Hallo clioclub,
Mijn RS loopt soms stationair op een hoog toerental (2500rpm). Zodra ik het gaspedaal dan licht aantik, zakt het toerental weer netjes terug onder de 1000rpm. Ik heb de gasklep al eens schoongemaakt+gesmeerd en de gaskabel (het is een gasklephuis met kabel bediening) lijkt ook goed te lopen. Mijn garagist vermoedt dat de gasklepsensor de boosdoener is. Nu heb ik net de Renault dealer gebeld, en dit onderdeel is helaas niet meer leverbaar. Ook op ebay kan ik geen throttle position sensor vinden voor een Clio 2.0 16v RS, 2001.
Heeft er iemand goede tips? Sensor van een andere Clio gebruiken misschien? Of proberen de sensor schoon te maken met contactspray?
Gasklepsensor
-
scully
Re: Gasklepsensor
Je bedoelt de gaskleppositiesensor die je aan het gaspedaal klikt? Deze is zeker nog wel leverbaar, ik heb deze enkele weken terug nog gekocht namelijk. Ik heb de oude nog liggen, deze geeft wel een motorstoring na verloop van tijd vanwege de schuifcontacten, maar voor een tientje wil ik em wel opsturen, kan je in ieder geval proberen of het hier aan ligt, ipv 95 Euro ervoor uit te geven.
Scully, bedankt voor je reactie! Ik bedoel de gaskleppositiesensor die op het gasklephuis zit. Op deze afbeelding bij 'unsure'.

Bij mijn Clio is de gasklep bediend met een kabel, volgens mij wordt de gasklep bij latere Clio's elektronisch bediend en heb je dus een sensor aan het gaspedaal.

Bij mijn Clio is de gasklep bediend met een kabel, volgens mij wordt de gasklep bij latere Clio's elektronisch bediend en heb je dus een sensor aan het gaspedaal.
-
scully
Oke, staat ook wel in je beginpost, heb ik niet goed gelezen dus. Succes verder.
Toch bedankt voor je reactie!
Iemand anders? Enig idee of ik ergens nog een gasklepsensor kan krijgen? Tips om het ding schoon te maken?
Iemand anders? Enig idee of ik ergens nog een gasklepsensor kan krijgen? Tips om het ding schoon te maken?
Yes, ook de luchtomloopklep heb ik al eens schoongemaakt maar dat maakte geen verschil. Ik vermoed dat het aan de gasklepsensor ligt.
De sensor is trouwens een MAGNETI MARELLI PF1C/88 .
Komende week nog maar eens ebay afstruinen...
Komende week nog maar eens ebay afstruinen...