Clio II 1.6 16V initiale

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Hans de Bruijn

Re: Clio II 1.6 16V initiale

Bericht door Hans de Bruijn »

Heb mijn Clio'tje vandaag op gehaald, pics elders in dit forum. Ik heb ook even de staat van de distributie riem bekeken, moet zeggen dat hij er nog erg goed uitziet. Nu weet ik niet of het te zien is als hij slecht zou zijn?
DexterXL

Bericht door DexterXL »

Voor de enige echte controle moet je de riem eraf halen en dan met de tanden naar buiten ombuigen,
dan kan je tussen de tanden of hij is uitgedroogd...maar als hij er dan toch af is :grin:
Hans de Bruijn

Zo, daar ben ik weer even met een paar vragen.

De distributie riem en waterpomp worden binnenkort vervangen, wordt de koelvloeistof dan ook gelijk vervangen? Hoeveel gaat er eigenlijk in?

Klopt het eigenlijk dat de motor van een 1.6 16V geen afdek kap heeft? Je ziet dat eigenlijk bij alle motoren.

Ik moet zeggen dat ik de schakel pook flink vind bewegen tijdens het rijden, vooral bij gas los laten en zo, zal wel normaal zijn?

Ik ben nog opzoek naar een goed poetsmiddel, tips?

Greetz
DexterXL

Bericht door DexterXL »

Ik mis bij mijn 1.2i 8v ook een afdekkap, hoort er volgens meerdere er wel op te zitten, dan behoort het bij jouw zeer
waarschijnlijk ook. :roll:
Wat betreft de schaakelpook, dat merk ik hier ook, alles heeft maar 101.000km gedraaid, dus ik gok dat het wel zo zou
horen, deed hij in mijn Scénic ook behoorlijk, heb het in de Focus niet, maar die maakt dan ook gebruik van kabels ipv stang.
Poetsmiddelen genoeg op de wereld, het is maar net wat je budget is en hoeveel tijd je erin wilt steken, wil je alleen maar
even waxen, of ga je een heel stappenplan uitvoeren???
Mag het niks kosten, ga dan naar de action, voor onder de €15,- heb je was-en-wax shampoo, polijstmiddel en wax :rolleyes3:
maar dan wil ik achteraf eerlijk horen hoelang het je heeft gekost om alles uit te poetsen :lol:
Wil je het echt helemaal goed doen: Mequiars stappenplan....kost wat, maar dan heb je ook wat,
wil je het iets beschafder houden (budget), dan is Autglym een hele goede :wink:
Nelis
spammer
Contacteer:

Bericht door Nelis »

Als je een Initiale hebt hoort de afdek kap er op te zitten.

En gaat zo`n 4 a 5 liter koelvloeistof in en deze wordt altijd ververst bij het vervangen van de waterpomp.

En mij pook rammelt ook aardig en dat is ook een Initiale ;)! kwaaltje helaas!
Ik ben niet gek ik ben een vliegtuig. Als je me niet gelooft stap je maar uit.©
Hans de Bruijn

Bedankt voor de antwoorden, moet dan nog even achter die afdekking voor de motor aan, zal we lastig worden.

Vandaag even flink aan het poetsen geweest. Ik zie nu pas dat er best veel steenslag op de voorkant zit, zal ook wel een clio kwaal zijn. Als je de neus zo bekijkt dan kan het haast niet anders. Ik heb ook een naar klein deukje/pitje erbij gekregen, wil ik laten bijwerken. Ik zal eerst eens moeten zoeken waar dit voordelig kan, iemand een tip?

Die genoemde poets middelen zijn best prijzig, vraag mij af of dit het echt waard is? Ik ben wel van het poetsen, je kunt echter zoveel verschillende dingen krijgen, pfff.

Greetz
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”