Beste allemaal,
Het is nu een jaar geleden dat mijn clio 1,4 16v (2001) ging inhouden, schokken, op 3 poten lopen. Hier wist de wegenwacht al snel de diagnose te stellen (al lachend) "duidelijk weer een penbobine" en aansluitend "we hebben ze al standaard bij ons ha, ha". En inderdaad het euvel was verdwenen en m'n clio-tje liep weer gesmeerd! Nu (vandaag) in the middle of nowhere, weer de zelfde problemen. Dus weer de ANWB gebeld. Hij kon af en toe een storing meten, maar het was wel raar. Hij heeft eerst de stekkers stuk voor stuk los gehaald om te kijken welke er niet zou reageren! maar alles reageerde hierop! Vreemd want als een bobine stuk zou zijn zou een stekker loshalen bij die bobine geen effect hebben.
Toen een nieuwe bobine geplaatst om te kijken of het zou helpen. Maar ook niet! Hij is weggegaan en het euvel is er nog steeds!
Heeft er iemand tips?????
Met vriendelijke groet Handyman
Deze keer geen penbobine maar wel op drie poten!!!!
Re: Deze keer geen penbobine maar wel op drie poten!!!!
Bougie of bougiekabels zou ik dan zeggen.
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
23 oktober ophalen: Seat Leon 1.6 Ecomotive
Volkswagen Polo 2010
-
handyman
Hallo sj0ertum,
Bedankt voor jou reactie. Een paar bougies verwissellen kan geen kwaad denk ik, bougiekabels zitten er niet meer in. Het zijn 12v. kabeltjes die naar losse bobine's lopen dus die vervangen wordt wel erg moeilijk. Ik kon niet duidelijk zien waar ze vandaan kwamen! Maar de bougies ga ik morgen uit mijn werk gelijk doen!
Ik laat het nog wel even weten.
Met vriendelijke groet Handyman.
Bedankt voor jou reactie. Een paar bougies verwissellen kan geen kwaad denk ik, bougiekabels zitten er niet meer in. Het zijn 12v. kabeltjes die naar losse bobine's lopen dus die vervangen wordt wel erg moeilijk. Ik kon niet duidelijk zien waar ze vandaan kwamen! Maar de bougies ga ik morgen uit mijn werk gelijk doen!
Ik laat het nog wel even weten.
Met vriendelijke groet Handyman.
-
hostler
Met een naam als Handyman moet dat geen probleem worden... :P
-
handyman
-
handyman
Ik zou nog even laten weten of het met een paar bougies was opgelost. Nee, dus morgen de bobines dan maar vervangen! En maar hopen dat het dan wel is opgelost, want anders weet ik het ook niet meer!
Waar de laatste tijd niet snel meer aan gedacht wordt omdat dit bij de meeste Clio's die hier last van hadden inmiddels al gedaan is maar misschien wel de oorzaak:
De kabelboom die achter het de cilinderkop om naar de ECU loopt kan door warmte van het blok problemen krijgen. De oplossing daarvoor was indertijd een by-pass maken voor die draad. Laat eens bij de dealer nagaan of dat bij jou wel of niet gedaan is en of dat mogelijk ook een oplossing kan zijn.
De kabelboom die achter het de cilinderkop om naar de ECU loopt kan door warmte van het blok problemen krijgen. De oplossing daarvoor was indertijd een by-pass maken voor die draad. Laat eens bij de dealer nagaan of dat bij jou wel of niet gedaan is en of dat mogelijk ook een oplossing kan zijn.
-
handyman
Nou uiteindelijk toch een penbobine stuk!!!
Wel raar dat de ANWB dit niet kon vinden. Dus hij loopt weer als een zonnetje!!!!
Dank jullie wel voor het meedenken en de tips!!!
Groeten Handyman.
Wel raar dat de ANWB dit niet kon vinden. Dus hij loopt weer als een zonnetje!!!!
Dank jullie wel voor het meedenken en de tips!!!
Groeten Handyman.
-
ClioRs2
Gellukkig gevonden! Vraagje; brand dan ook het motormanagement lampje? Ik heb namelijk eenzelfde soort probleem: http://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... 82&t=21382
Ja, volgens mij wel 
Kever 1969
Volkswagen Polo 2010
Volkswagen Polo 2010
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-