Green direct intake kit

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Brent

Green direct intake kit

Bericht door Brent »

Ik heb een vraag. Ik heb een Green direct intake Kit gekocht en heb hem vandaag gemonteerd. Nu zijn de prestaties duidelijk verbeterd qua optrekken en gasreactie, alleen het mooie gebrul blijft uit. Ik heb de Direct Intake Air, zoals ie heet op de site van gkb imports:
(http://91.192.36.156/~gkbimport/zoekgr ... rn false;)

Nu dacht ik dat er zo'n luchtbuis mee geleverd zou worden echter dit is niet het geval. Ik heb nog steeds dezelfde luchtweg als eerst, alleen heb ik het originele filter eruit gehaald en een green filter op het uiteinde gezet. (Zie foto).

MIJN VRAAG:
Is de box, hier met rood omcirkeld en met een uitroepteken erop, een geluidsdemper zeker? Want dat zou verklaren dat ik die er van tussenuit moet halen en moet vervangen voor een buis.

Jullie reacties graag!

Afbeelding

Greetz Brent
Engee
über forummer
Contacteer:

Re: Green direct intake kit

Bericht door Engee »

Bij de gele cirkel zit ook nog een filter in en idd in de rode cirkel zit ook nog iets van een filter of bochten. Zelf heb ik deze er tussenuit en heb genoeg geluid :thumbsup:
Afbeelding

Volgens mij is ook de bedoeling dat bij de gele cirkel de aansluiting van de direct greenfilter moet zitten dus zonder die grote zwarte doos :thumbsup:

Zo zeg maar als voorbeeld:
Afbeelding
Niet boos worden Vinnie dat ik je foto gebruik :smash:
kanarie

Bericht door kanarie »

Wow vinnie dikke luchtfilter heb je erop gezet :thumbsup: :thumbsup: zo vinnie ook weer blij :smash:
Brent

Bericht door Brent »

Thx voor reacties!

Ja bij die gele cirkel zit het origineel, die heb ik er vantussen gehaald. Maar als ik dat bochtje gelijk na de gele cirkel plaats, zuigt hij dan niet teveel warme lucht aan? Nu ligt hij wel mooi achter de bumper. En als ik dan een aanzuigbuis of slang in plaats van die box in de rode cirkel plaats, zal het geluid dan beter zijn?
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

beste is dat je bij de voorkant van de auto uitkomt, anders krijgt hij veel warme lucht.

qua prestaties zal hij iets beter zijn en qua geluid harder :thumbsup:

en ben niet boos :thumbsup:
Groeten, Vincent.
Brent

Bericht door Brent »

Oke thanks, dan ga ik dit weekend maar eens kijken of ik ergens een mooie buis kan scoren! En zijn er speciale buizen voor de clio of kan een universele ook? Want de aansluiting is namelijk niet echt rond maar ovaal.
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

er zijn standaat buizen te koop maar een universele zou moeten passen, als je die kan buigen naar een ovaal.
wel alles eerst opmeten :thumbsup:
Groeten, Vincent.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”