Knarsend geluid bij achteruit schakelen

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Entity_Razer
forum member
Contacteer:

Knarsend geluid bij achteruit schakelen

Bericht door Entity_Razer »

ik heb soms voor dat ik bij het achteruit schakelen (om achteruit te rijden dus) een knarsend geluid hoor. alsof ik mijn koppeling niet goed induw.

Nu ik heb nagekeken dat mijn vloermatjes niet onder mijn koppeling zaten, dat ik alles effectief DIEP genoeg induwde, heb zelfs dubbel ontkoppeld, maar nog altijd krijg ik een knarsend geluid bij het in achteruit zetten.

Ik vroeg mij af of dit nog "voorkomend" is ?

Een andere clio rijder in de familie (Clio I welliswaar, mijne ene Clio II) zij me van heel voorzichtig te moeten zijn met de achteruit omdat deze niet gesynchroniseerd is, maar ik heb dit probleem precies meer als de auto "koud" is en veel minder als ik hem even laat warm draaien (minuutje of zo)

iemand enig idee wat ik mis doe, of is dit "normaal" ?
Revvin' up your engine listen to her howlin' roar,
Metal under tension beggin' you to touch and go !
RaffaClioRs

Re: Knarsend geluid bij achteruit schakelen

Bericht door RaffaClioRs »

Entity_Razer schreef:ik heb soms voor dat ik bij het achteruit schakelen (om achteruit te rijden dus) een knarsend geluid hoor. alsof ik mijn koppeling niet goed induw.

Nu ik heb nagekeken dat mijn vloermatjes niet onder mijn koppeling zaten, dat ik alles effectief DIEP genoeg induwde, heb zelfs dubbel ontkoppeld, maar nog altijd krijg ik een knarsend geluid bij het in achteruit zetten.

Ik vroeg mij af of dit nog "voorkomend" is ?

Een andere clio rijder in de familie (Clio I welliswaar, mijne ene Clio II) zij me van heel voorzichtig te moeten zijn met de achteruit omdat deze niet gesynchroniseerd is, maar ik heb dit probleem precies meer als de auto "koud" is en veel minder als ik hem even laat warm draaien (minuutje of zo)

iemand enig idee wat ik mis doe, of is dit "normaal" ?
Ik heb het ook, je voelt het dat die soms zwaar in de achteruit gaat, even terug in zijn vrij zetten koppeling los en weer opnieuw proberen, niet doorduwen.
En gewoon rustig in zijn achteruit zetten het is een kwaal!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”