Pagina 1 van 1
Bevestiging licht metaal vs oude velgen
Geplaatst: 24 jun 2012 11:40
door Clojo
Mannen,
Ik heb nou dus 17 inch licht metalen velgen (blij) echter wat mij meteen opviel is dat de oude velgen "over" de wielas zaten en de nieuwe licht metalen alleen met 4 bouten op de rem en de wielas een beeje "in" het wiel.
Zal wel zo horen want het is de enige manier maar toch lijkt het me wat spannend alleen met 4 bouten...
Hoort dit?
Re: Bevestiging licht metaal vs oude velgen
Geplaatst: 24 jun 2012 11:58
door sj0ertum
Ik kan me er niets bij voorstellen, laat eens wat foto's zien.
Wat ik me voor kan stellen is dat het naafgat van je nieuwe velgen te groot zijn en er dus ruimte tussen je naaf en velg zit.
Re: Bevestiging licht metaal vs oude velgen
Geplaatst: 24 jun 2012 12:35
door coronii
sj0ertum schreef:Ik kan me er niets bij voorstellen, laat eens wat foto's zien.
Wat ik me voor kan stellen is dat het naafgat van je nieuwe velgen te groot zijn en er dus ruimte tussen je naaf en velg zit.
idd, denk dat je nog 4 pas ringen nodig hebt

Re: Bevestiging licht metaal vs oude velgen
Geplaatst: 24 jun 2012 12:47
door Clojo
Zaten inderdaad 4 ringen in de wielen, die pasten niet om de as, deze konden er makkelijk uit en toen pasten het wel.
Moeten er nu alsnog ringen in die wel om de as gaan denk je? Of is het goed zo?
Wat een gedoe...

Re: Bevestiging licht metaal vs oude velgen
Geplaatst: 24 jun 2012 12:53
door Clojo
lees inderdaad net dat er nog centreer ringen op moeten (die wel passen) er zit nou niets om, kan ik wel ff zo rijden zonder brokken of moet ik weer die banden er af halen en oude er weer op tot ik de passende ringen heb besteld?
Suf zeg

Re: Bevestiging licht metaal vs oude velgen
Geplaatst: 24 jun 2012 13:43
door Frank [Factory]
Die ringen zijn er voor om de velg precies in het midden van de naaf te zetten. Zodat je geen onbalans hebt. Je kunt best rijden zo, maar ik zou ze wel even halen nog. Kan wel bij de betere bandenboer.