Clio II 1.2 Tech Road 55 kW bj 5/2001 (Phase I, benzine, waarschijnlijk RN, 3 drs)
Sinds een maandje rijdt mijn vrouw, tot volle tevredenheid, met onze mosterdgele Clio. 5-7 km stadsverkeer enkele reis, slecht, maar het zij zo.
Sinds 2 dagen wordt zij gepest door vreemde storing (3-4x). De auto reageert ineens niet meer op de gaspedaal. De motor blijft stationair lopen (is dit nou noodloop?). Contact uit en opnieuw starten helpt, maar het gebeurt soms op plekken waar je je niet echt lekker voelt.
Het weer was droog en koud de afgelopen dagen (hooguit luchtvochtigheid), geen wasstraten, geen plassen o.i.d.
Maandag gaan we naar onze (verkopende) garage en willen we haar sowieso laten uitlezen. Maar ik voorzie de garage ook graag een beetje van eigen onderzoek
Ik heb vanavond 2x zelf erin
Na veel spitten op dit forum kom ik diverse oorzaken en oplossingen tegen, maar ik kan er niet volledig/duidelijk de vinger op leggen :
- Gaspedaalstekker (waar zit dat ding en zijn er technische tekeningen van?)
- Lambda sonde (duidelijk, maar hoe meet je die door, zijn er huis-tuin-keukenmethodes om deze te testen?)
Zijn er nog goede tips behalve de stekker schoonmaken (evt +contactspray)
Bij voorbaat