Pipercross Viper Inductie Kit / Luchtfilter

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
pelupach

Pipercross Viper Inductie Kit / Luchtfilter

Bericht door pelupach »

Beste Mede-clio Liefhebbers :)

Ik heb een aantal vragen:

Ik wil graag een iets diepere sound in mijn uitlaat/auto-geluid. Het hoeft geen zware brom te zijn zoals bij b.v. een zware uitlaat, maar gewoon een iets diepere ronk.

Her en der al gelezen over het kunnen bereiken van een iets diepere ronk door een andere luchtfilter te installeren. Momenteel heb ik gewoon de standaard luchtfilter van Renault en ben nu een beetje aan het rondkijken.

Ik heb al gelezen over de Pipercross Viper Inductie Kit.

1). Wat heeft dit voor meerwaarde voor mijn Clio?
2). En bereik ik hier wel een diepere sound mee, want dat las ik namelijk nergens. Alleen gelezen over de luchtstroom en het iets verbeterde prestatiewerk van de motor als gevolg.

Graag jullie advies, wat eventueel de opties zijn...

Technische Info:

Renault Clio II Phase 2 (2003)
1.4 16V

Uitlaat heeft momenteel al een sierstuk erop zitten, maar dit is voor de sier en heeft geen enkele meerwaarde qua geluid. Ik wil ook geen andere uitlaat erop plaatsen want mijn bodykit is hierop al aangepast met een voorgeboord gat in de achterbumper.

Met vriendelijke groet en dank alvast,

Patrick

P.S. Foto's van de auto volgen nog (misschien dat sommigen hem al hebben zien rijden sinds vorig jaar december in omgeving Heerhugowaard/Noord-Holland/Apeldoorn) Zwart van kleur, Zwarte Dotz velgen en een zwart gespoten Kombat Evolution Bodykit van K-Tec Racing/Engeland
Sandy R
forum member
Contacteer:

Re: Pipercross Viper Inductie Kit / Luchtfilter

Bericht door Sandy R »

Daar is zoveel info over klik
pelupach

Bericht door pelupach »

Ik had de zoekfunctie al gebruikt, maar in die andere topics over luchtfilters werden mijn vragen niet echt beantwoord. Ook werd mij in de andere topics niet veel duidelijk over de Pipercross Viper Inductie Kit. Ze werden wel bij name genoemd, maar niet m.b.t. tot mijn vragen.

Alsnog jullie advies gewenst alstublieft :)

Vriendelijke groet,

Patrick
Snake_112

Bericht door Snake_112 »

hmm, je opties zijn divers...

de pipercross viper is een mooie iig... zit er zelf ook aan te denken, heb hiervoor een tijd met een K&N 57I gereden in mijn vorige clio, sound ging er zeker op vooruit alleen je moet ervoor zorgen dat hij geen warme lucht aanzuigt.. daarnaast is een pipercross net wat voordeliger volgens mij dan bijvoorbeeld een gen2 57I...

als je nog meer vragen hebt stel ze gerust :thumbsup:
Suske

Bericht door Suske »

heej heej

ik heb een k&n luchtfilter helemaal naar voor gelijk happend naar koude lucht!! beetje aanpassen want alleen k&n heeft een aparte "doosje" om alles erop te monteren, was ff zoeke maar okee, en de buisies op maat zagen :D ik zoek alleen een soort van kasje eromheen die zorgt dat hij alle lucht hapt zeg maar kan iemand mij daar mee helpen?

greetz
Gijs
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Gijs »

Ik heb een Pipercross Viper Kit op mijn Clio zitten...

Om antwoord te geven:
1; Pakt iets sneller op (verwacht niet heel veel, maar je voelt iets)
2; Bij 2000 toeren hoor je een kleine brom, en vanaf 3000 toeren tot 4750 hoor je hem echt op zijn top! En dat is echt een heerlijke verslavende brom!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”