sport luchtfilter

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Thijs Bosmann

Re: sport luchtfilter

Bericht door Thijs Bosmann »

Ik heb ook een sportfilter erop en merk er niet veel van, maar ik heb een 1.4 8v van 2000, moet ik dan ook die bovenste hebben?.. :huh:

Gr. Thijs!
Wouter
forum member
Contacteer:

Bericht door Wouter »

je merkt er ook niks van omdat het geen reet uitmaakt.

:sunny:
Echte liefde roest niet, Renault helaas wel.
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

het geluid is tof.... :thumbsup:
Groeten, Vincent.
woemClio

Bericht door woemClio »

Dirk-Jan schreef:
woemClio schreef:ik heb gelezen dat die sportfilter warme lucht opzuigt van de motor?

dan is het niet egt gezond toch?
raden jullie een sportfilter aan of af?.
wat voor clio heb je ?
ik heb een clio 1 met het luchtfilter bovenop de ,motor
en ik heb een clio 16v motorkap die luchthapper
en die zit toevallig precies boven het luchtfilter dus koudelucht genoeg denk ik :P

ik heb een clio II ph 1 uit 99..
:o raden jullie dat aan of af?

en geeft het een toffere geluid de K&N filter?
Viper
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Viper »

woemClio schreef:
Dirk-Jan schreef:
woemClio schreef:ik heb gelezen dat die sportfilter warme lucht opzuigt van de motor?

dan is het niet egt gezond toch?
raden jullie een sportfilter aan of af?.
wat voor clio heb je ?
ik heb een clio 1 met het luchtfilter bovenop de ,motor
en ik heb een clio 16v motorkap die luchthapper
en die zit toevallig precies boven het luchtfilter dus koudelucht genoeg denk ik :P

ik heb een clio II ph 1 uit 99..
:o raden jullie dat aan of af?

en geeft het een toffere geluid de K&N filter?
Ik heb ook een Clio II ph I uit '99. Met K&N 57i kitje. Geluid is aardig tof bij het acceleren! Vooral rond de 4000 tpm volgas is het lachen geblazen! :grin: (wel in combinatie met sportuitlaat moet ik erbij vermelden.) Wanneer de auto stationair loopt, of wanneer je rustig kilometers loopt te maken op de weg, hoor je nagenoeg niks. Qua vermogenswinst/verlies maakt het geen hol uit, mits het filter niet (teveel) warme lucht inademt.

Dus wil je voor een sportief acceleratiegeluid, dan zeg ik ja! :smile:
Wil je echt een vermogensstijging: Nee!
Jeff 16V

Bericht door Jeff 16V »

bij echt extreem tunen kun je het verschil merken. Heb er op mijne ook 1 gezet. Boven de 4000 toeren begint ie nu lekker te grommen :sneaky:

en hij pakt iets vlotter op maar dat zal hij alleen doen als je hem dus op een knappe plaats hang, dat hij goed lucht krijgt..... Dat verschil is ook amper merkbaar.....
woemClio

Bericht door woemClio »

Afbeelding

ik ben onlangs bij bij Brezan geweest en die zegt dat zoiets 150 euro kost :D
ik d8 goedkoper.. of is dat een normale prijs?

ik wil een toffe geluid.. heb ik daarvoor perse die Filter nodig of?
Viper
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Viper »

Zo'n 57i kitje zit inderdaad rond die prijs.
Er zijn ook wel goedkopere filters te verkrijgen (rond de 50 euro). Ik weet niet wat de kwaliteit daarvan is en er zit ook geen flexibele buis bij...
fab

Bericht door fab »

Ik zit zwaar te twijfelen over het k&n 57i kitje, bij de 1.5DCI zit ie helemaal achterin, en moet je koude lucht met lucht slang er heen lijden, maar voor mijn gevoel gaat hij teveel warme lucht pakken. iemand ervaring op de dci?
commander

Bericht door commander »

Je kan ook een aanzuigbuis onder je auto hangen en dan met bv gerberit lassen en naar je luchtfilterhuis aansluiting mondstuk 30 a 40 cm breed ovale 4 kant zeg maar en 5 of 8 cm hoog, aflopend naar een pijp 40. Afbeelding
Zo´n vorm zeg maar is een vloerkleedje maar toch effe voor het idee.
Werkt als een soort turbo lucht word hard je motor ingeblazen en met hogere toeren trekt je auto wel sneller... zuipt ook meer
fab

Bericht door fab »

commander schreef:Je kan ook een aanzuigbuis onder je auto hangen en dan met bv gerberit lassen en naar je luchtfilterhuis aansluiting mondstuk 30 a 40 cm breed ovale 4 kant zeg maar en 5 of 8 cm hoog, aflopend naar een pijp 40. Afbeelding
Werkt als een soort turbo lucht word hard je motor ingeblazen en met hogere toeren trekt je auto wel sneller... zuipt ook meer
Is dat niet zoiets als een airbox toevallig? soort trechter waar je mee de lucht opvangt
Wouter
forum member
Contacteer:

Bericht door Wouter »

commander schreef:Werkt als een soort turbo lucht word hard je motor ingeblazen
Alleen een auto met een Turbo (met een wat hogere druk) heeft een turbo effect/geluid.
Echte liefde roest niet, Renault helaas wel.
commander

Bericht door commander »

Jaha ik heb het ook niet over geluid of veel PK erbij, maar maat van me in z'n Fiesta S heeft er ook een onderhangen en als hij op de snelweg rijdt en dan gas geeft accelereert hij stukkie sneller.
commander

Bericht door commander »

fab schreef:
commander schreef:Je kan ook een aanzuigbuis onder je auto hangen en dan met bv gerberit lassen en naar je luchtfilterhuis aansluiting mondstuk 30 a 40 cm breed ovale 4 kant zeg maar en 5 of 8 cm hoog, aflopend naar een pijp 40. Afbeelding
Is dat niet zoiets als een airbox toevallig? soort trechter waar je mee de lucht opvangt
Ja klopt inderdaad soort van een ovale brede trechter ja !
Jeff 16V

Bericht door Jeff 16V »

zo'n trechter werkt wel maar alleen op snelheid als het er dus hard inwaait zeg maar..... Als je al zijwind heb doet hij bijna niks meer..... Op het circuit gebruiken ze ze ook :thumbsup:

nadeel is dat je veel meer vuil meeneemt.....
commander

Bericht door commander »

Precies...
Maar wel meer vuil inderdaad dat is wat lastiger... leuk voor in de herfst bijvoorbeeld...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”