van 1.4 naar 2.0 RS
-
bruce
van 1.4 naar 2.0 RS
Hallo allemaal,
Ik vroeg mij af of het mogelijk is om een moterswap te doen van een clio 1.4 16V naar een 2.0 rs.
Kan iemand mij hier wat meer over vertellen? En wat hier eventueel de benodigdheden voor zijn?
Groeten
Ik vroeg mij af of het mogelijk is om een moterswap te doen van een clio 1.4 16V naar een 2.0 rs.
Kan iemand mij hier wat meer over vertellen? En wat hier eventueel de benodigdheden voor zijn?
Groeten
-
ChrisHK
Re: van 1.4 naar 2.0 RS
Tuurlijk is het mogelijk!
Maar als ik jouw vraag zo lees dan lijkt het me verstandiger om je huidige auto in te ruilen op een RS.
Dat gaat je een hoop €€€, ergernis en gedoe schelen...
Maar als ik jouw vraag zo lees dan lijkt het me verstandiger om je huidige auto in te ruilen op een RS.
Dat gaat je een hoop €€€, ergernis en gedoe schelen...
-
bruce
In principe we willen alles zelf doen, want we hebben al wel eens een moterswap gedaan bij een honda del sol van een 1.6 Vtec naar een h22a jdm met 270pk. Alleen wil ik graag weten of de assen passen en de kabelboom enzovoort.
-
bruce
Ik doe het zeker voor de hobby.
Rdw valt volgens mij ook allemaal wel mee. Een vriend van mij heeft een corza 2.0 16V turbo met 400+
en die is met een standaard rem ook door de rdw heen gekomen. maar zal ik een stand alloon systeem moeten maken of kan de moterkabelboom gewoon zo aangesloten worden?
Rdw valt volgens mij ook allemaal wel mee. Een vriend van mij heeft een corza 2.0 16V turbo met 400+
en die is met een standaard rem ook door de rdw heen gekomen. maar zal ik een stand alloon systeem moeten maken of kan de moterkabelboom gewoon zo aangesloten worden?
-
stefan_
Bij de RDW voeren ze een geluidstest, en weggedragtest uit, wat samen neerkomt rond de 700 euro.
-
bruce
Het RDW komt wel. ik moet eerst het blok erin zien te krijgen. Ik weet dat de motersteunen hetzelfde zijn, maar ben meer benieuwd naar de kabelboom of dat past en de computer of ik niet een stand alloon systeem moet maken?
-
stefan_
Weet niet wat je met een stand allone systeem bedoelt, maar ga er maar vanuit dat je de kabelboom en ECU ook moet overzetten.
-
bruce
ja daar zat ik ook al aan te denken, maar waar
ik mee zit is de de kabelboom van de RS op de auto zelf passen
ik mee zit is de de kabelboom van de RS op de auto zelf passen
-
Dirk-Jan
ja kan tog het subframe over bouwen met de fuse's en de remmen enzo erop?
volgens mij moet dat zo passen
volgens mij moet dat zo passen
-
ChrisRS
Als je alleen de motor van een RS neemt heb je alleen een hoop vermogen in een auto die kut stuurt.
Dan komen je onderstel en remmen nog. En die bredere RS schermen zijn toch ook wel mooi/nodig voor de grotere spoorbreedte.
Koop gewoon een RS en maak die gewoon sneller als je zo graag wilt hobieën
Dan komen je onderstel en remmen nog. En die bredere RS schermen zijn toch ook wel mooi/nodig voor de grotere spoorbreedte.
Koop gewoon een RS en maak die gewoon sneller als je zo graag wilt hobieën
-
Thijs Bosmann
-
Flokkie
Jezus, ze verkopen gewoon ff een splinter nieuw 'wisselblok' haha
kost wel veel centjes
-
ChrisRS
Ja, ook dat idd. Daarom is het ook bijna onbegonnen werk om een normale clio om te bouwen.Thijs Bosmann schreef:achter is de spoorbreedte bij een rs ook anders als voor....
Tegenwoordig kosten de RSjes ook niet meer zo veel.
-
cliogek
Zoveel zwaarder is een 2.0 niet t.o.v. een 1.4.
