UPDATE!! turbo probleem of egr klep reinigen?
Geplaatst: 05 jul 2011 18:10
als toevoeging op de vorige tekst.
alles gedemonteerd vanaf de turbo tot aan de EGR.
loopt erg veel olie vanuit de turbo door de slangen.
bij de EGR was echt het toppunt dikke laag natte olie en harde korrels roet.
Egr zelf viel op het eerste gezicht nog wel mee,ga die wel ff schoonmaken.
maar bij turbo loopt olie uit asje, draait wel gewoon.
1 injector opnieuw verwijderd hier zat al aangekoekt roet aan.(nog geen 5 km gereden)
kan iemand mij verder helpen om uit te zoeken waar het probleem in zou kunnen zitten.
het inhouden bij optrekken en het metaal tikkend geluid.
rij een clio 1.5 dci 2003 48 kw.
tot vorige week 30000km probleemloos gereden.
1 injector kapot zeiden ze bij renault dealer.
vervangen, 1km gereden zelfde probleem. nr.2 kapot.
gelijk alles vervangen en dat kost flink wat geld!!!
maar auto rijdt nog steeds niet goed. stationair prima.
zeer rustig rijden prima. normaal rijden geen power.
stotteren en soms metaal tikken geluid. 1 a 2 keer.
dit klonk hetzelfde als toen de injector kapot ging.
toen de injectoren kapot gingen had ik flinke rookpluim nu niet.
motor blijft ook gewoon lopen.
iemand advies hierbij.
alles gedemonteerd vanaf de turbo tot aan de EGR.
loopt erg veel olie vanuit de turbo door de slangen.
bij de EGR was echt het toppunt dikke laag natte olie en harde korrels roet.
Egr zelf viel op het eerste gezicht nog wel mee,ga die wel ff schoonmaken.
maar bij turbo loopt olie uit asje, draait wel gewoon.
1 injector opnieuw verwijderd hier zat al aangekoekt roet aan.(nog geen 5 km gereden)
kan iemand mij verder helpen om uit te zoeken waar het probleem in zou kunnen zitten.
het inhouden bij optrekken en het metaal tikkend geluid.
rij een clio 1.5 dci 2003 48 kw.
tot vorige week 30000km probleemloos gereden.
1 injector kapot zeiden ze bij renault dealer.
vervangen, 1km gereden zelfde probleem. nr.2 kapot.
gelijk alles vervangen en dat kost flink wat geld!!!
maar auto rijdt nog steeds niet goed. stationair prima.
zeer rustig rijden prima. normaal rijden geen power.
stotteren en soms metaal tikken geluid. 1 a 2 keer.
dit klonk hetzelfde als toen de injector kapot ging.
toen de injectoren kapot gingen had ik flinke rookpluim nu niet.
motor blijft ook gewoon lopen.
iemand advies hierbij.