Al een tijd heb ik last dat de auto minder zuinig loopt als een jaar geleden. Nu ben ik aan het onderzoeken wat dit zou kunnen zijn.
Vandaag heb ik een compressie meter gekocht om te kijken of de kleppen goed afdichten. Nu is de vraag hoe hoog (of laag) moet de compressie druk zijn?
Momenteel hebben alle cilinders 195 psi (ongeveer 13.5 bar).
Hebben andere mensen eventueel suggesties wat ik na zou moeten kijken?
Renault clio II 1.6 16V van 2005 op LPG.
Tot nu gecontroleerd / vervangen:
Luchtfilter - vervangingsfilter K&N
LPG filter - Vervangen
Krukas positie sensor - vervangen
Distributie-riem met toebehoren - vervangen
Olie met toebehoren - vervangen
Originele bougies - vervangen
Versnellingsbak olie - vervangen met additieven/dope
Boordcomputer uitgelezen - geen foutmelding
Wiel lagers - vervangen (4 stuks)
Remmen - lopen vrij / schoongemaakt / vervangen
Bandenspanning - 2.5 bar (snelweg kilometers lange afstand) / 5mm profiel
Rijstijl - rustig
Compressie druk / waarde
Re: Compressie druk / waarde
Minder zuinig als een jaar ervoor?? Mag je wel even wat duidelijker uitleggen.
Wat is nu je verbruik dan? en over hoeveel km gemeten?
compressie is trouwens prima in orde.
Wat is nu je verbruik dan? en over hoeveel km gemeten?
compressie is trouwens prima in orde.
Renaultmonteur
-
egrutter
Re: Compressie druk / waarde
Vorig jaar september bij een kilometerstand van 160.000 Km reed ik 1:13
Vandaag de dag bij een kilometerstand van 220.000 kilometer rijd ik 1:11
Dit meet ik altijd over de afstand Hoogezand - Apeldoorn en terug. het meeste zijn dus snelwegkilometers en deze rijd ik op de cruise control.
Tevens heb ik laatste paar dagen last dat mijn motor niet aanslaat. Hij krijgt brandstof, hij draait op een normale snelheid rond, maar wil pas naar 2 a 3x aanslaan. De krukas positiesensor is een half jaar geleden vervangen.
Nu hoorde ik gister van familie dat zij het zelfde probleem hebben, en dat zij moesten proberen de auto op slot te doen, van het slot te halen en opnieuw proberen. dit heb ik zelf nog niet geprobeerd maar we zullen zien.
Vandaag de dag bij een kilometerstand van 220.000 kilometer rijd ik 1:11
Dit meet ik altijd over de afstand Hoogezand - Apeldoorn en terug. het meeste zijn dus snelwegkilometers en deze rijd ik op de cruise control.
Tevens heb ik laatste paar dagen last dat mijn motor niet aanslaat. Hij krijgt brandstof, hij draait op een normale snelheid rond, maar wil pas naar 2 a 3x aanslaan. De krukas positiesensor is een half jaar geleden vervangen.
Nu hoorde ik gister van familie dat zij het zelfde probleem hebben, en dat zij moesten proberen de auto op slot te doen, van het slot te halen en opnieuw proberen. dit heb ik zelf nog niet geprobeerd maar we zullen zien.