Pagina 1 van 1

Clio4 TCE90 of EDC120

Geplaatst: 26 apr 2013 19:33
door rambomambo
a ik ben dus van plan de clio4 te kopen.
Maar omdat je maar een driecilinder hebt in de benzine versie manueel
en de gt EDC is

Vraag ik me dus af of die driecilinder wel leuk is om mee te rijden.
Ik bedoel heeft hij kracht genoeg om te rijden of bromt hij.

Is het een goede keuze de TCE90 of toch beter de EDC120 ???

Want ik heb mijn twijfels over 900cc 3cil

Re: Clio4 TCE90 of EDC120

Geplaatst: 26 apr 2013 19:47
door goos
'Leuk om te rijden' is natuurlijk nogal persoonlijk, en wat je gewend bent, maar voor 0.9 90 pk schijnt hij het best goed te doen. Alleen als je hem in de toeren jaagt (reageert hij het vlotst) schijnt het verbruik wel aardig toe te nemen (lijkt me logisch).
Persoonlijk zou ik niet op dit soort reacties van anderen afgaan en zelf een proefrit maken.

Re: Clio4 TCE90 of EDC120

Geplaatst: 27 apr 2013 15:53
door Bart646
Ik sluit me bij Arjan aan maak een proefrit de GT houd echt wat anders in veel mooier en luxer!

Zelf een proefrit gemaakt in de Dci,Tce 90 en de Rs. Van de 1e 2 is de Dci mooier on te rijden door het koppel dat geld vast ook voor de. 120 gt

Re: Clio4 TCE90 of EDC120

Geplaatst: 28 apr 2013 19:03
door Kevin De Smet
Ik heb een Tce90 en ik vind het bereik net ietsje te weinig, de vierde versnelling zit niet echt veel in vind ik. Echter is derde versnelling van 30 tot 70 per uur dan weer prima

Je wilt hem niet tehoog in toeren jagen want het verbruik is echt veel meer dan

Ik moet wel zeggen hij rijd wel heel soepel, chapeau voor de jongens bij Renault! Denk je bij een drie cilinder aan schokken of vibraties ofzo... wel, niks van dat alles!

Al bij al vind ik de Tce90 toch net ietsje te onderpowered, ik ben niet zo'n snelheidsduivel dus ik kan er wel mee door, maar wss niet voor iedereen

Vind het een beetje bizar dat je zo veel keuze hebt in kleurencombi's enzo maar dan naar motoren toe is het echt nemen wat er te nemen valt

Re: Clio4 TCE90 of EDC120

Geplaatst: 28 apr 2013 22:59
door rambomambo
ja ik dacht dat een 3cil niet al te soepel zou rijden. Maar dan heb je nog de 120pk maar is EDC

Ja het grote nadeel is het motorengamma.
Als je manueel wilt heb je maar 2mogelijkheden
en omdat ik vooral benzine voorstander ben. Zijn er maar 3
De RS kracht heb ik niet echt nodig dus de GT met 120pk is prima
alleen jammer dat het automaat is. Maar ik heb gehoord dat ze nog andere motoren
volgend jaar zullen uitbrengen maar vind daar niets over terug

Re: Clio4 TCE90 of EDC120

Geplaatst: 29 apr 2013 07:36
door goos
Als je wil kan je met de automaat ook handmatig schakelen hoor, maar ik vraag me wel af of je dat veel gaat gebruiken als je merkt dat hij het eigenlijk heel goed zelf kan.

De RS kracht heb ik ook niet nodig (wie wel), maar leuk is het wel :worship:
Over twee weken ga ik er een proefrit mee maken :grin:

Re: Clio4 TCE90 of EDC120

Geplaatst: 30 apr 2013 21:17
door PlannedObsol
Ik rij nu 4 maanden de 0.9 TCe en nu 9000 km afgelegd. M.i. een motor die voldoende is voor NL, maar voor de rest houdt het niet over. Reden voor mij om er niet mee op vakantie te gaan in de Franse Alpen. Het verbruik is netjes, 1 op 16.5 maar gezien alle toegepaste techniek niet bijzonder (start/stop, regeneratie, downsized 3-cilinder turbo, gewichtsreductie t.o.v. Clio 3). Hetzelfde verbruik deed m'n 2010 Twingo bezine ook, maar dan zonder de benodigde foefjes.

Mijn advies: als je zelf al twijfelt tussen de twee motoren, neem de EDC120, anders krijg je later ongetwijfeld spijt van de TCe90.

Het gemis aan open rijden en een absurd hoge inruilwaarde voor mijn kanariegele Clio waren redenen om een nieuwe cabrio te bestellen (geen Renault overigens). Levering halfweg juli (moet ik nog zien, maar goed) en tot die tijd mag ik mijn Clio blijven rijden, wat zeker geen straf is.

Groeten, Hendrik.