Stappen motor
-
Prom1se
Stappen motor
Beste mensen,
Vandaag stappenmotor eropnieuw ingezet een niewe, nu bleek aan de bovenkant wat verschil (cijfers / letters) Maar aan de zeikant waar het part nummer stond was gewoon het zelfde. Nu erin gezet en alles weer aangesloten doe hem aan en bam hij gooit de motor naar de 4000 toeren... WAT doe ik in vredesnaam verkeerd?
Groeten
Prom1se
P.s. gaat om een clio 2 ph 1 RS (2.0)
EDIT:
Sleutel op het contact laten staan voor een 30 sec tot een minuut (weet niet precies hoe lang) en toen weer aangezet. Nogmaals alles nagelopen en hij liep nu rond de 2000 toeren. Nog teveel maar vooruitgang, Ga het nu proberen om de accu een half uur erachter heen te laten
en dan weer aan te sluiten
5 min op contact te laten staan om hem alle nieuwe waardes in de scannen etc en dan pas weer aan te zetten...
Vandaag stappenmotor eropnieuw ingezet een niewe, nu bleek aan de bovenkant wat verschil (cijfers / letters) Maar aan de zeikant waar het part nummer stond was gewoon het zelfde. Nu erin gezet en alles weer aangesloten doe hem aan en bam hij gooit de motor naar de 4000 toeren... WAT doe ik in vredesnaam verkeerd?
Groeten
Prom1se
P.s. gaat om een clio 2 ph 1 RS (2.0)
EDIT:
Sleutel op het contact laten staan voor een 30 sec tot een minuut (weet niet precies hoe lang) en toen weer aangezet. Nogmaals alles nagelopen en hij liep nu rond de 2000 toeren. Nog teveel maar vooruitgang, Ga het nu proberen om de accu een half uur erachter heen te laten
5 min op contact te laten staan om hem alle nieuwe waardes in de scannen etc en dan pas weer aan te zetten...
-
Prom1se
Re: Stappen motor
5 min was 2 min maar dit heeft het gedaan, half uur de accu eraf gehad. en laten ontladen toen 2 min op contact laten staan en een 5 min op 2700 toeren in zijn 2 gereden. loopt nu lekker stationair (1000 / 900 rpm) in versnelling en stationair laten doorrollen rond de 600 / 500. Ik zeg geslaagd. Wat jullie? Er mag dus een slotje op!Prom1se schreef:
EDIT:
Groeten Prom
-
boetsz
Heb je de stappenmotor bij de dealer gehaald ?
Ik ben op zoek naar een stappenmotor, zijn deze ook ergens anders te verkrijgen?
Ik ben op zoek naar een stappenmotor, zijn deze ook ergens anders te verkrijgen?
-
Prom1se
boetsz schreef:Heb je de stappenmotor bij de dealer gehaald ?
Ik heb hem wel bij de dealert gehaald. Je geeft je chasis nummer door en ze bestellen er 1 voor je, mijne koste 96.20 €.
Je kan natuurlijk ook bij een ander dit bestellen maar het gaat maar om 3 / 4 euro winst nou ik zou hem maar lekker bij de dealert gaan halen scheelt je hoop gezeik als je het bij een beun doet.
-
boetsz
Ja ik keek al op h-base e.d. maar een stappenmotor nergens te vinden, dus beste denk ik ook langs de dealer gaan, bestellen = volgende dag hebben ?

- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
Prom1se schreef:5 min was 2 min maar dit heeft het gedaan, half uur de accu eraf gehad. en laten ontladen toen 2 min op contact laten staan en een 5 min op 2700 toeren in zijn 2 gereden. loopt nu lekker stationair (1000 / 900 rpm) in versnelling en stationair laten doorrollen rond de 600 / 500. Ik zeg geslaagd. Wat jullie? Er mag dus een slotje op!Prom1se schreef:
EDIT:
Groeten Prom
Told ya so...
Clio RS 172 (verkocht)
Megane GT tce180 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
-
Prom1se
Hmm, maybe maar nu start ie nie zo lekker meer. ene hij zit weer rond de 500.. maar stottert niet meerTriggerhappy schreef:Prom1se schreef:5 min was 2 min maar dit heeft het gedaan, half uur de accu eraf gehad. en laten ontladen toen 2 min op contact laten staan en een 5 min op 2700 toeren in zijn 2 gereden. loopt nu lekker stationair (1000 / 900 rpm) in versnelling en stationair laten doorrollen rond de 600 / 500. Ik zeg geslaagd. Wat jullie? Er mag dus een slotje op!Prom1se schreef:
EDIT:
Groeten Prom
Told ya so...
