Pagina 1 van 1

Verschil in ECU's

Geplaatst: 22 jun 2011 13:29
door Cli(o)tje
Mijn ECU is doorgebrand en nu ben ik dus op zoek naar een andere ECU echter is die best lastig te vinden voor een clio RSI. Ik vroeg me af wat het verschil is in ECU's voor verschillende modellen. Heb namelijk vaak een computertje gevonden uit een ander cliotje met een paar kleine verschillen. Als het verschil in de eprom zit, dan moet dat niks uitmaken aangezien ik mijn oude eprom toch moet overzetten!
Of zit het verschil dieper dan dat?

Re: Verschil in ECU's

Geplaatst: 23 jun 2011 23:56
door Rickert
Verschil zit het binnenwerk in de prinplaat, mij is verteld dat het niet werkt om uit te wisselen :?
Ik heb pas geleden mijn ECU laten reviseren :wink:

Re: Verschil in ECU's

Geplaatst: 24 jun 2011 10:12
door Cli(o)tje
Ja de ECU boer waar ik em naar bracht kon het niet doen voor me (?) Maar ECU's van een RSI zijn belachelijk weinig te vinden joh. Heb er nu eentje gevonden die em op gaat sturen! Hopen dat ie hiermee in ieder geval al start. Finetuning kan altijd nog :p

Re: Verschil in ECU's

Geplaatst: 25 jun 2011 00:16
door Rickert
Succes!
Laat je het even weten als die het ( niet ) doet? :thumbsup:

Re: Verschil in ECU's

Geplaatst: 25 jun 2011 00:25
door Cli(o)tje
Hij doet het dus, niet :(. Nog steeds geen ontsteking, echt heel erg raar. Is het mogelijk om aan de ECU te zien of er een startonderbreker op zit? Ik heb namelijk de stekker meegekregen van de andere auto, en die heeft 2 extra pinnetjes. Ik denk dus dat daar een startonderbreker op zat.
Morgen met beide ECU's naar de ECU boer, daar kijken of er een startonderbreker op zit en die zonodig omleiden en dan direct de eproms overzetten!
Twil maar niet meewerken, zullen wel de volvo genen zijn van de auto hehe.

Re: Verschil in ECU's

Geplaatst: 25 jun 2011 08:58
door Lennerd
Je zit dus momenteel met de hele Volvo mechaniek in je clio, juist?
Maar je probeert ze "aan te sturen" met een ECU van de Renault.

Ben je dan niet beter dat je de motorkabelboom van de Volvo steekt (al is het om te testen en dat je het dus nog niet mooi mooi weg werkt) en dan test met de Volvo ECU?

On the other hand, heb je de ECU zijn massa gegeven? Ik gok dat dit bij Renault ook wel zo zal zijn, maar bij BMW bvb heeft de ECU zijn massa via de behuizing en die moet op de massa van het chassis komen, anders lukt het niet.

Re: Verschil in ECU's

Geplaatst: 25 jun 2011 11:58
door Cli(o)tje
Je zit dus momenteel met de hele Volvo mechaniek in je clio, juist?
Maar je probeert ze "aan te sturen" met een ECU van de Renault.
Klopt!
Ben je dan niet beter dat je de motorkabelboom van de Volvo steekt (al is het om te testen en dat je het dus nog niet mooi mooi weg werkt) en dan test met de Volvo ECU?
Klopt ook! Echter heeft het voorheen al gereden met precies dezelfde motorblok en met deze ECU. De kabelboom van de Volvo heb ik er wel bij en das een enorm gepuzzel. Dit staat echter wel op de planning voor later, maar eerst aan de praat krijgen op de manier dat ie het al deed.
On the other hand, heb je de ECU zijn massa gegeven? Ik gok dat dit bij Renault ook wel zo zal zijn, maar bij BMW bvb heeft de ECU zijn massa via de behuizing en die moet op de massa van het chassis komen, anders lukt het niet.
De ECU heeft voorheen in een plastic behuizing gezeten dus denk niet dat ie ergens zijn massa kwijt kon haha.

Re: Verschil in ECU's

Geplaatst: 25 jun 2011 18:23
door Lennerd
Wist niet dat ze in plastic behuizing zat, dus dat punt valt weg.
Maar gezien je aangaf dat de volvo bekabeling 2 pinnen meer had.

Re: Verschil in ECU's

Geplaatst: 25 jun 2011 18:26
door Cli(o)tje
Neej ik heb weer precies dezelfde renault ECU gekocht. Maar de andere ECU had de stekker er nog in zitten. In die stekker zaten 2 pinnen extra tov de stekker die ik op het moment in de auto heb zitten.