De cilinderinhoud is groter maar gewicht valt mee als het een 4-cilinder blijft.
Schokbrekers moeten toch aangepast worden op het vermogen dus.
RDW keuren is niet moeilijk MITS de auto van vóór 1998 is.
Auto's die jonger zijn krijgen een uitgebreide keuring met weggedragtest en geluidstest.
Krom maar het is zo sinds kort.
Oudere auto's heb je met een 75 EUR keurinkje zo als 2.0 op kenteken staan.
Heb zelf een Corsa met 2300 16V gehad.
Kop van een Calibra 2.0 16V en opgeboorde 2200cc onderblok van een Opel Frontera.
Ombouwen wordt altijd duurder dan verwacht. En een RS blok is niet zo makkelijk te vinden en aan de prijs.
Het lijkt mij ook beter om meteen een RS te kopen en net als ik later te denken aan verdere motortuning.
Succes!
De cilinderinhoud is groter maar gewicht valt mee als het een 4-cilinder blijft.
Schokbrekers moeten toch aangepast worden op het vermogen dus.
RDW keuren is niet moeilijk MITS de auto van vóór 1998 is.
Auto's die jonger zijn krijgen een uitgebreide keuring met weggedragtest en geluidstest.
Krom maar het is zo sinds kort.
Oudere auto's heb je met een 75 EUR keurinkje zo als 2.0 op kenteken staan.
Heb zelf een Corsa met 2300 16V gehad.
Kop van een Calibra 2.0 16V en opgeboorde 2200cc onderblok van een Opel Frontera.
Ombouwen wordt altijd duurder dan verwacht. En een RS blok is niet zo makkelijk te vinden en aan de prijs.
Het lijkt mij ook beter om meteen een RS te kopen en net als ik later te denken aan verdere motortuning.
Succes!
-
bruce
hey ik ben egt blij
met de info die jullie mijn mehbben gegeven ga er zekker wat me doen denk dat gewoon eerst alles bij elkaar ga sparen en dan eens begin met bouwen 
-
break
Hallo bruce, zelf ben ik ook benieuwd naar de vraag van jou die eigenlijk nog niet beantwoord is. Ik wil dit het zelfde doen, dan bij een 1.6 16v. De motorsteun moet idd geen probleem zijn. Er is wel een groote witte steker die bij de f4r 730 (rs blok) het zelfde is als de 1.6 16v. Eigenlijk moetje een elektrisch schema hebben. Ik heb dit wel eens gedaan bij een ford sierra van 2.0l naar 2.9l, heb ik toen de twee helfde van de kabelboom aan elkaar gesoldeert met behulp van een elektrisch schema. Zonder de auto te hoeven strippen. Alleen nog een elektrisch schema hebben. Alleen hoe kom je er aan?bruce schreef:Het RDW komt wel. ik moet eerst het blok erin zien te krijgen. Ik weet dat de motersteunen hetzelfde zijn, maar ben meer benieuwd naar de kabelboom of dat past en de computer of ik niet een stand alloon systeem moet maken?
Dus bij deze: heeft iemand zo'n elktrisch schema van K4M en F4R motor?
bvd ad
-
bruce
nou ik heb er zelf nu weer een 1.4 in lichen.
maar ik denk dat je wel alles moet over zetten en moet het goed zijn
maar dan kom bij de kabelboom en dat wet ik ook niet dan zal een schema nodig hebben.
en ja waar zal je dat nu van daan kun toveren ????????
das een goed wand de renault dealers geeft die niet weg en verklaar je voor gek

maar ik denk dat je wel alles moet over zetten en moet het goed zijn
maar dan kom bij de kabelboom en dat wet ik ook niet dan zal een schema nodig hebben.
en ja waar zal je dat nu van daan kun toveren ????????
das een goed wand de renault dealers geeft die niet weg en verklaar je voor gek
- Vinnie
- Oud-beheerder
- Contacteer:
https://www.clioclub.info/forum/viewtopi ... =26&t=1686" onclick="window.open(this.href);return false;
Groeten, Vincent.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 7 Reacties
- 12392 Weergaves
-
Laatste bericht door jeroen33
-