-
boetsz
Ik ben een weekje weg geweest voor zaken naar buitenland dus nog geen
tijd gehad om een nieuwe stappenmotor te bestellen, maar is het probleem
teruggekomen van het te hoge/lage toerental ?
-
Prom1se
Hej sorry dat ik zo laat reageer..boetsz schreef:Ik ben een weekje weg geweest voor zaken naar buitenland dus nog geen
Ehm, nou hij loopt wel lekker! Allen soms is het dat ie gewoon weer boven de 500 zit ook maar iets, maar hij loopt BETER dan dat ie gedaan heeft. Dus het is opzich wel geslaagd! Meestal zit hij tussen de 1000 en de 600 in... dus geslaagd af en toe wil ie wel is zakken naar 500 maargoed dat neem ik voor lief! Daar heb ik geen problemen mee!
-
boetsz
Ik heb mijn oude stappenmotor schoongemaakt om te testen of het werkelijk daar aan ligt, als ik deze terug erop zet en haal de accu los voor een half uur, laat hem zijn nieuwe waardes inleren en zet hem daarna aan kom ik op 2000 toeren, enig idee hoe ik deze omlaag zou kunnen krijgen? Of is de stappenmotor echt kapot ? 
- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
Klinkt bekend, heb ook eerst geprobeerd het ding te reinigen, het werd er tijdelijk ietsie beter van, maar bleef de kern van het probleem behouden. Het ding toen toch maar vervangen en alle problemen waren over!boetsz schreef:Ik heb mijn oude stappenmotor schoongemaakt om te testen of het werkelijk daar aan ligt, als ik deze terug erop zet en haal de accu los voor een half uur, laat hem zijn nieuwe waardes inleren en zet hem daarna aan kom ik op 2000 toeren, enig idee hoe ik deze omlaag zou kunnen krijgen? Of is de stappenmotor echt kapot ?
Clio RS 172 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
-
boetsz
Toen je deze vervangen hebt, heb je deze toen ook moet inleren ( zoals vermeld hierboven etc. ) ?Triggerhappy schreef:Klinkt bekend, heb ook eerst geprobeerd het ding te reinigen, het werd er tijdelijk ietsie beter van, maar bleef de kern van het probleem behouden. Het ding toen toch maar vervangen en alle problemen waren over!boetsz schreef:Ik heb mijn oude stappenmotor schoongemaakt om te testen of het werkelijk daar aan ligt, als ik deze terug erop zet en haal de accu los voor een half uur, laat hem zijn nieuwe waardes inleren en zet hem daarna aan kom ik op 2000 toeren, enig idee hoe ik deze omlaag zou kunnen krijgen? Of is de stappenmotor echt kapot ?
- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
Ja.. dat moet standaard.. accupool een paar minuten (of gewoon tijdens demonteren - monteren van de nieuwe) en weer verbinden, dan stukje rijden op 2700 rpm en alles werkt weer als een zonnetje.
Clio RS 172 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
-
Prom1se
Ik had in tegen deel van jullie die 2000 met de nieuwe, om het nog mooier te maken had ik het de eerste keer 4000 toeren. Lees het verhaal hierboven nog maar een keer.
Bij mij deed hij het even beter maar nu dus toch maar besloten om een nieuwe erin te zetten en loopt stuk beter!
Bij mij deed hij het even beter maar nu dus toch maar besloten om een nieuwe erin te zetten en loopt stuk beter!
-
boetsz
Dan morgen een nieuwe bestellen bij de dealer, en dan wachten, op voorraad zullen ze deze niet hebben dus dat wordt dinsdag, ik houdt jullie op de hoogte.. 
