hoeveel werk is het om een motor te veranderen ?

Voor alles over motoren en aandrijving, van luchtfilter tot uitlaat
Plaats reactie
Entity_Razer
forum member
Contacteer:

hoeveel werk is het om een motor te veranderen ?

Bericht door Entity_Razer »

Ok dus ...

Ik heb een paar maand geleden een Clio 2 Phase 2 gekocht, prachtig ding met 33 500 Km op de teller (2002) ... Prachtig onderhouden, bijna nieuwe motor eigenlijk, maar een 1.2 16v...

Nu, de motor rijd erg leuk maar ik mis dat beetje extra ruimte dat ik had gehad mocht in voor een 1.4 16V of 1.6 16V gegaan zijn..

Nu ben ik aan het rondzien geweest en heb een sloop bedrijf gevonden in NL (aangezien zoiets vinden in belgïe maar een rariteit blijkt te zijn) waar ze 1.4 16V's en 1.6 16V's voor dit soort Clio's hebben en verkopen (nog geen idee van prijs welliswaar... dit wordt denkelijk een zomer projectje.

Nu vroeg ik me gewoon af, mocht ik zo'n motor kopen van zulk een bedrijf, hoeveel werk is het dan in zowel man uren als kostprijs (aangezien ik het niet zelf kan doen) geschat om dit te verwezelijken ?

Plus, moet ik nog andere dingen in acht nemen wanneer ik dit doe ? (door bv de meer PK's en misschien gewicht van de motor)

Alvast bedankt ;)
Revvin' up your engine listen to her howlin' roar,
Metal under tension beggin' you to touch and go !
Heinzeman
forum starter
Contacteer:

Re: hoeveel werk is het om een motor te veranderen ?

Bericht door Heinzeman »

is heel zuur als je net een nieuwe auto hebt en erachter komt dat je toch nog niet oud genoeg bent voor een 'tragere' auto, al valt een 1.2 wel mee als je wel is in een 0.8je hebt gereden ;)

Het is idd goedkoper om deze gewoon in te ruilen voor een clio 1.4 of 1.6, een 2.0 ph 2 zal wat moeilijker worden.

Wat je ook kan doen is jezelf verdiepen hoe je nog pktjes kan winnen dmv aftermarket rotzooi op je motor schroeven ect. Dit heb ik met mijn vorige 323F gedaan, gaf mij altijd veel voldoening als het lukte.
Huidig:
Renault Megane 1.5 DCI 2012

Vorig:
Renault Laguna 1.9 DCI 2006
Renault Clio 1.4 16v 2004
Mazda 323F 1.5 16v 1996
16Vke
forum member
Contacteer:

Bericht door 16Vke »

Arjan schreef: Daarbij dan nog een nieuwe keuring. Ik weet niet hoe de regels in België zijn, maar wat ik tot nu toe zie (lees) gaat het er strenger aan toe dan in Nederland.
zelfs als je je pookknop veranderd heb je al een ''tuningwagen'' hier in belgie en betaal je daar €6 voor (tuningrapport) :dead:
ikzelf was van plan om op men clio 1.4S een achteras van een clio 1.8 16V te steken (met schijven), maar dan heb ik al direct afkeur en verboden tot verkeer aan mn laars.
en het enige dat je hier in belgie hebt zijn ''eenmalige homologaties'' en deze kost ong rond de 2500-3000€.
Afbeelding
If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling- Paul Walker
Entity_Razer
forum member
Contacteer:

Heinzeman schreef: Wat je ook kan doen is jezelf verdiepen hoe je nog pktjes kan winnen dmv aftermarket rotzooi op je motor schroeven ect. Dit heb ik met mijn vorige 323F gedaan, gaf mij altijd veel voldoening als het lukte.
Mja akkoord en ben wel van plan een air inductie kit erop te steken maar ...

dat zorgt nog niet voor dat klein beetje meer "oomph"...

Pasop, lekkere auto die 1.2 16V en ik moet zeker niet 250 km / uur rijden op zen sloffen ... verwacht / wil ik ook niet.

Maar wat meer koppel lager in toeren, misschien wat lagere toeren halen (dus zuiniger) rond de 120 ...

zijn zo van die kleine dingen ...
Vinnie
Oud-beheerder
Contacteer:

Bericht door Vinnie »

steek je een andere uitlaat met sport kat en een goeie air intake ben je rond de 1000 euro kwijt en heb je bij een 1.2 maar 2a3pk winst
Koppel verloop zal ook niet veel uitmaken :thumbsdown:

Het is goedkooper en beter om dan naar een 1.4 of een 1.6 te gaan kijken :thumbsup:
Groeten, Vincent.
Entity_Razer
forum member
Contacteer:

Mja, ik denk dat ik dit volgend jaar maar ga doen (of lekker klein beetje verder kijken en proberen een mooie Phase 2 RS op de kop te tikken met weinig KM's)
Prom1se

Bericht door Prom1se »

Entity_Razer schreef:Mja, ik denk dat ik dit volgend jaar maar ga doen (of lekker klein beetje verder kijken en proberen een mooie Phase 2 RS op de kop te tikken met weinig KM's)
Haha, jij wilt wel wat van een slak naar een haas :) Igg succes en ik zou voor de RS gaan :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht

Terug naar “Clio 2 Motorisch (vraag & antwoord)”