rs tunerkit
-
sjauws rs
rs tunerkit
hallo,
ik heb een clio rs uit 2000.
binnenkort gaat mijn kop eraf en word helemaal gereviseerd, nu was ik van plan daarna men rs te chippen. wil eigenlijk nog net wat meer koppel hebben.
nu zag ik de rs tunerkit op internet staan. maar ik kan er niet echt uit wijs maken wat het precies inhoud. moet ik hem dan wegbrengen of krijg ik zo'n bakje opgestuurd ofzo? en moet ik dan nog meer dingen aanschaffen?
hebben jullie verder nog tips om wat vermogenwinst te behalen zonder al te veel geld uit te geven?
groeten
ik heb een clio rs uit 2000.
binnenkort gaat mijn kop eraf en word helemaal gereviseerd, nu was ik van plan daarna men rs te chippen. wil eigenlijk nog net wat meer koppel hebben.
nu zag ik de rs tunerkit op internet staan. maar ik kan er niet echt uit wijs maken wat het precies inhoud. moet ik hem dan wegbrengen of krijg ik zo'n bakje opgestuurd ofzo? en moet ik dan nog meer dingen aanschaffen?
hebben jullie verder nog tips om wat vermogenwinst te behalen zonder al te veel geld uit te geven?
groeten
-
Maarten Jan
Re: rs tunerkit
Het kan allebei, het mooiste is als je hem op de rollenbank laat mappen.
Als je hem toch aan het reviseren bent gooi er gelijk een paar leukere nokkenstokken in?
Als je hem toch aan het reviseren bent gooi er gelijk een paar leukere nokkenstokken in?
Bij RS tuner krijg je een kastje opgestuurd die je op je auto kan aansluiten. Dan met behulp van een laptop een bestandje op je ECU zetten en klaar is Kees.
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
-
sjauws rs
okee dat is dus wel handig en snel. maar als je hem wegbrengt stellen ze hem af met een testbank neem ik dus aan?
maar je kunt dan ook nog kiezen uit standard tot premium+. wat is dat dan? en hoeveel kosten een paar nokkenassen? wil er niet al te gek veel geld in steken namelijk. moet leuk blijven
groeten
maar je kunt dan ook nog kiezen uit standard tot premium+. wat is dat dan? en hoeveel kosten een paar nokkenassen? wil er niet al te gek veel geld in steken namelijk. moet leuk blijven
groeten
Ik geloof dat je voor nokkanassen toch op 500+ moet rekenen...
Bij Fastchip hebben ze verschillende calibraties voor de RS, gewoon even met Henk mailen. Man is erg behulpzaam.
Okay, je krijg geen testbankrun erbij, maar of je nou wilt zien dat je auto voluit staat te blazen op een rollenbank... 
Bij Fastchip hebben ze verschillende calibraties voor de RS, gewoon even met Henk mailen. Man is erg behulpzaam.
Clio IV Intens 0.9tce 2017 en Clio 182 artic blue
-
Maarten Jan
Henk doet ook gewoon volledig custom map op de rollenbank als je wil.
zolang er een mooie flinke koeler voor de testbank staat en je de auto al warm gereden
hebt maakt het geen hol uit dat die even 30 seconden staat te blazen op de testbank.
Het is niet van papier
Het verschil tussen standaard en premium staat netjes omschreven op hun site:
zolang er een mooie flinke koeler voor de testbank staat en je de auto al warm gereden
hebt maakt het geen hol uit dat die even 30 seconden staat te blazen op de testbank.
Het is niet van papier
Het verschil tussen standaard en premium staat netjes omschreven op hun site:
Oftewel met de premium kun je tijdens circuitdagen achteraf b.v. je toerenverloop, kvs/olie temp. verloop etc. uitlezen en daar wat mee doen. Gewoon data logging dus maar dan wat langer, je kan zelfs van de externe poorten loggen.RSTuner kit, diagnostics and programming tool for Renault.
Buy one of our programmer kits and tune your Renault yourself with one of our performance calibrations. (map)
Our tuning files are developed in house and tested on the world famous Nordschleife circuit, to ensure top notch quality.
SAVE MONEY on your car tuning and diagnostics
* Free diagnostics. Read and erase fault codes. Check for faulty garage repairs.
* Free integrated data logger. Check what your engine is doing, like Formule 1 teams do.
* Free performance analyser. Check your engine's performance output.
With our Pro interface, you can integrate 0-5v signals from Wide Band sensors, right into our datalogger. You will have real time data from those sensors right next to your standard engine data such as TPS, RPM, KMH, etc.
Our Premium version offers a 'Flight Data Recorder' which can record many hours of engine live data without the use of a laptop, simply by pressing the control button.
During trackdays all data can be recorded and later reviewed at home from your PC.
External trigger port can be set to every available live data parameter. This way it can be set up to be a shift light, knock warning light or an IC waterspray trigger. Or anything else that you find useful.
Optionally a custom tailored engine calibration is available. So that the ECU can be programmed to meet different engine setups and/or fuel quality.
