Ik heb een probleempje met mn koelwater (van mijn CLIO 2 PH1 1.6 uit 1999). Ik merkte laatst dat het koelwater weer eens leeg was. Toen heb ik de datum en KM stand opgeschreven om te kijken hoelang het duurde voordat hij weer leeg was. Dat bleek nu dus 1 maand later te zijn en ongeveer 1000 KM. (er ging bij het bijvullen ongeveer weer 400ML in) Ik heb tussendoor wel af en toe op het niveau gelet en daarbij viel het mij ook op dat hij in een paar dagen ineens 2-3 cm gezakt was en de rest van de tijd gaat het maar heel langzaam. Terwijl ik die paar dagen niet extra veel gereden heb.
Dus ik ben op zoek gegaan en heb denk ik iets gevonden. Onder het spruitstuk loopt een flexibele buis die volgens mij iets te maken heeft met het koelwater.
Deze gaat volgens mij onder de dynamo het motorblok in maar ik kan dit niet goed zien omdat er een steun in de weg zit.

Hier op de foto zie je net onder het olie filter en net iets links erboven wat natte troep liggen.

Dit is volgens mij (hopelijk) de boosdoener

En hier nog een foto met wat volgens mij nog meer koelvloeistof is.
Alleen nu is mijn probleem dus. Hoe kan ik hier ooit bij komen ?
Ik ben al langs de Renault garage geweest maar die vroegen meteen €50 om alleen al te kijken.
Weet iemand anders een goede garage in de buurt van Valkenwaard? (mag ook in de buurt van Eindhoven/Veldhoven zijn daar kom ik ook genoeg).
En wat zullen de kosten ongeveer zijn om het koelsysteem te laten afpersen? Zodat ik zeker weet dat er alleen maar dit lek is?