Hallo,
Wanneer ik de koppeling op laat komen (de motor belast) is er een zwaar brommend geluid, van rechtsvoor in het motorcompartiment. Het lijkt wel of er iets van de riemerij tegen de carrosserie aanloopt.
De rechtermotorsteun voelt erg slap aan wanneer ik het motorblok met de hand beweeg. Ik heb dus ook sterk de indruk dat deze vervangen moet worden.
Is dit gewoon een kwestie van bouten losdraaien, motor iets opkrikken en er tussen uithalen? of kom ik vreemde dingen tegen?
Tanx
Anpi
vervangen rechtermotorsteun
-
stefan_
Re: vervangen rechtermotorsteun
Motor ondersteunen, bouten losdraaien, nieuwe/andere monteren en de krik er weer onder vandaan halen. Af en toe moet je een beetje spelen met de hoogte, omdat die bouten onder spanning komen te staan, zowel met demonteren als monteren. Stelt eigenlijk weinig voor 
-
Anpi
Bedankt!
Jullie horen nog hoe het gegaan is.
(by the way: het is een RXE 1.6 model '99)
Jullie horen nog hoe het gegaan is.
(by the way: het is een RXE 1.6 model '99)
-
stefan_
Oh ik dacht dat het om een Clio 1 ging om één of andere reden. Maarja, bij de 1.6 gaat het op dezelfde manier.
-
Anpi
Gisteren de steun vervangen. Stefan had helemaal gelijk; het was al met al minder dan een uur werk. Hij rijdt weer als nieuw
Ps. Bij vervanging bleek de motorsteun helemaal 'door' te zijn. Het motorblok lag hierdoor zeker 1 cm lager en 1,5 cm meer naar achteren. Wat harder door een linkerbocht zorgde voor een zware brom; alsof de poelie daadwerkelijk aanliep (overigens de snaar liep en af en toe af. Nu weet ik waarom). De steun koste €53. €53 well spend!
Ps. Bij vervanging bleek de motorsteun helemaal 'door' te zijn. Het motorblok lag hierdoor zeker 1 cm lager en 1,5 cm meer naar achteren. Wat harder door een linkerbocht zorgde voor een zware brom; alsof de poelie daadwerkelijk aanliep (overigens de snaar liep en af en toe af. Nu weet ik waarom). De steun koste €53. €53 well spend!
-
stefan_
Kijk eens aan, goed om te horen dat het is gelukt
Die van mij was toen ook helemaal door, dat was met mijn Clio 1. 53 euro voor een nieuwe steun? Dat vind ik reuze meevallen
-
clio_rs
tering, motersteun voor mijn clio was is 115 ex kwijtAnpi schreef:Gisteren de steun vervangen. Stefan had helemaal gelijk; het was al met al minder dan een uur werk. Hij rijdt weer als nieuw![]()
-
Prom1se
Ja maar RS is een totaal ander kaliber he...clio_rs schreef:tering, motersteun voor mijn clio was is 115 ex kwijtAnpi schreef:Gisteren de steun vervangen. Stefan had helemaal gelijk; het was al met al minder dan een uur werk. Hij rijdt weer als nieuw![]()
Alles aan een RS is duur! Zelfs de onderzoekskosten omdat ze die dingen niet standaard hebben staan om na te kijken!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 2749 Weergaves
-
Laatste bericht door stijnstijn
-
- 5 Reacties