starten, uitval startmotor en vervolgens toch starten

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
clio1972

starten, uitval startmotor en vervolgens toch starten

Bericht door clio1972 »

Hoi mede-leden.

Ik heb een clio 1.6 RXE gekocht en heb nu het volgende probleem; Als ik start dan wil de startmotor af en toe wel eens stilvallen. Ik draai dan meestal de sleutel terug en probeer het opnieuw waarna hij direct aanslaat. Mijn vriendin heeft de sleutel al eens in start stand laten staan en toen viel ie een fractie van een seconde stil (de startmotor) waarna hij direct weer aansloeg en de motor begon te draaien.

Iemand enig idee waar dit in kan zitten? Ik zat zelf te denken aan corrosie op de aansluiting van de startmotor maar wellicht dat iemand het probleem direct herkent?
Orangeclio

Re: starten, uitval startmotor en vervolgens toch starten

Bericht door Orangeclio »

kan aan je startmotor zelf liggen of aan je start relais

grtz Thomas
clio1972

Bericht door clio1972 »

Vandaag de boel eens even goed bekeken. De auto had een dag of 3 stil gestaan, voltmeter op de accu en 12,8V, auto starten tijdens het starten valt ie even naar 8.7V en na het aanslaan naar 14,5V. Conclusie, accu goed, dynamo goed. Ik heb het vermoeden dat het in de startmotor zit, je hoort hem namelijk draaien en vervolgens lijkt ie even stil te vallen waarna de motor dus een fractie na die stilvallen toch aanslaat.......

ps wat een verassing zo'n aluminium motorklep, die is licht joh! En de voorspatborden zijn van plastic kwam ik vandaag achter. Verder nog steeds tevreden met onze 1.6RXE
clio1972

Bericht door clio1972 »

Probleem opgelost, vrouwlief wilde afgelopen week starten en hij deed niets. Accu defect.....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”