Pagina 1 van 1
bruin en geel achtige sluts in expansie resevoir
Geplaatst: 08 jan 2012 21:49
door henk
wie heeft dit ook al eens gehad sinds kort schommelt de temperatuurmeter als je net de eerste 4 km gereden heb hij gaat van halverwege naar driekwart dan valt hij in 1 keer een kwart terug en blijft dan staan op half (waar hij eigelijk altijd normaal ook staat .
ook zit er veel geel/bruine sluts in het expansie tankje deze is kort geleden met het koelsysteem gespoelt maar zit er nu weer in ,toch een lekke koppakking ?
weet iemand of deze motor 1.6 8klepper van 1999 losse cilinderbussen heeft of vaste ?
zijn cilinder koppen van dit type scheur gevoelig ?
een hoop vragen kan iemand mij helpen.
bvd henk
Re: bruin en geel achtige sluts in expansie resevoir
Geplaatst: 08 jan 2012 23:18
door speklap
ga ma van je koppaking uit.
ik spreek uit ervaring

Re: bruin en geel achtige sluts in expansie resevoir
Geplaatst: 08 jan 2012 23:29
door Nelis
Ze zijn niet scheur gevoelig de cillinder koppe, maar bij dit type gaat nog al redelijk veel de koppakking eruit!
Re: bruin en geel achtige sluts in expansie resevoir
Geplaatst: 08 jan 2012 23:42
door Arjan
1.6 8v is dan de K7M motor. Die heeft geen natte voering als je dat bedoelde.
Re: bruin en geel achtige sluts in expansie resevoir
Geplaatst: 09 jan 2012 18:21
door roylee
overduidelijk koppakking

rijd je hem wel netjes warm? dat kan ook een rede zijn dat hij lek is gesprongen. als je gelijk gaat trappen dan blaas je hem er zo uit. plus dat de oliedruk HEEL hoog is als het blok koud is.
dat de meter schommelt heb ik ook. als ik bijna bij de snelweg ben bij ons in de buurt dan staat hij eerst op het midden en daarna gaat hij naar 1/4 en daarna loopt hij weer omhoog naar het midden. is de thermostaat die open gaat. niks om je zorgen over te maken.
Re: bruin en geel achtige sluts in expansie resevoir
Geplaatst: 09 jan 2012 20:20
door henk
jongens bedankt voor de snelle reacties
gr henk
Re: bruin en geel achtige sluts in expansie resevoir
Geplaatst: 09 jan 2012 22:31
door speklap
hoeft niet altijd te maken hebbe met vol gas met koud blok, de mijne was gewoon lek door ouderdom
