Vanochtend 5 graden buiten, ik zette mijn clio aan, flikkerde die meteen weer uit, daarna zette ik hem meteen weer aan, en toen moest ik gas bijgeven om hem aan te houden, eenmaal rijdend geen problemen met schokken ofzo.
Nu zijn mijn vader dat hij het ook wel is met zijn Laguna had dat hij gewoon spontaan uitviel bij koud weer bij de eerste keer aanzetten.
hoe kijken jullie hier tegenaan?
heb dit overigens met mijn oude 323F uit 1996 nooit meegemaakt
Vage shit vanochtend?
Vage shit vanochtend?
Huidig:
Renault Megane 1.5 DCI 2012
Vorig:
Renault Laguna 1.9 DCI 2006
Renault Clio 1.4 16v 2004
Mazda 323F 1.5 16v 1996
Renault Megane 1.5 DCI 2012
Vorig:
Renault Laguna 1.9 DCI 2006
Renault Clio 1.4 16v 2004
Mazda 323F 1.5 16v 1996
-
Snerpo
Re: Vage shit vanochtend?
Hooi
tzou misschien...
Een bobine? anders is vocht in de lucht inlaat kunnen zijn. vocht komt echt overal!
check dat eerst is
als daar vocht zit start de auto dalen je toeren langzaam of snel tot hij uitvalt omdat de sensors merken dat het mengsel verkeerd is hierna kan je hem gewoon weer starten.
Of het je sproeiers zijn wat vuil gooi er een flesje wyns in baad het schaad het niet.
maar het eerste lijkt me eerder het geval
Groet Willem
tzou misschien...
Een bobine? anders is vocht in de lucht inlaat kunnen zijn. vocht komt echt overal!
check dat eerst is
Of het je sproeiers zijn wat vuil gooi er een flesje wyns in baad het schaad het niet.
maar het eerste lijkt me eerder het geval
Groet Willem
-
Il Girasoli
- forum starter
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 09 feb 2010 22:25
- Contacteer:
Re: Vage shit vanochtend?
Dat heb ik met m'n Clio nog nooit gehad. Zelfs niet bij -20 vorige winter.
Echter, de Scénic van mijn pa een een Scénic II ook 1.6 16V. Zowel deze Phase II als de vorige Phase I hadden zit probleem. Al heeft deze Phase II er meer last van. Vaak heb ik na de derde keer zo iets: nu genoeg, gas er op. Rustig natuurlijk, want de motor is koud.
Als hij dat aan is, draait hij (net als normaal) wel veel toeren. 1.000 of soms meer. 1 keer 1.500 t/min gehad. Maar dat is volgens mij geregeld, gezien de Clio dit ook doet.
Ik denk dat het te maken heeft met de zuinige afstelling. Met de minimale brandstof het maximale rendement. Dat gaat niet met kou, daarom slaat hij af.
Echter, de Scénic van mijn pa een een Scénic II ook 1.6 16V. Zowel deze Phase II als de vorige Phase I hadden zit probleem. Al heeft deze Phase II er meer last van. Vaak heb ik na de derde keer zo iets: nu genoeg, gas er op. Rustig natuurlijk, want de motor is koud.
Als hij dat aan is, draait hij (net als normaal) wel veel toeren. 1.000 of soms meer. 1 keer 1.500 t/min gehad. Maar dat is volgens mij geregeld, gezien de Clio dit ook doet.
Ik denk dat het te maken heeft met de zuinige afstelling. Met de minimale brandstof het maximale rendement. Dat gaat niet met kou, daarom slaat hij af.
Re: Vage shit vanochtend?
heb het sindsdien niet meer gehad, ook niet met lagere temperaturen, het zal wel een incident geweest zijn.
Huidig:
Renault Megane 1.5 DCI 2012
Vorig:
Renault Laguna 1.9 DCI 2006
Renault Clio 1.4 16v 2004
Mazda 323F 1.5 16v 1996
Renault Megane 1.5 DCI 2012
Vorig:
Renault Laguna 1.9 DCI 2006
Renault Clio 1.4 16v 2004
Mazda 323F 1.5 16v 1996