Versnellingsbak nummer/code

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
niandra_la_des

Versnellingsbak nummer/code

Bericht door niandra_la_des »

Geachte forummers,

in een ander toppic had ik het erover mn clio te verkopen.. Uiteindelijk heb ik besloten deze toch te laten repareren bij de garage. Daar ben ik overeengekomen dat ik zelf een versnellingsbak zoek die er op hoort, zodat hun in een keer de auto kunnen maken.

Het probleem is dat ik het type plaatje waarop staat wat de code of het nummer van de versnellingsbak is niet kan vinden. Wel heb ik enkele nummers ingegraveerd gevonden, maar weet niet of dit de juiste zou kunnen zijn, bijvoorbeeld:

MOFO en ergens anders: 7700113677

In de deurpost van de passagierszijde staan ook codes. Zou de garage aan de hand van die code de juiste versnellingsbak code kunnen vinden?
Misschien een rare vraag, maar wat gebeurd er als je er een versnellingsbak onder zet met niet overeenkomende code's? Doet dan de tourenteller het niet, of wil de auto gewoonweg niet starten.

Groeten Arjan
Ezra
forum member
Contacteer:

Re: Versnellingsbak nummer/code

Bericht door Ezra »

Staat de code niet gewoon onderop de bak gegraveerd?
172 / 2.0 16V
Arjan
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Arjan »

Plaats even een foto van de codes op de sticker in de deur. Kan dan wel even zoeken voor je.
niandra_la_des

Bericht door niandra_la_des »

Hoi,

bedankt voor het aanbod Arjan. Zaterdag ben ik even naar de garage geweest en daar hebben ze het even opgezocht, moest toch in de buurt zijn.
Er zit een JB3-979 onder. Nu heb ik gehoord dat dus elke JB3 rond datzelfde bouwjaar past, en dat de laatste paar cijfers over de overbrenging gaan. Er staat namelijk een JB3 -9xx van een clio diesel te koop bij de sloper om de hoek.

Groeten Arjan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”