Pagina 1 van 1
meer vermogen 1.2 D7F
Geplaatst: 07 jul 2012 14:49
door vinnie50
Hallo zijn er simpele aanpassingen voor meer wat meer vermogen of wat vlotter lopen?
andere luchtfilter of luchtbuis anders plaatsen deze loopt in bocht van filterbox naar voren?
of een kelk of andere dingen? iemand ervaring????
natuurlijk blijf het een 1.2 blok

Re: meer vermogen 1.2 D7F
Geplaatst: 07 jul 2012 20:41
door Uufd
Dag ik heb voorlopig zo een ding geinstaleerd op men 1.2 naftje
Moet wel zeggen dat het brandstofverbruik redelijk oploopt.
Ik ga terug men vorige steken die nam meer warmere lucht op. Maar heb ondervonden dat hij wel beter loopt, dan met wat ik nu zitten heb

Mijn vorige kelk lag op de plaats waar de originele luchtfilter lag. En daar zal hij ook terug komen. Ben niet tevreden van de plaats waar hij nu ligt.
Voordelen aan ene kelk. Betere gans response, de wagen reageert sneller dan met originele luchtfilter. En gaat nu gemakkelijk in hoogere toeren. + een mooi geluidje ook.
Nadelen: Bradstofverbruik is iets hoger maar is niet veel.
Re: meer vermogen 1.2 D7F
Geplaatst: 10 jul 2012 12:10
door Wizard
Katvervanger doet wonderen.

Of een Sportkat natuurlijk. Je krijgt niet direct meer vermogen maar hebt wel eerder je max-koppel. Kortom, de motor hangt net wat prettiger aan het gas. In absoluut vermogen scheelt het niks tot héél weinig. Een druppel op de gloeiende plaat. Maar dat is papier. Qua aanzuiging; nu ben ik sowieso geen directe voorstander van open lucht aanzuigingen, maar wat je kunt doen is je aanzuiging verleggen. Deze loopt nu achter je koplamp. Monteer de aanzuiging tot achter je bumper zodat deze meer koude lucht aanzuigt. Je gewone filter kun je vervangen door een 'sport inlegfilter'. Ikzelf heb goede ervaringen met SF. Voor de Alfa Romeo was deze best prijzig (90€) maar wel onderhoudsarm (geen oliëen, alleen schoonblazen) en luchtdoorlatender dan K&N. Bovendien zijn olieëde filters niet goed voor je LMM. Gaat vasthechten op de weerstand waardoor deze door kan branden. Enfin, een combinatie van het bovenstaande kan al zorgen voor een betere driveability. Vaker effectiever dan chippen, om een zijstraat te nemen. Wat ook nog wel eens wilt werken is bougies, bougiekabels, bobines (pen) en LMM te vervangen (mits dit al een tijd niet is gebeurd).
Re: meer vermogen 1.2 D7F
Geplaatst: 10 jul 2012 22:06
door Arjan
Bij een 1.2 blok kan je het vergeten er meer pk's uit te halen met filters, uitlaat aanpassingen en zo. Met mazzel levert je dat 1 of 2 pk op.
Wat Wizard schrijft klopt wel, geen kat en een openluchtfilter (mits koude lucht wordt aangezogen) maken dat de verbranding en daarmee rendement wat verbeterd.
Echt meer vermogen bij deze blokjes kost een vermogen. Dan moet je gaan denken aan andere nokkenassen, chiptunen en meer van dat soort zaken. En dan nog haal je op z'n best misschien 10 pk. Penbobines gaat overigens niet lukken op een 1.2. Die zitten daar niet in.
Re: meer vermogen 1.2 D7F
Geplaatst: 10 jul 2012 22:41
door Uufd
Een goede spaghetti nemen + cat weg halen en een op maat gemaakte uitlaatlijn doen wel iets

Hellaas op een 1.2 zal het niet de moeite zijn om daar zoveel geld aan uit te geven dat dat beetje pk dat je bijwint...
Re: meer vermogen 1.2 D7F
Geplaatst: 10 jul 2012 23:10
door Arjan
Een goede spaghetti valt onder "andere nokkenassen, chiptunen en meer van dat soort zaken"

Re: meer vermogen 1.2 D7F
Geplaatst: 10 jul 2012 23:40
door Wizard
RN_Style schreef:Een goede spaghetti nemen + cat weg halen en een op maat gemaakte uitlaatlijn doen wel iets

Hellaas op een 1.2 zal het niet de moeite zijn om daar zoveel geld aan uit te geven dat dat beetje pk dat je bijwint...
PK's is slechts een gegeven op papier. Ik ga er vanuit dat niemand met een 1.2 een PK-wonder verwacht. Enige wat je kunt is de driveability verbeteren.
Re: meer vermogen 1.2 D7F
Geplaatst: 10 jul 2012 23:41
door Wizard
Arjan schreef:Penbobines gaat overigens niet lukken op een 1.2. Die zitten daar niet in.
Ok! Wist ik niet. Heb me ook niet écht verdiept in deze motoren maar weer wat wijzer geworden waarvoor dank!