Levensduur 1.4 16V op LPG

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
henry clioII

Levensduur 1.4 16V op LPG

Bericht door henry clioII »

Ik ben erg benieuwd naar het rijden op LPG van een Clio II..
Had in het voorstel-topic al laten weten dat ik zoek naar een mooie Clio II met een LPI installatie.
Ben niet bekend met Renault en in het bijzonder de Clio, wellicht dat er forummers zijn die ervaring hebben met LPG in hun Clio en die willen delen :grin:

Je hoort links en rechts nogal totaal verschillende berichten over LPG/Renault maar het liefst natuurlijk een zo objectief mogelijk beeld van een Clio II 1.4 16V. Wat ik al heb begrepen is dat de kleppen goed geschikt zijn voor LPG en dat er geen kleppen dienen te worden gesteld (alleen als deze versleten zijn natuurlijk..)

Zijn er kmstanden bekend of wat is de levensduur van de motor (< 300dkm of juist > 300dkm)
cliozwart
forum starter
Berichten: 141
Lid geworden op: 15 mar 2012 20:35
Contacteer:

Re: Levensduur 1.4 16V op LPG

Bericht door cliozwart »

Ik heb een LPI installatie in een 1.6 16v uit 2000. Motorisch geen problemen. Mijn clio staat inmiddels op 305d Km....gaat nog goed dus...
henry clioII

Re: Levensduur 1.4 16V op LPG

Bericht door henry clioII »

Thanx heren :thumbsup:

Ik kan trouwens niet veel info vinden m.b.t. LPI/LPG, zijn er niet veel forummers die op gas rijden?
Gebruikersavatar
Age
Oud-beheerder
Berichten: 2444
Lid geworden op: 17 aug 2008 10:54
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Levensduur 1.4 16V op LPG

Bericht door Age »

ik, maar heb een clio 3 1.6.
Mij is altijd verteld dat de 1600tjes het best voor lpg zijn. maar weet niet of dat ook voor een Clio 2 geldt
Groet, Age
cliozwart
forum starter
Berichten: 141
Lid geworden op: 15 mar 2012 20:35
Contacteer:

Re: Levensduur 1.4 16V op LPG

Bericht door cliozwart »

Zijn de k4m (1.6 16v) en de (ik geloof) de k4j 1.4 16v niet nagenoeg dezelfde motoren...?

Er zijn twee dingen waar ik last van heb met de lpi installatie...

1. heel licht lekkende lpg injector ---> lekt een beetje lpg in de inlaat waardoor de warme start niet zo heel goed is.

2. IJsvorming in de inlaat. Soms schiet er een stukje ijs los en wordt door de motor ingeslikt. Dit voel je door een heel kortstondige "hik" van de motor.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”