Vreemd geluid

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
hhh1980

Vreemd geluid

Bericht door hhh1980 »

Goedendag u allen :)
Sinds vandaag heb ik ( henk, 32 jaar tot zover het voorstellen ;))een clio 1.4 uit 99 met 70.000 km op de teller.
De auto komt bij mijn schoonmoeder vandaan welk hem bij de garage had staan voor onderstaand probleem, helaas werd die bij de garage in puin gereden en economisch total loss verklaard voor 100 euro is de achterzijde nu weer uitgedeukt en de opkoopwaarde was 560 euro dus voor 660 euro ben ik eigenaar van deze clio ( niet gek dacht ik)

De auto stond er voor het volgende probleem : na 10 km begint er iets te "gillen" dit geluid is bij bepaalde snelheden boven de 40 km per uur en zodra je het hoor blijft het gillen als je het gas los laat of ontkoppel of hem in zijn vrij zet tevens ook tijdens remmen en zodra je de auto helemaal afzet.... zodra je gas geef houd het geluid op.....tot je de snelheid behaal die je wil rijden en de auto dus niet meer versnelt dan begint het weer.

Garage heeft verder niet gekeken maar denkt aan diverse lagers... en beun bij mij uit het dorp die er echt wel verstand van heeft denkt aan een lager maar zou niet weten welk.

Nu met al die clio liefhebbers hoop ik dat er iemand is die iets meer inzage in het probleem kan geven?
hhh1980

Re: Vreemd geluid

Bericht door hhh1980 »

Ik vermoed het wel... en wil er eigenlijk geen stukken mee rijden gezien ik niet weet wat het probleem is en ik het niet erger wil maken...
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

:chinrub: Versnellingsbak, aandrijfassen...
hhh1980

Bericht door hhh1980 »

Ja klopt tijdens het rijden in zijn vrij contact uit en het geluid blijft.
hhh1980

Bericht door hhh1980 »

Blijkbaar geen veel voorkomend probleem dit?....
hhh1980

Bericht door hhh1980 »

Ik moet straks even weg dan zal ik het geluid proberen op te nemen en te plaatsen, ik kom uit Ede (ligt tussen arnhem en utrecht)
hhh1980

Bericht door hhh1980 »

qua afstand is het goed te doen (50 km) ik maak me alleen zorgen dat ik straks t hele blok of de bak in soep rij... ik rij zo min mogelijk zolang ik het probleem niet heb opgelost....
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Ik denk niet dat het je motorblok is, dan zou immers het geluid er ook moeten zijn bij stilstaan met stationair en verhoogd toeren draaiende motor.
Het zit ergens in de aandrijflijn van bak tot wiel. Die 50 km zal best wel lukken (zolang je maar niet gaat sprinten) :wink:

Je zou ook Paratroeper kunnen vragen of die tijd heeft.
hhh1980

Bericht door hhh1980 »

Het geluid opnemen blijkt iets lastiger als gedacht...met alle achtergrond herrie hoor je het erg slecht....omdat ik toch erg benieuwd ben wat het is besloot ik er eens onder te kijken, nu heb ik gemerkt dat de aandrijf as aan de bestuurderszijde speling heeft en de beschermhoes hiervan aan de zijde van de bak zit onder de olie...na even bellen word er gedacht aan een lager in de bak bij die as schijnt prijzig te wezen en een bak op de sloop schijnt voordeliger te zijn? Is dit na alle waarschijnlijkheid het probleem en zo ja wat gaat t vervangen kosten?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”