-
boetsz
Wat voor motor heb jij ? Een 1.6 16v of een 2.0 o.i.d. ik krijg voor mijn 1.6 16v een prijs van 150 excl van de dealer 
- Triggerhappy
- forum member
- Contacteer:
En dat is inclusief inbouwen??? als het ex is ga ik een feestje bouwen.. het eerste onderdeel dat ik vind dat goedkoper is bij een RS dan een andere auto 
edit.. tis een 2.0 16V
edit.. tis een 2.0 16V
Clio RS 172 (verkocht)
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
Megane IV GT 205
Megane RS Trophy
-
Prom1se
Haha, ik vind het wel belachelijk veel geld voor een stappenmotor bij mij was hij incl btw 96.20 euro.
Trouwens ik ben een enorme fout begaan. Ik zei dat hij weer rond de 500 zat maar hij zit dus rond de 750 rpm of hoger. Sorry sorry sorry
Hoe dom kun je zijn :P

Trouwens ik ben een enorme fout begaan. Ik zei dat hij weer rond de 500 zat maar hij zit dus rond de 750 rpm of hoger. Sorry sorry sorry
Hoe dom kun je zijn :P
-
Orangeclio
Miss kan je er goedkoper aan komen om naar een automatrialen zaak te gaan die hebben ook alles miss dan niet van renault zelf maar stukke goedkoper maar weet niet zeker ofdat ze ook echt Stappenmotor verkopen anders moet je het toch via de dealer regelen
-
dennes
hoi,
mijn stappenmotor heb ik bij deze automaterialenzaak besteld. was toen iets van €60,- (incl btw)
misschien kun je bij hun ook online bestellen. ze zoeken de onderdelen op, op kenteken en eventueel chassisnummer.
heb nu een stappenmotor van het merk bosch erin zitten.
http://www.aoc-vlissingen.nl/index.php?id=53
groeten
mijn stappenmotor heb ik bij deze automaterialenzaak besteld. was toen iets van €60,- (incl btw)
misschien kun je bij hun ook online bestellen. ze zoeken de onderdelen op, op kenteken en eventueel chassisnummer.
heb nu een stappenmotor van het merk bosch erin zitten.
http://www.aoc-vlissingen.nl/index.php?id=53
groeten
-
boetsz
Nee dat is exclusief inbouwen, maar dat is een kwestie van twee schroefjes...Triggerhappy schreef:En dat is inclusief inbouwen??? als het ex is ga ik een feestje bouwen.. het eerste onderdeel dat ik vind dat goedkoper is bij een RS dan een andere auto
edit.. tis een 2.0 16V
Maar dan inderdaad is hij duurder dan die van je 2.0 16v, wat heb je er in zitten?
Ook een Magneti Marelli VDO ?
-
boetsz
Heb de stappenmotor gemonteerd, deze moest ingeleerd worden bij de dealer omdat hij maar bij de hoge toeren bleef ( 4000 en hoger ), dealer geweest, ingeleerd, netjes het juiste toerental, soms beetje schommelen.. Nu heb ik de auto paar uur uitgezet en weer aangezet en nu loopt hij stationair weer 2000 à 3000 toeren, what is going wrong ? 
-
Prom1se
Ben je beetje handig? Zo ja voer boven nog keer uit:boetsz schreef:Heb de stappenmotor gemonteerd, deze moest ingeleerd worden bij de dealer omdat hij maar bij de hoge toeren bleef ( 4000 en hoger ), dealer geweest, ingeleerd, netjes het juiste toerental, soms beetje schommelen.. Nu heb ik de auto paar uur uitgezet en weer aangezet en nu loopt hij stationair weer 2000 à 3000 toeren, what is going wrong ?
Triggerhappy schreef:Prom1se schreef:5 min was 2 min maar dit heeft het gedaan, half uur de accu eraf gehad. en laten ontladen toen 2 min op contact laten staan en een 5 min op 2700 toeren in zijn 2 gereden. loopt nu lekker stationair (1000 / 900 rpm) in versnelling en stationair laten doorrollen rond de 600 / 500. Ik zeg geslaagd. Wat jullie? Er mag dus een slotje op!Prom1se schreef:
EDIT:
Groeten Prom
Told ya so...
-
boetsz
De stappenmotor was juist ingeleerd, alleen de ringen bij het gaskleppenhuis zogen valse lucht daarom kwam hij op zo'n hoog toerental.. klote.. maargoed nu verholpen.!

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 17 Reacties
- 20563 Weergaves
-
Laatste bericht door aalard991
-
- 1 Reacties