-
sjauws rs
nee inderdaad een testbank hoeft van mij niet. en die nokkenassen zijn me te duur. dat hoeft van mij niet maar net dat beetje koppel erbij voor die centen vind ik nog wel leuk
en klopt het dat zo'n bakje maar iets van 170 euries kost? of heb ik dat verkeerd gelezen
groeten
en klopt het dat zo'n bakje maar iets van 170 euries kost? of heb ik dat verkeerd gelezen
groeten
-
sjauws rs
okee die kan het voor mij wel doen, dat met die gegevens hoeft van mij niet. zo vaak kom ik toch niet op het circuit
weet je misschien ook hoeveel Nm koppel je erbij krijgt?
-
Maarten Jan
Hooguit 5nm en dan is het al veel, in het onder en middengebied zal je koppel wel wat toenemen (koppelkromme wordt wat vlakker), dus driveability wordt (nog) beter 
- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
Is die winst merkbaar? als je het niet zou vertellen, zou je het verschil opmerken? staat die 190 euro daar rëeel tegenover?
Clio RS 172 (verkocht)
Megane GT tce180 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
-
Maarten Jan
Dat is de vraag, ik denk dat je het in een dubbelblinde test niet zou kunnen opmerken.
Dus ik geef mijn geld er niet aan uit, of je dat zelf wil doen is uiteraard je eigen keuze
Dus ik geef mijn geld er niet aan uit, of je dat zelf wil doen is uiteraard je eigen keuze
-
sjauws rs
ja inderdaad. dan zal ik er nog maar even over nadenken.
bedankt voor de info.
bedankt voor de info.
-
vlugge_japie
De algemene reactie van mensen die een rs-tuner op een rs hebben is dat ze het merken, drive-ability is beter en het verbruik wordt iets gunstiger( van 1:12 naar 1:13, dwz 50km extra op een tank).Triggerhappy schreef:Is die winst merkbaar? als je het niet zou vertellen, zou je het verschil opmerken? staat die 190 euro daar rëeel tegenover?
Ik laat volgende maand eerst mijn distributieriem doen, daarna laat ik mijn rs-tuner unlocken. Ik vind het persoonlijk wel grappig dat je met de rs-tuner foutmeldingen uit kunt lezen en een performance analyse kunt maken.
-
cliogek
Hoe zit het met de uitstoot?
Hebben de mensen met tunerkit weleens problemen gehad om de auto door de APK te krijgen vanwege een hogere CO?
Wie heeft aantoonbare verbeteringen in de vorm van een uitdraai?
Bedankt,
Richard
Hebben de mensen met tunerkit weleens problemen gehad om de auto door de APK te krijgen vanwege een hogere CO?
Wie heeft aantoonbare verbeteringen in de vorm van een uitdraai?
Bedankt,
Richard
-
Maarten Jan
Je kan uiteraard ook gewoon een mapping laden met extra lage Co, dus dat zal echt geen issue zijn.
-
ChrisRS
Ik zit er al een tijdje over te denken om de rs tuner te kopen.
Meer koppel en vermogen in het middengebied spreekt mij wel aan.
En als het verbruik daalt verdient het zich vanzelf terug

Meer koppel en vermogen in het middengebied spreekt mij wel aan.
En als het verbruik daalt verdient het zich vanzelf terug
-
ChrisRS
Deze grafiek heeft een ander forumlid eens gepost van zijn standaard clio rs:

-
cliogek
Klinkt allemaal goed.
Het verbruik schijnt gelijk te blijven.
Had een korte mail naar het bedrijf in Goes gestuurd en snel antwoord ontvangen.
Zijn er hier eventueel mensen die komende zaterdag in Goes willen gaan kijken bij de rollenbankdag? Voor mij is het tever en te weinig tijd.
Dan kun je langskomen op adres: Ruud Fredriks Dynojet bvAlbert, Plesmanweg 20-22, 4462GC Goes.
Vooraf opgeven is dan wel noodzakelijk.
Daar kan je dus terecht met alle vragen.
Chippen zonder uitdraai zou 150 Euro kosten en met uitdraai 250 Euro.
Het verbruik schijnt gelijk te blijven.
Had een korte mail naar het bedrijf in Goes gestuurd en snel antwoord ontvangen.
Zijn er hier eventueel mensen die komende zaterdag in Goes willen gaan kijken bij de rollenbankdag? Voor mij is het tever en te weinig tijd.
Dan kun je langskomen op adres: Ruud Fredriks Dynojet bvAlbert, Plesmanweg 20-22, 4462GC Goes.
Vooraf opgeven is dan wel noodzakelijk.
Daar kan je dus terecht met alle vragen.
Chippen zonder uitdraai zou 150 Euro kosten en met uitdraai 250 Euro.
- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
Kon je met die kit niet enkel 1 auto/ECU programmeren? dat je daarna weer een nieuwe licentie moest kopen?
Clio RS 172 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy