Goedeavond allen,
aangezien ik me steeds meer erger aan de rookpluimen die achter m'n auto (clio phase 2 2002 1.5dci) verschijnen, ben ik eens aan het rondkijken hier op het forum en op internet, nu zie ik 2 opties vaak voorbijkomen.
1. een spray gebruiken
2. de egr klep schoonmaken door demontage
Mijn voorkeur gaat uit eerst naar 1, en mocht dit niet resulteren in een bevredigend resultaat dan wil ik optie 2 gaan toepassen.
Nu is mijn vraag: waar zou ik die spray in moeten spuiten. Wellicht heeft iemand hier een idee.
Bijvoorbeeld door een onderdeel te benoemen van deze geleende foto/afbeelding (mijn dank is groot!)
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CE8EWAAG.jpg
De buis waar ik zelf aan dacht (nav. de online handleiding) die loopt namelijk naar de turbo (aansluiting achter luchtfilterbox, dus bij (2/4/5/6 dat gebied)
Ik ben van plan het te behandelen met de egr reiniger van Bardahl.
Allen dank alvast.
Egr klep behandelen met reiniger bardahl
-
rdg0680
Re: Egr klep behandelen met reiniger bardahl
Update:
Helaas geen reacties van medeforummers hier, dus een aanvulling, en misschien een inspiratiebron voor anderen hier, eentje moet de eerste zijn zullen we maar zeggen
.
Na contact met Bardahl zelf (renault garage moet nu nog reageren...
) heb ik zaterdag de aktie uitgevoerd.
Bardahl zei dat het geen probleem voor turbo en andere elementen kan geven, dus daar maar op vertrouwd. Ik heb nu dus volgens de gebruiksaanwijzing het spul ingespoten op de aansluiting achter de luchtfilter, het gebied 2,4,5,6 op vorige tekening. Ten tijde van inspuiten moest de 2e persoon het toerental rond de 2000 houden en werd het toerental verhoogd (door inspuiting), en tussen de 5 a 6 behandelingen moest de 2e persoon gasgeven tussen 1000 en 2000 toeren. Tevens begon het redelijk te roken
. Na deze handeling een aantal keren herhaald te hebben, het 2e flessie bij de diesel gegooid en een goede 15km met verhoogd toerental rond rijden (wat zullen de mensen gedacht hebben haha). En nu is het een kwestie van afwachten en gewoon rondrijden, want ook bij Bardahl zelf zeiden ze dat het niet in één keer is gekomen en dus ook niet in één keer weg zal zijn, dus wellicht nog later een nabehandeling geven. (al kan dit ook een commercieel advies zijn
)
Hopelijk helpt het.
Wordt vervolgd
Helaas geen reacties van medeforummers hier, dus een aanvulling, en misschien een inspiratiebron voor anderen hier, eentje moet de eerste zijn zullen we maar zeggen
Na contact met Bardahl zelf (renault garage moet nu nog reageren...
Bardahl zei dat het geen probleem voor turbo en andere elementen kan geven, dus daar maar op vertrouwd. Ik heb nu dus volgens de gebruiksaanwijzing het spul ingespoten op de aansluiting achter de luchtfilter, het gebied 2,4,5,6 op vorige tekening. Ten tijde van inspuiten moest de 2e persoon het toerental rond de 2000 houden en werd het toerental verhoogd (door inspuiting), en tussen de 5 a 6 behandelingen moest de 2e persoon gasgeven tussen 1000 en 2000 toeren. Tevens begon het redelijk te roken
Hopelijk helpt het.
Wordt vervolgd
-
Ralf
Ja dat klopt wat Henny zegt! ik was bij hem geweest in zaterdag en hij hebt mijn erg,turbo schoon gemaakt en auto rijd super !
mijn advies neem contackt met Henny
groeten Ralf
mijn advies neem contackt met Henny
groeten Ralf
-
rdg0680
Hallo allen, dank voor de reacties. Helaas bleek de turbo defect, deze word momenteel dus vervangen. De Egr was nog redelijk schoon. Al met al weer een aardig kostenplaatje
, maar gelukkig heb ik aardig wat bij elkaar kunnen sparen de laatste maanden vanwege z'n zuinigheid, zullen we maar zeggen.
Hopelijk geen problemen meer de komende maanden.
Het verhaal wat elders op het forum staat van DenNie komt aardig overeen als ik het zo terug lees http://clioclub.nl/viewtopic.phpf=82&t= ... ok#p304175
-
rdg0680
Re: Egr klep behandelen met reiniger bardahl/nieuwe turbo
Vandaag de auto opgehaald (was even in het buitenland), en wat heerlijk om niet in de spiegel te hoeven kijken en je te schamen als je lekker aant rijden bent
. Wat me meteen opviel was dat het verbruik nu ook al onder het verbruik ligt dan tijdens 'de rokende clio', terwijl nog relatief weinig snelweg is bereden. Er moest wel een beetje motorolie bijgevuld worden, dus dat is wel weer een verklaring voor de witte rook achter de clio. De zwarte zal dan dus van de turbo geweest zijn.
- zarok
- forum starter
- Contacteer:
Dat is mooi om te horen
Hou je oliepijl en koelwaterpijl in de gaten en nu lekker kilometers maken
Hou je oliepijl en koelwaterpijl in de gaten en nu lekker kilometers maken
Renault Clio 2.3 2006 Community 1.2 16v LPG G3
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves