denk (en weet niet zeker!!!!) dat de bedoelde dop nét op deze foto staat....
De linker tegen het buitenrandje van de foto (linksonder de kofferlampschakelaar...
De rechter tussen kofferrubber en lampglas.... in het de glinstering
(geen best plaatje maar beter dan niets)
toch? (... ik heb hetzelfde aan de hand: ...classic!)
Ik denk (en weet niet zeker!!!!) dat de bedoelde dop nét op deze foto staat....
De linker tegen het buitenrandje van de foto (linksonder de kofferlampschakelaar...
De rechter tussen kofferrubber en lampglas.... in het de glinstering
(geen best plaatje maar beter dan niets)
toch? (... ik heb hetzelfde aan de hand: ...classic!)
ClioII RS2.0-16V, ph1
Inderdaad een klassieker.
Dopjes op je carrosserie tussen de achterlichten en je achterklep rubber kunnen lekken.
Er uit halen en met iets van een ruitkit afdichten.
Bedrading van je achterlichtunits kan tussen het afdichtingsrubber en de carrosserie zitten.
Rubber van je achterklep er af halen en de opstaande rand omplakken met isolatietape en daarna je rubber terug.
Dopjes op je carrosserie tussen de achterlichten en je achterklep rubber kunnen lekken.
Er uit halen en met iets van een ruitkit afdichten.
Bedrading van je achterlichtunits kan tussen het afdichtingsrubber en de carrosserie zitten.
Rubber van je achterklep er af halen en de opstaande rand omplakken met isolatietape en daarna je rubber terug.
Clio Initiale 2003 Gris Hologramme
Captur Edition One 2017 Orange Atacama / Noir Etiole ( EPY / GNE )
-
- forum starter
- Contacteer:
Yep, wa bij mij ook de oorzaak. Zwarte dopjes afgekit en hierna perfect droog.
Heb je helemaal goedBlok2.0 schreef:Ik denk (en weet niet zeker!!!!) dat de bedoelde dop nét op deze foto staat....
Duiderlijker plaatje dan maar
-
- beginner
- Contacteer:
Afgelopen week die twee dopjes ook met kit afgedicht, na een goede regenbui maar eens kijken of dat heeft geholpen.
Ook ik heb het waterprobleem onder de achterbank, alleen aan de linker kant, rechts niet.
Het is ook niet een hele plas maar wel een klein beetje nat.
Gezien dat er in de sponning / gleuven links en rechts bij de achterklep, zowel links als rechts geen rubberen dopjes zitten.
Er zitten zelfs 2 gaatjes die geboord zijn aan weerskanten!
Er lijkt iets op vastgezeten te hebben of puur 'lucht' gaatjes...?
Echter zou het dan in de achterbak ook nat moeten zijn, zoals iemand al eerder schreef.
Las ik dat de kit van de zijruit evt. niet meer goed zou dichten?
Het is ook niet een hele plas maar wel een klein beetje nat.
Gezien dat er in de sponning / gleuven links en rechts bij de achterklep, zowel links als rechts geen rubberen dopjes zitten.
Er zitten zelfs 2 gaatjes die geboord zijn aan weerskanten!
Er lijkt iets op vastgezeten te hebben of puur 'lucht' gaatjes...?
Echter zou het dan in de achterbak ook nat moeten zijn, zoals iemand al eerder schreef.
Las ik dat de kit van de zijruit evt. niet meer goed zou dichten?
1.2-16V Community (2006)
Nogmaals gekeken; ik heb wel de rubbertjes achter zitten maar hierbij wat foto's om het duidelijker te maken wat ik bedoelde met de gaatjes:
Ra-ra, wat heeft daar gezeten?
Ben heel benieuwd of iemand een goed idee heeft.
Ra-ra, wat heeft daar gezeten?
Ben heel benieuwd of iemand een goed idee heeft.
