Hallo,
Ik heb sinds kort een probleem met mijn Clio. Mijn Clio is een 1.2 benzine uit 1998.
Als de motor koud is dan is het net of loopt de motor op 3 cilinders. Zodra je een minuutje rijdt is het weer goed. Maar als de motor goed warm is en je komt onder de 50km/h dan begint het weer. En als je dan met warme motor vanuit stilstand wil optrekken dan moet ik bijna volgas geven om een beetje weg te kunnen komen. De motor klinkt als een oude diesel dan.
Misschien belangrijk detail, mijn kachelradiator heb ik net vervangen omdat deze lek was, sinds deze vervangen is heb ik allemaal geel-achtig poeder in mijn kvs reservoir.
Wat kan het probleem zijn?
Alvast bedankt.
Lars
Motor loopt op 3 poten
-
Orangeclio
Re: Motor loopt op 3 poten
als het poeder is dan is je kvs resovoir helemaal opgedroogd en dat tie op drie pitten loop kan dan de oorzaak zijn dat je een een keer warmloper heb gehad dus de kans is groot dat je koppakking er uit legt
heb je miss niet goed je koelsysteem ontlucht
ik hoop het niet voor je maar het kan het wel zijn
heb je miss niet goed je koelsysteem ontlucht
ik hoop het niet voor je maar het kan het wel zijn
-
Zone2000
Hallo,
Ik heb de auto naar de garage gebracht. Het poeder in de KVS is volgens de monteur een Clio kwaal. Het is lichte roestvorming uit het koelsysteem wat rondgepompt wordt. Verder niet schadelijk volgens de garage.
Maar dattie op 3 poten loopt heeft ermee te maken dat of de koppakking lek is of dat er een klep kapot is. De garage haalt vandaag de kop eraf om het te bekijken.
Waarschijnlijk ligt de pakking eruit omdat de auto in +/- 60km het hele KVS reservoir leeg heeft 'gedronken'.
De garage zegt dat het tussen de 600 a 1000 euro gaat kosten. Is dit een beetje een reallistische prijs hiervoor?
Ik heb de auto naar de garage gebracht. Het poeder in de KVS is volgens de monteur een Clio kwaal. Het is lichte roestvorming uit het koelsysteem wat rondgepompt wordt. Verder niet schadelijk volgens de garage.
Maar dattie op 3 poten loopt heeft ermee te maken dat of de koppakking lek is of dat er een klep kapot is. De garage haalt vandaag de kop eraf om het te bekijken.
Waarschijnlijk ligt de pakking eruit omdat de auto in +/- 60km het hele KVS reservoir leeg heeft 'gedronken'.
De garage zegt dat het tussen de 600 a 1000 euro gaat kosten. Is dit een beetje een reallistische prijs hiervoor?
-
ClioMarcel
die prijs klopt wel zo ongeveer ....
ik was toendrtijd voor mijn ( eerste ) Clio 2 ph 1 uit '99 een kleine 900 euro kwijt ... ze nemen dan ook direct alles mee ...
Denk aan waterpomp , nieuwe spanrolsetje , riem etc ....
maarrrr .... dan kun je dr wel weer ff tegenaan ...
succes iig
gr Marcel
ik was toendrtijd voor mijn ( eerste ) Clio 2 ph 1 uit '99 een kleine 900 euro kwijt ... ze nemen dan ook direct alles mee ...
Denk aan waterpomp , nieuwe spanrolsetje , riem etc ....
maarrrr .... dan kun je dr wel weer ff tegenaan ...
succes iig
gr Marcel
-
Orangeclio
en dan regelmatig je vloeistoffen controleren en dan gaat het helemaal goed komen
de prijs is wel goed
en ja kan er voorlopig tegenaan
de prijs is wel goed
en ja kan er voorlopig tegenaan
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 0 Reacties
- 3759 Weergaves