"Brom" bij stuurkolom tijdens sturen Clio 2 1.4 16V ph3
-
Blieb
"Brom" bij stuurkolom tijdens sturen Clio 2 1.4 16V ph3
Sinds een paar weken hoor ik af en toe een rare "brom" tijdens het sturen. Het is een heel kort geluid en is op willekeurige momenten. Zo leek het weken over te zijn maar vandaag hoorde ik het weer.
Als ik het geluid hoor voel ik het ook in de pedalen. Het komt dus heel af en toe voor en daarom vind ik het vreemd.
Heeft iemand hier ervaring mee of weet wat het is? Ik hoor het heel graag!
Groeten, Sjoerd
Als ik het geluid hoor voel ik het ook in de pedalen. Het komt dus heel af en toe voor en daarom vind ik het vreemd.
Heeft iemand hier ervaring mee of weet wat het is? Ik hoor het heel graag!
Groeten, Sjoerd
- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
Re: "Brom" bij stuurkolom tijdens sturen
Motorsteun ofzo? als je scherpere/snellere bochten maakt is het erger? Als je het in de pedalen voelt resoneert er iets door het chasis heen vandaar mn gok op een motorsteun.
Clio RS 172 (verkocht)
Megane GT tce180 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
-
Blieb
Hmm... kan dit ook zijn bij lage snelheden (15km/h)? De momenten dat ik het geluis hoorde was wanneer ik langzaam reed. Ik kan wel kijken of het bij hoge snelheid + scherp sturen is. Alhoewel ik denk van niet.
- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
Als de bocht scherp genoeg is, en je accelereert.. dan zou het kunnen.. Heb je het bij scherp sturen of bij flauwe bochtjes? of allebei? In het stuur voel je het niet trillen dan?
Clio RS 172 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
-
Blieb
Bij flauwe bochten en een lage snelheid tot nu toe. Volgens mij heb ik het niet erg in het stuur gevoeld, wel in de pedalen. Ik weet het niet echt zeker omdat het altijd onverwachts komt. Ik ben op een parkeerterrein rondjes gaan rijden om goed te kunnen luisteren waar het vandaan kwam, maar je raad het al... geen geluidje te horen 
- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
Uiteraard altijd met dat soort dingen. Een motorsteun denk ik dan toch niet dat het is.. die ga je alleen maar meer horen als je harder rijdt.. hmm. en als je stilstaat en heen en weer stuurt hoor je dan ook iets? een fuseekogel lijkt me ook sterk eigenlijk want dat ga je niet in je pedalen voelen denk ik.. hmm.. lastige dit hoor.. zeker ook omdat het er niet altijd is!
Clio RS 172 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
-
Blieb
Ja het is ook heel lastig. Zeker om vast te stellen waar het geluid nou precies vandaan komt.
Als ik stuur bij het stilstaan hoor ik het niet.
Als ik stuur bij het stilstaan hoor ik het niet.
- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
Wiellager zoemt meer.. en hoor je constant en niet de ene keer wel in een bocht en de ander keer niet.. en als je harder rijd/scherper stuurt hoor je m alleen maar beter.. denk dus niet een Wiellager.
Clio RS 172 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
-
Blieb
Hmm gelukkig maar denk ik....
Het is en blijft vreemd. Het is lastig om de oorzaak te vinden.
Ik denk dat ik maar wacht totdat het erger wordt. Ik kan nu namelijk niks doen. Ik heb geen idee waar het vandaan komt, dus..
Niemand die een idee heeft?
Het is en blijft vreemd. Het is lastig om de oorzaak te vinden.
Ik denk dat ik maar wacht totdat het erger wordt. Ik kan nu namelijk niks doen. Ik heb geen idee waar het vandaan komt, dus..
Niemand die een idee heeft?
-
DexterXL
-
Blieb
Kan dat onverwachts geluid maken en dat voelen in de pedalen??
Alsof de stuurkolom aanloop tegen zijn omhulsel waardoor er een korte trilling ontstaat?
Alsof de stuurkolom aanloop tegen zijn omhulsel waardoor er een korte trilling ontstaat?
-
Jeff 16V
Triggerhappy schreef:Wiellager zoemt meer.. en hoor je constant en niet de ene keer wel in een bocht en de ander keer niet.. en als je harder rijd/scherper stuurt hoor je m alleen maar beter.. denk dus niet een Wiellager.
wiellager kan piepen, brommen en zoemen..... heb het allemaal al een keer meegemaakt....
en doet het soms ook alleen in de bocht.....
Dus het zou zomaar kunnen....
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 9518 Weergaves
-
Laatste bericht door ClioChrissie
-