Motor slaat af bij stationair

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Prom1se

Motor slaat af bij stationair

Bericht door Prom1se »

Motor slaat af bij stationair rijden, het gaat om een clio 2 ph 1 rs. Ik vermoed zelf of verstopping van kabels of branstof filter MAAR het trappenhuis is NIET schoon! Dus daar kan het ook nog aan liggen. Wat denken jullie? Vooral bij koud slaat hij vaak af (vanmiddag start hem prrrrffrt weer uit weer een keer en toen gas erop gehouden!) Daarna bleef hij draaien en ging het goed tot aan de eerste afslag waar ik voor moest stoppen en stond met een stille motor op de weg... (genant) :sneaky: Goed hij fluctueerd ook heel erg als hij stationair moet lopen. Ik heb dit zowel als ik hem in de versnelling heb zowel uit de versnelling dus ik denk of:

- Brandstof filter
- verstopping brandstof toevoer
- trappenhuis die smerig is

Wat denken jullie? En zou ik deze dingen zelf kunnen controleren?

Morgen wou ik hem sowieso nog ff naar de dealer doen! Helemaal door laten meten want heb ook als ik hem goed in de toeren jaag een gebonk onder de motor kap vinnie zei dat het nog wel is de motor steun kon zijn..

Nou mensen wat denken jullie? Adviezen?
Triggerhappy
forum member
Contacteer:

Re: Motor slaat af bij stationair

Bericht door Triggerhappy »

Hier ook nog maar even reactie voor de volledigheid,

Trappenhuis bedoel je zeer waarschijnlijk gasklephuis mee.. ff schoonmaken wil nog wel eens helpen.
Het zou ook heel goed je 'stappenmotor' kunnen zijn gebeurd vaker en vertoont inderdaad de symptomen die je noemde, onregelmatig lopen afslaan..
Het bonken bij het schakelen zou inderdaad wijzen op een defecte motorsteun.

Reken op een paar honderd euro voor dit alles bij elkaar als je het zelf zou moeten betalen. Ik zou van de dealer gewoon een goede auto eisen :devilish:
Clio RS 172 (verkocht)
Megane GT tce180 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy :sunny:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”