1.2-16V Community (2006)
- dopestuff
- über forummer
- Contacteer:
goede vraag, maar ik zeg lekker dichtmaken met een rubber dopje op zoiets of wat anders
Heb nog wat fotos gemaakt nu het regent buiten:
Het lijkt eerder van onderaf te komen...!?
Het lijkt eerder van onderaf te komen...!?
1.2-16V Community (2006)
Mooi bovenstaande te lezen, dan weet ik nu ook waarom mijn linker achterstoel zeiknat is en hoe ik het op moet lossen.
Mijn vraag is alleen (ik heb er nog niet naar gekeken) maar die stoelzitting is niet zomaar een beetje vochtig, hij was compleet doorweekt. Kan dat met alleen dat rubber doppie?
Mijn vraag is alleen (ik heb er nog niet naar gekeken) maar die stoelzitting is niet zomaar een beetje vochtig, hij was compleet doorweekt. Kan dat met alleen dat rubber doppie?
Dan zou je reservewiel bak wel tot bovenaan vol moeten staan.
Daar liep het bij mij tenminste heen.
Ik heb de zwarte dopjes er uit gedrukt en voorzien van een klein vetertje butyl afdichting; nooit meer last van deze lekkage gehad.
Nieuwe dopjes kosten bijna niks; maar helpt over het algemeen ook niks...
Kijk ook of de bedrading van je achterlichten niet tussen het afdichtingsrubber en de carrosserie geklemd zit; dit kan ook lekkage veroorzaken.
Daar liep het bij mij tenminste heen.
Ik heb de zwarte dopjes er uit gedrukt en voorzien van een klein vetertje butyl afdichting; nooit meer last van deze lekkage gehad.
Nieuwe dopjes kosten bijna niks; maar helpt over het algemeen ook niks...
Kijk ook of de bedrading van je achterlichten niet tussen het afdichtingsrubber en de carrosserie geklemd zit; dit kan ook lekkage veroorzaken.
Clio Initiale 2003 Gris Hologramme
Goedemiddag,
Sorry dat ik een relatief oud topic gebruik, maar heb sinds 3 dagen mijn eigen eerste auto en het is een Clio 2. Echt heel erg blij mee. Hij is motorisch top en heeft nieuwe riemen e.d rijdt echt top.
Nu heb ik via dit forum mijn alarmlicht schakelaar vervangen omdat die het niet meer vlekkeloos deed en nieuw exemplaar werkte hij weer perfect. Er komt binnenkort nieuwe radio maar heb ook rechts achter kleine lekkage. Met dit weer wordt de bekleding van de achterbak nat en mijn vermoeden is dat het komt door deze dopjes tussen de achterlichten. Mijn nagel kan er ook makkelijk onder laat staan water; nu wordt dit ook vaak genoemd als veel voorkomend probleem. Nu heb ik me helemaal rod gezocht naar een plek waar ik deze kan kopen maar ik kan alleen Poolse websites vinden.
Hebben jullie een adres waar ik 2 van die dopjes kan scoren? kitten kan altijd nog.
Alvast bedankt!
Na reparatie vanwege een kop-staartbotsing was de schadehersteller bij mij ooit vergeten om die 2 dopjes terug te plaatsen. Gevolg: natte achterbank en water op de bodem van de kofferbak. Ik heb die dopjes toen gewoon bij de dealer gehaald voor een paar euro. Als ik me niet vergis gaat het om renaultnummer 7700423111. Het is nummer 10 op deze tekening.
2000 ph1 RT 1.4 16V Gris Xerus
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
2003 ph2 Initiale 1.6 16V Gris Hologramme
2017 ph2 Initiale TCe 120 Gris Givré
-
- beginner
- Contacteer:
Hoi, ik heb mijn achterbank ook drijf nat.. heb de paravan/ parafaan schoongemaakt. Maar ik hoor water klotsen.Clio2001 schreef: ↑18 okt 2010 18:35Kan ook een zwart dopje zijn onder je achterlichten die niet helemaal goed meer afsluit.
Er zit geen water bij het reserver wiel
Zitten er nog meer afvoer punten? Dan alleen de paravan?